V první částí této dvoudílné série článků jsme si řekli, že základem pro úspěšnou propagaci je kvalitní produkt a také jsme si vysvětlili, jak takovou kampaň předem naplánovat. Plánování je vemi důležité takže doufám, že jste mu věnovali dostatečnou pozornost.
V dnešním díle se podíváme na zbývající body. Tedy –
- Jak připravit na kampaň své partnery
- Jak připravit předprodej
- Že je důležité s partnery neustále komunikovat
- Jak šířit co nejefektivněji informace o svém produktu
- A také, že je dobré kupujícím nabídnout dárek po zakoupení produktu/služby
Takže, pustíme se do toho 🙂
Dalším bodem na programu je:
Prvotní příprava partnerů
Partneři by o všem měli být informování jako první. Dejte jim v dostatečném předstihu všechny informace, aby věděli, kdy a co se chystá. Tak se mohou všichni partneři dobře připravit na chystanou akci.
Pokud máte dobré partnery, budou se snažit akci také naplánovat co nejlépe, aby vám přivedli co nejvíce platících zákazníků (a vydělali si co nejvíce peněz :)).
Věnujte čas přípravě materiálů i pro tyto vaše partnery. Né každý je ostříleným affiliate odborníkem a tak i sobě i jim nejvíce pomůžete, když jim připravíte nějaký návod, nastíníte cestu, kterou by měli v průběhu kampaně sledovat.
Tak, aby dosáhli co nejlepších výsledků.
Úvodní předprodej
Pokud je to ve vašem oboru jen trochu možné, nesnažte se hned zákazníka strhnout ke koupi, ale namísto toho mu nabídněte něco zdarma.
Něco, co navýší vaši autoritu a vyvolá u zákazníka důvěru v to, že svému oboru opravdu rozumíte a že je váš produkt opravdu kvalitní.
Může se jednat o elektronickou knihu, e-mailový kurz, výukové video… Prostě něco, co nějakým způsobem zákazníkovi pomůže nebo jej pobaví.
Nezapomínejte na oblíbené „Nejdříve pomáhat a až potom prodávat„.
Průběžné „vodění partnerů za ručičku“
V průběhu celé kampaně zůstaňte v kontaktu se svými partnery. Neustále je informujte o novinkách, o statistikách, o tom, jak se kampaň vyvíjí a také je pořád motivujte k většímu výkonu.
Potřebujete přece, aby i v průběhu kampaně byli partneři stále co nejvíce aktivní, nikoli jen na počátku.
Průběžně je informujte o nových efektivních prodejních technikách, o tom, kteří zákazníci nejvíce nakupují, na koho nejlépe cílit a podobně. Ať zkusí to či ono, a tak dále…
Stále udržujte kampaň živou a akční!
Šíření mezi všemi
Každého, kdo navštíví váš web, nebo si zakoupí váš produkt, motivujte k tomu, aby dal vědět svým přátelům.
Umístěte na viditelně místo ikonky pro šíření na sociálních sítích a požádejte návštěvníky o to, aby na ně klikli.
Pokud je to ve vašich možnostech, nabídněte nějaký dárek za šíření (například „sleva 10% na nákup pro vaše přátele„) nebo vyhlaste soutěž (jako David) že každý, kdo bude stránku sdílet, bude zařazen do soutěže o nějaký hodnotnější dárek.
Hodnotný bonus k nákupu
Dárek k nákupu je často velmi efektivní marketingovou metodou. Nakupující mají rádi, když ke svému nákupu dostanou něco jako dárek. Nejlepší efekt mají věci fyzické povahy. Něco, co člověk drží v ruce a ví, že jinak by za to musel zaplatit.
Můžete využít něco ze své stávající nabídky, slevu na další nákup, slevu na nákup u někoho jiného, nebo darovat cokoli, co víte, že vaši zákazníci ocení.
Poznámka: doba, kdy se darovaly firemní prupisky a bloky již dávno uplynula. Při výběru dárku se snažte soustředit na to, co vaši cíloví zákazníci ocení.
Závěrem
Prodej informačních produktů v mnohém umožňuje popustit uzdu své fantazii a při plánování a realizaci kampaně s provizním systémem se více rozšoupnout.
Přesto lze spoustu efektivních technik použitých v podobných kampaních aplikovat na nejrůznější projekty. Nejdůležitější je uvědomit si sílu provizního systému a dokázat ji využít ve svůj prospěch.
Provozujete partnerský program? Máte své vlastní metody, které se vám osvědčili jako vysoce efektivní? Podělte se s námi v komentářích 🙂
Líbil se vám článek? Tak jej sdílejte s ostatními 😉
Mohlo by vás zajímat také:
Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!