Statistické Zprávy a Studie Jsou Skvělá Věc, Ale…

Nejdůležitější statistiky

V minulém článku jsem se snažil dokázat, jak je doprava důležitá věc a myslím, že se mi to povedlo. K vytvoření článku jsem použil data, která byla posbírána v dlouhém období a po celém světě (zejména pak v USA). Zároveň byly statistiky pořízeny nikoli z jednoho, ale z několika vzorků nakupujících.

Tyto statistické hodnoty jsou bezpochyby velmi užitečné, navíc v jiném videu, které srovnávalo rok 2011 a 2012  se mluvilo opět o tom samém – stále více lidí si zvyká na dopravu zdarma. Pomalu to začíná být standardem lepších e-shopů.

Tyto data nám ale dají obecný přehled o tom, co se „celosvětově“ děje a jaké jsou obecné trendy.

Jenže to nemusí být vždy váš případ.

Vaše odvětví může být úplně něco jiného a mnohem větší dopad, než doprava zdarma, může mít dárek, který vás bude stát desetinu.

Proč o tom ale píšu?

Protože pointou tohoto článku je, abyste brali v úvahu ověřená a zjištěná fakta, ale abyste si i vy sami dělali své vlastní průzkumy. Žádná generická statistická zpráva ani sebelepší marketingový průzkum vám totiž nedá tak kvalitní informace, jako průzkum, který bude zaměřen právě na vaše zákazníky. A zodpovězen vašimi zákazníky.

Stejně tak zapojit do hry Google Analytics a sledovat statistiky a návštěvnost webu vám toho moc nedá, pokud měření návštěvnosti nerozumíte a nebudete na jeho základě jednat. Webová analýza je sice mocná zbraň, ale informace, které vám dají přímo vaši zákazníci, jsou k nezaplacení.

Vaši zákazníci vám řeknou, co se jim u vás nelíbí, co by chtělo vylepšit, co je odrazuje od nákupu, proč jsou nespokojeni… A to jsou přesně věci, které jsou pro vás nejdůležitější. S těmito daty můžete pracovat mnohem lépe, než s údajem, že „46% lidí odchází kvůli šedé barvě…“.

Dotazník, nebo jiný marketingový průzkum trhu lze dělat několika způsoby:

  • Máte-li kamennou prodejnu, můžete zákazníky oslovit přímo.
  • Pokud máte elektronický obchod, můžete udělat online průzkum a oslovit je přímo na webových stránkách (nejlépe po dokončení nákupu, abyste tím nenarušili nákupní proces).
  • Máte-li od svých zákazníků e-mailové adresy, můžete jim dotazník poslat a udělat si tak e-mailový průzkum.
  • A podobně…

Na co se zákazníků ptát?

Většina lidí je nejčastěji ochotná si postěžovat. Tedy mnohem snáz vytáhnete z lidí to, co se jim nelíbí, než to, co se jim líbí. Například z mého pohledu velmi efektivní může být otázka přímo po dokončení nákupu „Co se vám při nákupu nelíbilo, co byste si představovali jinak?„.

Zároveň to, co je dobře a s čím jsou zákazníci spokojeni, to vás zase až tolik nezajímá.

Hledejte jakékoli skulinky nespokojenosti a snažte se tyto informace získat přímo od vašich zákazníků.

Co by vás mohlo nejvíce zajímat, když děláte svůj marketingový průzkum?

  • Co jim ve vaší nabídce chybí
  • Je pro ně pohodlný nákupní proces?
  • Mají problémy něco na webu najít?
  • Co se jim nelíbí, co je obtěžuje, co by udělali jinak?
  • Informace typické pro váš obor.
  • A podobně…

Informace, které takto od svých zákazníků nebo návštěvníků získáte, pro vás mohou mít velkou hodnotu. Ovšem pouze za předpokladu, že s nimi začnete něco dělat.

Snažte se tedy informace nejen sbírat, ale také je využívat pro dobro obchodu.

Děláte si marketingový průzkum? A hlavně… jednáte na základě informací, které získáte? Zapomněl jsem na něco? Doplňte mě v komentářích 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

5 komentářů u Statistické Zprávy a Studie Jsou Skvělá Věc, Ale…

  1. Peter Chodelka napsal:

    Veľmi by ma potešil článok, ktorý by reálne ukázal ako sa takýto marketingový prieskum robí a ako z neho vyťažiť čo najviac. My sme volali našim zákazníkom a výsledky sme potom analizovali, ale myslím si, že existuje aj efektívnejší sposob. Posielanie dotazníku na e-mail by podľa mojho názoru až takú veľkú odozvu nemalo (alebo sa mýlim?).

    • Pepan Mencl napsal:

      Poslat dotazník emailem sám o sobě není asi nic moc, ale když se to podpoří dobrou motivací zákazníků, tak přidají i referenci, kterou pak můžete umístit na svůj web.

      • Jakub napsal:

        Ono vždycky záleží na tom, jak to všechno skloubíš dohromady, když pošleš „jen“ dotazník, tak se na něj může samozřejmě většina lidí vykašlat, nějaká ta motivace tam být musí 🙂

      • Carolina napsal:

        Third Flower My spouse and that i have aldraey been now delighted that Albert could perform his reports due to the suggestions he had by way of your online page. It truly is once in a while perplexing to only always be gifting away ways which some people might have

    • Jakub napsal:

      Zdravím Petere, omlouvám se za pozdní odpověď, určitě se pokusím nachystat nějaké praktické ukázky takových dotazníků 🙂 ono záleží, jakým uživatelům to e-mailem posíláš a také hodně záleží na formě a kontextu…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!