Když jsem si minulý týden připravoval prezentaci na zítřejší Internet Marketing Sraz, uvědomil jsem si, kolik pravdy je v nadpisu tohoto článku.
Přibližně před půl rokem jsem byl v USA. Strávil jsem tam 3 měsíce a ty tři měsíce jsem si vyhradil proto, abych se věnoval svému bratrovi a nově narozenému synovci a také – abych si ujednotil myšlenky a vytvořil si jakýsi plán, kterým se chci zde na webu Propagace na internetu řídit a kam chci směřovat.
Kromě toho jsem chtěl udělat takový pokus a zvýšit zainteresovanost návštěvníků tohoto webu.
A jak to dopadlo? Opravdu jsem byl úspěšný.
Měl jsem v USA dost času na to, abych se webu věnoval a s články si opravdu pohrál. Dal jsem si opravdu záležet na výběru tématu, kvalitě informací, struktuře, zájmech a potřebách čtenářů a také na rozvíjení diskuzí.
Články z těchto tří měsíců patří k nejoblíbenějším na celém webu PNI.
A co se tím snažím říct?
Že opravdu platí: „Bez práce nejsou koláče„.
Chcete mít oblíbený a navštěvovaný web? Chcete, aby se lidé o vaše informace opravdu zajímali a aby pod vašimi články vznikaly diskuze?
Věnujte svým webovým stránkám potřebný čas.
Když jsem následoval opravdu jednoduchá pravidla, dosáhl jsem moc pěkných výsledků, přitom je to vše velmi zřejmé a snadné. Stačí věnovat svému webu pozornost, čas a špetku nadšení.
Pokud píšete s radostí a zájmem, čtenáři to vycítí…
A jak tedy budovat webové stránky, o které se lidé budou zajímat?
Kvalitní psaní
V každém případě vám doporučím přečíst si kompletního průvodce Copywritingem (pokud jste tak ještě neučinili).
Velmi důležitou složkou je dobře zvolený nadpis a správné (pro čtení pohodlné) formátování textu.
Pokud zvolíte nudný nadpis, drtivá většina lidí si ani nerozklikne váš článek. I kdyby informace v něm obsažené měly hodnotu zlata, nikdo si jej nepřečte a – nikdo tyto informace nedokáže ocenit.
Budou-li v každém vašem článku kvanta textu v několika málo odstavcích, čtenáři je jen výjimečně dočtou až do konce. Dlouhé odstavce se prostě nečtou pohodlně. Stejně důležité je vhodné zvýrazňování textu. Důležité informace by vždy měly z článku vyniknout. Požívejte vhodnou kombinaci kurzívy a tučného písma.
V základech copywritingu jsme si řekli, že každý prvek vašeho článku musí čtenáře nabudit a přesvědčit jej o tom, aby ve čtení pokračoval… Myslete na to při psaní svých článků…
Kvalitní obsah
Pokud budete mít úžasný nadpis, bezvadné členění textu, barevné obrázky a búhví co ještě, pokud informace nebudou stát za nic, zainteresované a aktivní čtenáře si nezískáte.
Kvalitní obsah je tedy pro váš web velmi důležitý. Přečtěte si kompletního průvodce tvorbou obsahu a vytěžte tak ze svého obsahu co nejvíce.
Kvalitní obsah nejsou jen náhodně splácané informace dohromady.
Pokud chcete, aby váš web byl opravdu ceněným zdrojem kvalitních informací, dejte si na obsahu záležet. Naplánujte si svůj obsah a postupným zveřejňováním jeho částí sledujte nějaký vyšší cíl. Může se jednat například o ebook, který bude sjednocovat všechny informace týkající se dané problematiky a podobně…
Buďte zábavní
Internet je přehlcený informacemi a tak jako majitel a provozovatel webových stránek musíte aktivně bojovat o pozornost svých čtenářů. Neustále se musíte starat o to, aby byli vtáhnutí do vašich článků a aby měli zájem vaše články číst a čekat na další.
Chcete-li napsat opravdu kvalitní článek, který čtenáře zaujme a pod kterým se budou shromažďovat komentáře a vznikat další diskuze, neustále mějte na paměti svého čtenáře.
- Co jej zajímá?
- Co jej baví?
- S čím potřebuje poradit/pomoci?
- Co jej trápí?
- Z čeho má strach?
- …
Čtenář je vždy centrem dění – píšete přeci pro něj. Komunikujte s ním, vžijte se do jeho situace, ptejte se ho, vytvářejte ankety a tak dále…
Čím více se bude čtenář cítit jako součást webu, diskuze apod. tím větší bude jeho potřeba se do diskuzí a komentářů opravdu zapojit.
Proč o tom píšu?
Poslední dobou nemám na webové stránky Propagace na internetu příliš mnoho času. I když se snažím, aby obsah a články neztrácely na kvalitě, přesto je to znát na angažovanosti návštěvníků i stálých čtenářů.
Ať chcete nebo ne, bez práce nejsou koláče…
Věnujete svému webu/blogu/magazínu/eshopu pozornost, kterou si vyžaduje a zaslouží?
Mohlo by vás zajímat také:
Nejen lidi, ale i stroje (google, seznam) vás budou mít raději (=> SEO), pokud budete svůj web aktualizovat pravidelně.
Ano, to bezesporu 🙂