Popsali jsme si, jak udělat pořádnou analýzu klíčových slov a frází. Víme tedy, co uživatelé ve spojení s naším oborem vyhledávají a co je zajímá.
A stejně tak, jak jsem popisoval, že při práci na projektu v drtivé většině zjišťuji, že byl web postaven na základě nějakého odhadu a že se vůbec nepracovalo s hledanými frázemi, podobně tomu bývá i se vstupními stránkami (tzv. Landing Pages). Spousta webů totiž trpí jejich totální absencí. A to je velký problém.
O landing pages jsem napsal v minulosti tři články:
- Co je Landing Page, proč je vytváříme a jaké jsou nejčastější chyby při jejich vytváření
- Jak vytvořit efektivní Landing Page
- Jak analyzovat data a přivést Landing Page k dokonalosti
Zde se však na tuto problematiku podíváme trochu hlouběji…
K čemu jsou vstupní stránky (Landing Pages) dobré?
Představte si nějakou off-line reklamu – třeba billboard u silnice. Na takovém billboardu máte omezenou reklamní plochu a tak reklamní sdělení musí být buď velice obecné (v takovém případě neoslovíte konkrétního zákazníka), nebo sice konkrétní, zaměřené na úzkou cílovku (tak ale oslovíte jen zlomek těch, kteří si ji přečtou). Cílem této reklamy sice není přímý prodej, ale myslím, že si dokážete udělat obrázek.
Naproti tomu váš web/e-shop má možnost mít speciální stránky připravené pro každého potenciálního zákazníka, který k vám příjde. Prostor na webu je velmi levný a vytvořit pro konkrétního Standu zákazníka specifickou stránku vás stojí jen čas. Těchto vstupních stránek můžete na webu mít neomezené množství.
Máte ve svých rukou sílu připravit stránku pro jakoukoli událost, která vám hraje do karet. A tuto stránku dokonale optimalizovat pro přesná klíčová slova, která vyplývají z vaší analýzy klíčových slov.
Zdroje návštěvnosti vstupních stránek
Důvodů pro vytvoření specifické vstupní stránky může být hodně. Řekněme, že prodáváte třeba kontaktní čočky.
Poznámka – nedělal jsem analýzu klíčových slov pro čočky, takže níže uvedené příklady neberte do slova, je to pouze ilustrační příklad.
Můžete přivádět návštěvníky z vyhledávání na nejrůznější dotazy, které lidé hledají, jako třeba „barevné čočky“, nebo čočky pro různé události – „čočky na maškarní ples“, nebo čočky s tématickou tématikou „hororové čočky“.
Cokoli, co zjistíte, že lidé hledají.
Zároveň můžete na tuto vstupní stránku spustit vhodnou PPC kampaň, abyste návštěvnost z vyhledávačů podpořili. Například pokud se jedná o vysoce konkurenční prostředí (což čočky bezpochyby jsou) a vy se nedostanete na přední příčky organických výsledků vyhledávání.
Kromě toho můžete na tuto stránku směřovat návštěvnost z reklamních bannerů, které máte rozmístěné na webových stránkách, kde je tato problematika relevantní (třeba web o halloweenských kostýmech).
Také můžete, například před halloweenem (už se u nás také pomalu rozrůstá), poslat svým zákazníkům e-mail a právě na vstupní stránku „hororové čočky“ je v tomto e-mailu směrovat.
Nebo můžete mít specifickou landing page připravenou pro ty, kteří příjdou z vizitky, letáku, časopisu, novin, TV reklamy…
Možnosti jsou takřka neomezené…
Na základě čeho vytváříme landing pages?
Jednoduše – vycházíme z analýzy klíčových slov. Jak jsem psal v dřívějším článku – ideálně by pro každou (rozumně) hledanou frázi měla existovat samostatná landing page. To nám totiž umožní danou stránku perfektně pro daný výraz optimalizovat.
A nejen to.
Z dotazu dokážeme do jisté omezené míry odhadnout také to, co od stránky návštěvník očekává. Pokud bude vyhledávat dotaz „jaké kontaktní čočky potřebuji“, bude chtít spíše nějaký návod, než strohý výpis produktů. Na takové stránce mu můžeme poskytnout návod, jak si vybrat čočky, které pro něj budou nejvodnější a na závěr článku umístit odkaz do našeho e-shopu.
Každá tato stránka tak může sloužit ruzným uživatelům na různé úrovni znalostní v dané problematice. S tím, jakého uživatele na webu máme, tak můžeme pracovat a dát mu přesně takové informace/produkty, které právě tento zákazník potřebuje/chce.
Také můžeme vytvářet vstupní stránky pro konkrétní akce, které právě na našem webu/e-shopu probíhají. Máme právě slevy na lyže? Můžeme připravit speciální landing page, kde bude výpis všech lyží, které jsou aktuálně ve slevě s motivátorem, který přiměje zákazníky k nákupu.
Nebo můžeme reagovat na sezóny a roční období. Například – blíží se léto, můžeme připravit vstupní stránku pro ty, kteří se chystají na dovolenou k moři a nabídnout jim potřebné vybavení z našeho sortimentu.
Pro koho landing page vytváříme?
Pro každého uživatele internetu, který má konkrétní požadavek a je na konkrétní úrovni znalostí či požadavků. Ať už se jedná o dotaz informativního nebo komerčního charakteru („Jak vybrat čočky“ X „modré čočky 2,5“), správně navržená landing page nabídne potenciálnímu zákazníkovi přesně to, co potřebuje a tak jej posune zase o krok blíže k tomu, aby u nás nakoupil.
Takže – pracujete se vstupními stránkami? Podělte se s námi v komentářích 😉
Mohlo by vás zajímat také:
- Co je Landing Page, Proč je Vytváříme a jaké jsou Nejčastější Chyby při jejich Vytváření
- Jak Vytvořit Efektivní Landing Page
- Jak Analyzovat Data a Přivést Landing Page k Dokonalosti
- Internet Marketing 2013 + 25. NetSraz – Víkend Nabitý Inspirací se špetkou Relaxace
- 3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 3. Konverze
Co když dojdou nápady na klíčová slova? Jako třeba s těma čočkama. Po několika slovních spojení určitě už ani našeptávače neporadí. Co pak?
Upřímně, pokud si uděláš analýzu klíčových slov opravdu pořádně, nemyslím si, že je reálné, aby ti „došla“ klíčová slova. No a pokud náhodou opravdu ano – pak se ti alespoň uvolní čas a můžes se věnovat obsahové strategii a tvorbě obsahu samotného (a samozřejmě dalším věcem z oblasti internetového marketingu) 😉
Vstupní stránky jsou velmi užitečné, nicméně je tuto činnost lepší outsourcovat jelikož jich člověk často nechává vytvořit větší množství.
Nikdy by mě nenapadlo pracovat se vstupníma stránkama. Asi se zamyslím
Zdravím,
Mě osobně by zajímal názor na landing page obsahovou a landing page produktovou.. Je problém nakrmit vyhledávač pouze produktovou LP (takřka nemožné), ale naopak máme pak problém z obsahové LP udělat produktovou a provázat ji se službou. Máme hodně URL, které jsou v top výsledcích, ale nedokážeme z toho „balastu“-obsahu, který oceňuje vyhledávač v obsahové strategii přetavit v zákazníka. Zkoušli jsme Kopíky, aby nám udělali „čtivější / lidštější“ texty a výsledek? Z původní stránky, která „nosila klienty“ jsme od té doby nedostli ani jednoho. (2měsíce).