Už je to nějaký ten pátek, co jsem publikoval poslední článek v sérii – kompletním průvodci Tvorba Zpětných Odkazů. Časy se však mění a SEO je stále sofistikovanější. Princip se sice nezměnil, respektive nezměnila se pravidla, ale důrazně se (ze strany Googlu) změnila přísnost dohledu nad jejich dodržováním.
Pamatuji si, že jsem tenkrát původně psal ještě o registracích do katalogů a psaní PR článků :). I když jsem později články aktualizoval, je to už relativně dlouhá doba. V tomto dynamickém oboru jsou změny téměř na denním pořádku.
No a před nějakou dobou jsem sledoval přednášku, kde jsem narazil na pojem získávání zpětných odkazů, ne budování nebo tvorba, ale získávání.
Bohužel si nepamatuji, co to bylo za přednášku, ale mám pocit, že to byla nějaká akce fantastického Randa Fishkina ze SEOmoz.
Nicméně je to pravda, přesně tímto směrem se snaží Google svět webových stránek vést. Jít totiž na nějaké webové stránky a tam umístit odkaz na ty své, to se snaží velký G zastavit. A snaží se to zastavit tím, že těmto odkazům přikládá stále menší váhu.
Můžete sice namítnout, že dané odkazy nemusí rozpoznat jako „vybudované“ nebo klidně „zakoupené“ „sponzorované“ či „vyměněné“ chcete-li… Je ale jen a pouze otázkou času, kdy příjde na to, jak je rozpoznat a znehodnotit.
A o tom, jak podobné zakázané (či sporné) praktiky prosadit a utajit, o tom tento web opravdu není. Vždy jsem se snažil jít cestou naprosto legálního „white hat“ SEO a držet se spíše kvalitní práce, než krátkozrakých podvodných metod.
Google tedy nechce, abychom zpětné odkazy budovali. Konec konců, pokud nějaký odkaz vytvořím, co to vypovídá o autoritě mého webu? To, že si sednu k PC a vložím odkaz na nějaké webové stránky, udělá to mé webové stránky kvalitnějšími? Nikoli… Proč by tedy před ostatními webovými stránkami měly být upřednostňovány?
No a právě proti tomu Google zbrojí.
Google chce, abychom své zpětné odkazy budovali získávali. Abychom si je zasloužili. Aby na nás odkazovaly ostatní, kvalitní webové stránky z oboru. Pokud u našich webových stránek Google uvidí, že na ně jiné autoritativní weby odkazují a že kam se v našem oboru podívá, tam je odkaz na náš web, pak uzná, že náš web je opravdu hodnotný.
My ale máme Seznam!
Přestože můžete oponovat tím, že stále máme svůj „zaostalý“ Seznam, který stále nejrůznější (Googlem dávno ošetřené a zavhrnuté) metody toleruje a bere v úvahu, i tak je potřeba jít s dobou a přizpůsobit se.
A to jednoduše ze dvou důvodů:
- Seznam se také snaží být co nejkvalitnější a na svých algoritmech pracuje a vylepšuje je.
- I když někteří říkají, že jim drtivá většina chodí „přes Seznam“, určitě bych uživatele Googlu neodsuzoval, stále je to celosvětově největší vyhledávač. Raději bych se jej snažil využít ve svůj prospěch.
„My ale máme Seznam!“ je totiž jen výmluva, kterou se spousta lidí snaží zastřít lenost a nepřizpůsobivost.
Budování Získávání zpětných odkazů
Berte tento článek jako úvodník druhé kapitoly. V budoucích SEO článcích se podíváme na to, jak zpětné odkazy opravdu získávat a jak přimět ostatní, aby na nás odkazovali.
Je to snadné? Není… Chcete být nejlepší (na prvním místě ve výsledcích vyhledávání)? Musíte dokázat, že nejlepší opravdu jste. A to chce nějaký ten čas a úsilí.
Už se na další články, tedy na druhou kapitolu kompletního průvodce o zpětných odkazech, opravdu těším a doufám, že se vám budou líbit 🙂
A co vy? Budujete nebo získáváte své zpětné odkazy?
Mohlo by vás zajímat také:
Byl by to ideální stav, kdyby to tak fungovalo. Bohužel obávám se, že pokud by tato situace nastala, přední pozice by neměl, kdo obsadit, když pominu zábavní weby, které lidé odkazují a samozřejmě náš uvědomělý obor.
Každá firma se chce dostat co nejvýše a odkazy shání všelijak. Rozhodně je velmi velmi málo firem, které mají web postavený odkazovatelném obsahu.
To je naprostá pravda, nicméně směřujeme k jakémusi „obrození“ webu jako takového, protože vystřelit nějaký chabý web na přední příčky bude čím dál těžší. Ti, kteří se budou schopni přizpůsobit a začlenit do své práce i moderní techniky internetového marketingu, obsadí první příčky. Ti, kteří ne, ti budou vždy až za nimi :).
Na další články se určitě těším, tak doufám, že budou co nejdříve
Pokusím se místy trošku „narušit“ svůj obsahový kalendář 🙂 aby tyto články vycházely více, než jednou za měsíc 🙂
Pingback: Linkbuilding 2.0 Koncept a Princip Získávání Zpětných Odkazů | Propagace na internetu