Toto je reakce na otázku, kterou dnes položil Adam Šilhan skrze Twitter.
Je z hlediska SEO rozdíl pokud někde použiju jeden redirect 301 nebo dva za sebou? Prosím RT #SEO
— Adam Šilhan (@InternautAdamo) May 31, 2013
Odpověď by se mi nepodařilo vtěsnat do Twitter zprávy, tak jsem se rozhodl napsat tento kratičký článek.
301 redirect slouží k tomu, abychom vyhledávačům sdělili, že jsme permanentně přesunuli nějakou stránku (či její obsah) na nějakou jinou url adresu. Ovšem použít více těchto redirectů za sebou už může na vyhledávač působit jako pokus o manipulaci. Ale proč použít více 301 redirectů?
Napadá mě snad jen toto: web má velké množství podstránek a některé jsou již pomocí 301 přesměrované na další, která se ovšem stala opět neaktuální a je tedy znovu přesměrována na jinou stránku.
Teoreticky použití dvou 301 redirectů není v rosporu s žádnými pravidly, ovšem byl bych opatrný. Pokud se totiž tyto 301 redirecty budou řetězit více, může se to vyhleávačům přestat líbit a přestanou je následovat.
Z hlediska SEO je tedy lepší volit pouze jeden 301 redirect a přesměrovat tak stránku na jinou, nejvhodnější, dva by ještě neměly být takový problém, ale pozor na použití více než dvou redirectů, jinak více informací k tomu v následujícím videu Matta Cuttse:
Mohlo by vás zajímat také:
- Nebylo nalezeno
Matt v tom videu právě říká, že problém může nastat až ve chvíli, kdy těch redirectů je podezřele hodně. Pokud z pohledu nějaké technické prasárny musí být dva a je to výjimečná situace, pak to dle mého Google nějak zvládne ( = nejedná se o celý web postavený na násobném zmatečném přesměrování).
Seznam k redirectům přistupuje jinak a troufám si říct, že bude mít větší potíže jak on sám se s tím rozumně poprat tak i daná stránka býti dobře nalezitelná. Osobní zkušenost ale v tomto směru se Seznamem v širším měřítku nemám, protože se podobným harakiri snažím vyhýbat 🙂
No to jsem také napsal výše 🙂
A k tomu Seznamu – tady nevím, ale vzhledem k tomu, jak přistupuje k ostatním záležitostem a že jeho algoritmus opravdu není zdaleka na takové úrovni jako algoritmus Googlu, řekl bych, že Seznam bude redirect jen slepě následovat a hotovo, že z toho žádný problém nebude… Ale chtělo by to třeba podobné video od Juhů 🙂
Seznam právě dopočítává třeba hodnocení stránky jinak než Google (zpětně), pročež mu imho řezení přesměrování bude činit větší potíže.
Více informací třeba v Codyho článku http://blog.bloxxter.cz/trvale-presmerovani-301/
dva redirecty je už veľa ale ak to je nutnosť tak v pohode webu by to nemalo uškodiť, len to netreba preháňať