Únor byl velmi krátký, což také nahrálo tomu, že tak neuvěřitelně rychle utekl. I přesto, že to byl nejkratší měsíc v tomto roce, s sebou přinesl velmi zajímavé statistiky a webové stránky Propagace Na Internetu se posunuly opět na další úroveň.
Každý měsíc zpracovávám tyto měsíční zprávy proto, abychom všichni mohli nahlédnout pod pokličku těchto webových stránek, abychom se přiučili z toho, co v internetovém marketingu funguje a co nikoli. Zároveň si tímto způsobem udržuji přehled o tom, jak se web vyvíjí a umožňuje mi to soustředit se na to, co vás nejvíce zajímá :).
Tak se do toho pusťme…
Co se událo v únoru
Start
Únor začal fantasticky, měsíční zpráva za leden 2013 ukázala rekordní čísla, což mi udělalo obrovskou radost. Hned na to vyšla první epizoda podcastu Propagace Na Internetu, která během prvních dvou dní přivedla více než 500 lidí na tyto webové stránky.
Podcast měl velký úspěch a už teď se těším na zveřejnění další epizody. Doufám, že se vám bude líbit ještě víc, než ta první a že řady posluchačů nám krásně porostou a uděláme z toho víc, než jen obyčejný podcast…
Vše tedy začalo opravdu fantasticky :).
Internet marketing 2013 a Netsraz v Olomouc
Fantastická celovíkendová akce, o které jsem napsal samostaný článek. Bezvadní lidé, spousta zajímavých informací, trochu té relaxace… Vše dohromady vytvořilo kouzelnou atmosféru nezapomenutelného víkendu.
Pokud se o marketing na internetu zajímáte, doporučuji si čas od času dopřát podobnou akci. Poznáte spoustu lidí a získáte skvělé kontakty…
A pak bum…
Ovšem rovnou z Olomouce jsem jel do nemocnice, protože moje partnerka na tom nebyla vůbec dobře. Téměř na 14 dní jsem zmizel z online světa a prakticky i z toho reálného… Tímto bych se také rád omluvil vám všem, s nimiž jsem v danou dobu přestal komunikovat, nebo jsem prostě nebyl k dispozici. Bylo to náročné, trávil jsem celé dny v nemocnici a na psaní článku jsem neměl ani pomyšlení.
Naštěstí operace dopadla dobře a moje zlato se bezvadně zotavuje. Takže zpět v internetovém businessu 🙂 uff…
To by bylo to nejdůležitější, co mě v únoru potkalo, takže se pojďme konečně podívat na ta čísla…
Statistiky návštěvnosti
Návštěvnost v únoru 2013
Modře je opět vyobrazen únor, oranžově leden 2013:
Jak je patrné ze screenshotu, přestože únor měl o tři dny méně než leden a přesto, že jsem téměř polovinu měsíce byl totálně neaktivní, podcasty dokázaly z únoru udělat rekordní měsíc…
Návštěvy vzrostly z 3.069 na 3.266.
Počet unikátních návštěvníků narostl z 1.946 na 2.031!!!
Zobrazené stránky vzrostly z 5.798 na 6.256.
Průměrný počet zobrazených stránek na návštěvu narostl z 1,89 na 1,92.
Průměrná doba trvání návštěvy poklesla z 2 minut a 23 vteřin na 2 minuty a 16 vteřin.
No a míra okamžitého opuštění webu lehce klesla ze 71,23% na 70,24%.
Počet lidí, kteří se zdarma přihlásili k e-mailovému kurzu optimalizace webových stránek, byl v únoru 40. Konverzní poměr je tedy cca 2%. Opět skvělé!
Obecně jsou statistiky báječné 🙂 co se týče unikátních návštěvníků , poprvé jsme přeskočili laťku dvou tisíc. Doufám, že to takhle bude pokračovat i nadále.
Zdroje návštěvnosti v únoru 2013
Návštěvnost je pěkně rozdělená a pestrá, díky zveřejnění první epizody podcastu narost počet příchozích návštěvníků z referenčních webů, za což jsem samozřejmě velmi velmi rád a v tomto případě to vůbec nevnímám jako oslabení vyhledávácí stránky jako zdroje návštěvnosti.
Stále mám však příliš malé zpětné přístupy na web z e-mailů (poue 13) a jsem si toho plně vědom. Jak se říká –
Kovářova kobyla chodí bosa
tak to mám podobně i já občas zde. Zabývám se tolika věcmi pro různé weby, že na e-mail marketing a na správné postupy zde často zapomínám a nebo se na ně prostě vykašlu jen proto, že jsem líný. To jsem se ale rozhodl definitivně změnit…
Pojďme se ale podívat na další důležité věci…
5 dotazů, na které přišlo nejvíce lidí z vyhledávání:
- jak umístit zpětný odkaz
- affiliate
- email marketing
- propagace webu
- reklama na internetu zdarma
Opět – krásné dotazy, na které přicházejí návštěvníci z výsledků vyhledávání a také – všechny jsou naprosto relevantní – dokážou zde v jednotlivých sekcích nabídnout užitečné informace pro toho, kdo tyto informace těmito dotazy vyhledává. Nemůžu jinak než být naprosto spokojen.
5 stránek, které přeposlaly nejvíce návštěvníků:
- marketingnainternetu.cz
- imsraz.cz
- setrimecas.cz
- netsraz.cz
- tipper.cz
Marketingnainternetu.cz stále mezi prvními (tedy přímo – na první příčce). Tady se to ale s největší pravděpodobností brzy změní, neboť doména marketingnainternetu.cz se skrze webtrh.cz prodala. Předpokládám, že nový majitel s webem začne něco dělat, já zmizím jako první odkaz na domovské stránce a tak příjdu a tyto návštěvníky, které mi každý měsíc marketingnainternetu.cz posílá. No ale to je život a vůbec nic si z toho nedělám 🙂
ŠetřímeČas.cz je na třetí pozici na což jsem velice hrdý. Na ŠetřímeČas.cz se totiž dostane jen ten nejkvalitnější obsah, což je pro mě velkým zadostiučiněním a budu se snažit, aby tam bylo neustále co nejvíce mých článků.
Co se bude dít v březnu?
V hlavě mám spoustu projektů a novinek, které vás, čtenáře (a nově i posluchače :D) Propagace Na Internetu ještě čekají. Momentálně se chci ale soustředit na skvělý obsah zde na webu, rád bych se totiž zaměřil na co nejvíce praktické informace z hlediska e-komerčního prostředí.
Také se chci věnovat přípravě fantastických dalších epizod podcastu, aby poslechovost i obliba podcastu rapidně rostla :).
Zároveň 11. března David Kirš otevře další kolo své E-mail Academie. Asi nejlepší Davidův projekt, nevím – nebyl jsem nijak nadšeným fanouškem Miliónového Impéria. E-mail Academy ale stojí za to a pokud si chcete vydělat nějaké peníze na provizích, je nejvyšší čas se do toho pustit. Více informací najdete v tomto článku.
Takže – věřte, že se opravdu máte na co těšit ;).
Jaký byl únor pro vás? Co je nového? Co se vám povedlo nebo naopak nepovedlo? Podělte se s námi v komentářích, ať se z toho můžeme všichni něčemu přiučit…
Mohlo by vás zajímat také:
Slušná návštěvnost, co bych za to na svých webech dal. Gratuluji
Děkuji Tome, snažím se 🙂