A červen máme za sebou…
Sluníčko, pohoda, relax, léto je tady…
Začíná se cestovat, odjíždět na dovolené, organizují se výlety, posezení a tak podobně. A to všechno se projeví samozřejmě i ve statistikách návštěvnosti.
Pojďme se tedy společně podívat na červnovou zprávu o návštěvnosti na webových stránkách PropagaceNaInternetu.
Každý měsíc zpracovávám tyto měsíční zprávy nikoli proto, abych se mohl chlubit, jaké návštěvnosti jsem dosáhl, ale proto, abychom si všichni mohli zrekapitulovat, co zajímavého se událo a mohli jsme se poučit z dobrých i špatných kroků, které jsem propagaci na internetu udělal.
Zároveň si takto udržuji přehled o tom, jak se návštěvnost vyvíjí a jestli stále držím krok a pracuji na vylepšeních. Nerad bych usnul na vavřínech 🙂
Červen nebyl z hlediska statistik návštěvnosti nijak úspěšným měsícem. Dokonce jsem se už zalekl, že došlo k nějakému postižení ze strany vyhledávačů, vzhledem k tomu, jak poklesla návštěvnost přicházející z vyhledávačů.
Všechno je však v pořádku, PNI si drží své pozice, spíše jen uživatelům se asi v tomto krásném počasí nechce sedět u PC :). A ani se jim nedivím, slunečná období s sebou vždy přinášejí pokles návštěvnosti…
Co se událo v červnu 2012
Jako každý měsíc, i v červnu jsem si připadal, že nevím, kam dřív skočit…
Série článků
Série článků jsou úžasné, umožňují mi do podrobna rozebrat konkrétní problematiku, která by jinak byla příliš rozsáhlá na to, abych o tom napsal článek.
S respektem k obsahovému kalendáři jsem se pustil do dvou sérií článků:
- Tvorba Obsahu
- Google Zoo
Tvorba obsahu je velmi rozsáhlé téma, které mi ještě několik článků zabere. Již jste si mohli přečíst dva články, které jsou (alespoň pevně věřím) ve velmi vysoké kvalitě. Úvodní příspěvek, který vysvětluje, proč je tvorba kvalitního obsahu tak důležitá, a druhý díl, který popisuje, že obsah by měl sloužit jako stěžejní bod vaší prezentace. A pracuji na dalších dílech :).
Dále jsem se pustil do série článků, kterou jsem nazval Google Zoo. V této sérii článků si postupně popíšeme všechny důležité změny, kterými algoritmus vyhledávače prošel a které mají znatelný dopad na pozice webových stránek mezi výsledky vyhledávání. První článek o Pandě už je na světě… Zároveň zde budu v budoucnu zařazovat každou další změnu…
Srazy a živé eventy
Víkend 22.-24.6.2012 jsem strávil v Lázních Bělohrad na výborné akci, kterou zorganizoval Tomáš Poner. Bylo to skvělé pobavit se o internetovém podnikání v neobyčejně příjemném malém městečku a užít si zábavu i přírodu. Celou zprávu o tomto srazu si můžete přečíst na webových stránkách netsrazu.
V pondělí 25.6.2012 jsem pořádal druhý Internet Marketing Sraz v Ostravě. Dorazilo +- 20 lidí a vzhledem k poptávce jsem si připravil krátké povídání o evoluci internetu a internetového marketingu, která očividně publikum zaujala a rozpoutala následnou diskuzi. Přečtěte si shrnutí Internet Marketing Srazu a rovnou se přihlašte na další 🙂
Podcast Propagace Na Internetu
V červnu jsem pracoval a stále pracuji na obsahovém plánu. Chci, aby byl podcast opravdu hodnotný a tak se snažím připravit vše tak, abyste s ním byli maximálně spokojeni.
Technickou část a vybavení mám již nachystané, otestované a připravené, pracuji už jen na obsahu a dávám si na něm opravdu záležet…
Jen stále zvažuji, že budu zároveň vytvářet i video. Využitím YouTube bych zabil dvě mouchy jednou ranou, jen ta příprava je trošku náročnější 🙂
Tak to by bylo k důležitým událostem v červnu a nyní se vrhneme na statistiky návštěvnosti…
Statistiky návštěvnosti
Návštěvnost v červnu 2012
Oranžově je vykreslen květen, modře červen…
Červen je komplet v červených číslech…
Návštěvy klesly ze 2.891 na 2.413.
Unikátní návštěvníci z 1.788 na 1.504.
Prohlédnuté stránky z 5.832 na 4.226 (největší pokles tohoto měsíce).
Průměrný počet stránek shlédnutých za návštěvu z 2,02 na 1,75.
Průměrná délka návštěvy z 2 minut a 14 vteřin na 1 minutu a 48 vteřin.
Bounce rate – míra okamžitého opuštění vzrostla (to není dobře :)) z 69,25% na 69,91%.
Zdroje návštěvnosti v červnu 2012
Struktura návštěvnosti není poprvé podle mých představ. Vždy jsem se snažil získávat co nejvíce lidí skrze vyhledávače, ale v červnu tomu tak nebylo. Vzhledem k určitým událostem narostl počet návštěvníků přicházejících z doporučujících stránek.
Těmi událostmi jsou zejména rozhovory na jiných webech, koupě webu kradene.cz, zveřejnění na webových stránkách marketingnainternetu.cz, návštěvníci přicházející z guest postu na webu Webitech a návštěvníci, kteří přišli z mého (stále ještě) nového projektu www.imsraz.cz.
Zároveň poklesl počet příchozích návštěvníků z vyhledávačů a ve finálním poměru je rozdíl markantní.
Zároveň však zde máme novinku – 29 návštěv z e-mailové kampaně. Začátkem každého měsíce, když zpracuji měsíční zprávu, zároveň rozešlu e-mailovou kampaň s přehledem příspěvků za minulý měsíc. Tak si mohou ti, kterým nějaký článek utekl, přečíst to, co je opravdu zajímá…
Top 5 výrazů, na které přišli návštěvníci z vyhledávačů:
- http://www.propagacenainternetu.cz – 26
- konkurenční výhoda – 17
- jak zvýšit návštěvnost webu – 15
- email marketing – 9
- payu – 9
Top 5 doporučujících stránek:
- Twitter – 220
- mladypodnikatel.cz – 210
- marketingnainternetu.cz – 121
- Facebook – 99
- Tipper.cz – 85
Konverze
V červnu se k odběru e-mailového kurzu optimalizace webových stránek přihlásilo 19 lidí. O 9 méně než minulý měsíc, stále jsem ale velmi spokojen, že se databáze rozrůstá.
Co se bude dít v červenci?
V červenci budu pracovat jen a pouze na podcastu Propagace Na Internetu. Návštěvnosti není nijak úžasná a nakopnutí skrze podcasty a (popřípadě) YouTube by tomuto webu velmi pomohlo.
Je to náročný projekt, ale, stejně jako všechny ostatní, je potřeba jej co nejdříve dotáhnout do zdárného konce :).
Shrnutí
Přestože se může zdát, že návštěvnost klesá či stagnuje, je to poměrně pochopitelné vzhledem k počasí a letnímu období.
Navíc tento web stále není tak známý, jak bych si představoval. Na tom ale neustále pracuji a jsem stále více spokojený. Vybudovat si jméno a uznání na internetu dnes není vůbec jednoduché.
Ovšem skrze své nové projekty a tento web, které jsou stále zdarma, se dostávám do povědomí mnoha lidí, seznamuji se s autoritami v oboru, pracuji na svém osobním rozvoji v této oblasti a vše se udává velmi rychle a jsem velmi rád, že vše postupuje podle mých představ.
Stále častěji se setkávám s lidmi, kteří mě znají, nebo o mě slyšeli a stále častějí dostávám do své e-mailové schránky zprávy o tom, že můj web, můj e-book nebo můj sraz, někomu pomohli a umožnili mu pohnout se z místa. A to je to nejskvělejší, s čím se momentálně potýkám :).
Těšte se tedy na další hodnotné informace, podcasty, videa, srazy a další projekty, na kterých usilovně pracuji.
Bude to stát za to! 🙂
Mohlo by vás zajímat také:
Já jsem za poslední měsíc zaznamenal dokonce 30 procentní růst:), ono je to ale tím že jsem po delší době začal blogovat pravidelně. Neřekl bych že teplé počasí má až tak extrémní vliv, IT podnikatelé jsem u PC nebo tabletu tak jako tak. Co ale pozoruju za zajímavost ve svým statistikých je naprosto mizerná návštěvnost v sobotu to fakt nechápu a u tebe to nepozoruju:), že by affiláci chodili každý pátek chlastat a sobotu celou proleželi? Jinak GL a těším se na VideoCasty, doufám že se pustíš rovnou do videa.
No já abych pravdu řekl, jsem z návštěvnosti docela na vážkách. Mám rozepsané série článků, které jsou podle mě velmi stěžejní, přesto návštěvnost u mě pořád klesá, už hodně dlouho jsem neměl tak mizernou návštěvnost jako za poslední týden…
Nějak nechápu, co se to děje 🙂 budu na to muset hodně rychle přijít…
Jakube těším se na podcasty, přeji hodně zdaru!
To frances: musel jsem se kouknout na GA (jinak to moc nesleduji), a také na blogu novachalupa.cz je to o sobotách nejslabší.
Dám si záležet, věřím, že se budou líbit 😉
No, mne sa tiež prepadla návštevnosť o nejakých 20% – a ešte viac išli dole Adwords, ale predaj sa udržal, zvýšila sa miera konverzie.
A sobota je klasika, to predaj zväčša úplne stojí
No mě se návštěvnost momentálně propadá a nemyslím si, že by to byl nějaký problém ze strany vyhledávačů. Spíše si myslím, že je to způsobeno mojí sníženou aktivitou v „přítomnosti na internetu“. Věnuji se teď dalším projektům a na čtení každého vydaného článku a komentování nezbývá čas. Budu se asi muset trochu polepšit 🙂
PS: prosím do pole jméno uvádět opravdu jméno nebo přezdívku, nikoli název webu, firmy a klíčová slova. Pokud bych tvé jméno neznal, komentář bych musel odstranit. Jsme lidé, nejsme weby 😉 a já se snažím vytvářet komunitu lidí, né katalog webových stránek…
Tiež si nemyslím, že za pokles môže sezóna. Mne návštevnosť stále rastie. Návštevnosť mám permanentne vyššiu. Za prvý júlový týždeň nám znova nárast. Ak sa mi takýto nárast udrží, tak to bude cca 1000 ľudí viac ako predchádzajúci mesiac.
P. S. Inak 19 konverzii je pomerne málo. Skôr než návštevnosť by som toto riešil.
Ano 19 konverzí je celkem málo, oproti minulému měsíci se snížila konverze z 1,7% na 1,3%. Ale už mám plán, jak na tom zapracovat 🙂 jsem zvědavý, jak to bude vypadat, až jej implementuji…
PS: Martine prosím taky do pole jméno při komentování uvádět jméno nebo přezdívku. Mým cílem je tady budovat přátelskou komunitu a názvy webů v komentářích jsou příliš neosobní 🙂