Vítejte u další měsíční zprávy! Další měsíc máme za sebou, nové zážitky, další plány, další práce :).
Každý měsíc vypracovávám tyto měsíční zprávy proto, abych měl já sám přehled , jak se návštěvnost webu PNI vyvíjí, ale také, abychom se všichni mohli ohlédnout za uplynulým měsícem a podívat se, co na zvýšení návštěvnosti fungovalo a co nikoli.
Říjen pro mě byl podobně jako září velmi náročný. Už si začínám připadat, že je potřeba udělat nějakou změnu ve svém životě a trošku si jej přeorganizovat. Pořád si připadám, že nic nestíhám a že mám čím dál tím větší nedostatek času 😀.
Ale to je asi normální…
Tááákže – pojďme se pustit do měsíční zprávy…
Co se událo v říjnu
Pomalý návrat do normálu
V první polovině října se vrátili mí bazarovští kolegové, takže jsem už nemusel být každý den v práci a konečně jsem si udělal také nějaký čas na sebe, na svou přítelkyni, ale hlavně – na vzdělávání.
V září jsem toho neuvěřitelně moc promeškal, nebyl jsem na žádném srazu/setkání a flákal jsem také čtení svých oblíbených blogů a neposlouchal podcasty. V říjnu jsem tedy začal opět číst, poslouchat, vzdělávat se a zejména – přemýšlet opět nad svými projekty na internetu.
Podcast
Jak jsem zmínil již mnohokrát, plánuji spustit podcast Propagace Na Internetu a jak jsem zmínil v minulé měsíční zpávě o návštěvnosti, už mě podcast pořádně pálí. Chtěl jsem jej mít hotový už velmi dávno. V říjnu jsem se už tedy pomalu pustil do přípravy obsahového plánu.
Tento měsíc se vás v jednom z příštích článků zeptám, co byste v podcastu chtěli vy a o čem si myslíte, že by tam nemělo v žádném případě chybět. Pokud se tedy na podcast těšíte stejně jako já, můžete začít trošku přemýšlet 🙂 🙂 🙂
Moje první přednáška
V říjnu jsem měl na Internet Marketing Srazu svou první přednášku. Přednáška byla na téma „Jak zaujmout uživatele“. Přestože jsem si dal opravdu záležet na obsahu a na prezentaci, moje příprava na samotnou přednášku byla trošičku zanedbaná.
Ostatně posuďte sami – přednášku „Jak zaujmout uživatele“ můžete shlédnout zde.
Pokud si tedy najdete trochu času na shlédnutí, uvítám jakoukoli objektivní kritiku :).
Čeho jsem si vědom už teď:
- Je potřeba věnovat dost času (a hlavně si tento čas opravdu rezervovat) přípravě nejen prezentace a obsahu, ale i samotného „mluvení“.
- Technické záležitosti jako „sleep“ mód projektoru
- Upozornit všechny předem, že se bude natáčet (například číšník :D), popřípadě informovat někoho z účastníků, aby pozdější příchozí usadil a podobně
- Zbavit se svého Ostravského přízvuku, ve videu to zní vážně hrozně 😀
V závěru si ale říkám, že učený z nebe nespadl a je třeba se učit a zdokonalovat :). Co na přednášku říkáte vy?
SEOŠkola
Říjen se poměrně dosti točil kolem placeného tréningu SEOŠkola.cz. Ani mě to nakonec nedalo a napsal jsem článek, co si o tom myslím. Pod článkem se nám trošku rozvířila doskuze, což je vážně supr, takže pokud jste o tomto produktu slyšeli, zajímal by mě i váš názor. No a pokud ne, přečtěte si článek, udělejte si vlastní názor a napište mi :).
Tak a konečně…
Statistiky návštěvnosti
Návštěvnost v říjnu 2012
Návštěvy vzrostly o 12,95% (z 2.000 na 2.259)
Počet unikátních návštěvníků vzrostl o 20,92% (z 1.200 na 1.451)
Narostly i zobrazené stránky a to o 9,65% (3.804 -> 4.171)
Trošku poklesl počet stránek zobrazený za návštěvu (1,90 -> 1,85)
Poklesla průměrná doba návštěvy z 2 minut a 19 vteřin na 2 minuty a 4 vteřiny
Míra opuštění (bounce rate) vzrostla z 68,70% na 71,54%
A narostl počet nových návštěvníků (z 50,35% na 57,72%).
Obecně je tedy říjen znatelně lepší než září…
Zdroje návštěvnosti v říjnu 2012
Rozložení návštěvnosti se již standardně opět drží tak, jak si představuji. Tedy – nejvíce návštěvníků přichází z vyhledávačů, pak z doporučujících stránek a následně přímým zadáním adresy.
Na poslední příčce jsou návštěvníci přicházející z e-mailových kampaní.
5 klíčových frází, na které přišlo nejvíce návštěvníků z vyhledávání:
- Jak funguje propagace
- obsah
- propagace na internetu
- jak napsat kvalitní nabídku
- email marketing
Dotaz obsah mě velmi překvapil 🙂 z toho mám opravdu radost. Také mě těší, že se v první pětce pořád drží email marketing.
5 webů, ze kterých přišlo nejvíce návštěvníků:
- 404m.com
- marketingnainternetu.cz
- buzzmag.cz
- imsraz.cz
- tipper.cz
Konverze
V říjnu se do emailového kurzu optimalizace webových stránek přihlásilo celkem 20 uživatelů, což nám dává konverzní poměr cca 1,4%. Konverzní poměr je stejný jako minulý měsíc.
Co se bude dít v listopadu
Změna času zveřejnění
Otestuji změnu času zveřejnění jednotlivých příspěvků. Doposavaď se články automaticky zveřejňovaly vždy v 18:00 v pondělí a pátek, nyní zkusím zveřejňovat články vždy v 8:00 ráno. Uvidíme, jaký to bude mít dopad 🙂
Vzdělávání
Pořád mám ještě co dohánět a tak se chci v listopadu hodně věnovat vzdělávání – tedy číst (dočítat, co jsem promeškal), poslouchat podcasty, které jsem si nestihl poslechnout a také mám připravené nějaké knihy (fakt – papírové).
Podcast, podcast, podcast
V listopadu budu dále pracovat na přípravě materiálů (zejména obsahu a obsahovém plánu) pro budoucí podcasty. Pevně věřím, že už bych pomalu mohl i něco začít nahrávat :).
Pokud ne – mým cílem je první episodu podcastu Propagace Na Internetu zveřejnit nejpozději v lednu. To už musím mít obsahový plán připravený a pracovat jen na nahrávání a publikování těchto podcastů.
To už jsou jen technické záležitosti, se kterými se vypořádává mnohem snáz.
A jaký byl říjen pro vás?
Co jste v říjnu udělali vy? Co vám pomohlo, nebo s čím se trápíte? Podělte se s námi…
Mohlo by vás zajímat také:
Zdravím.
Pěkné shrnutí. Co takhle přidat do reportu i cíle pro následující měsíc a pak vždy zhodnotit, jestli byly splněny?
Nad něčím takový u delší dobu přemýšlím, pořád ale nejsem nějak schopen se držet konkrétních věcí :)) skoro vždy najdu něco, co mě rozptýlí a věnuju se něčemu jinému. Vím, že to není dobré a pracuji na sebekázni 🙂
Super nápad tyhle přehledy – většina webů u těhlech originálních a přínosných článků moc nevydrží, udržte to! 🙂
Zdravím Honzo, tyto přehledy dělám od počátku tohoto webu :)) neboj udržím 😉
Vždy rád zavítám a kolikrát si zde přečtu nějakou novou informaci, takže také fandím ať se daří nadále !
Děkuji moc, snažím se a pokračovat budu i nadále 🙂
Můžu se zeptat jaké posloucháš podcasty? Nemáš nějaké tipy?
Ahoj Petře, podcastu je spousta, dám dohromady přehledný seznam a vyjde to v samostatném článku (dík za inspiraci :)), dám ti vědět emailem 😉