V první části kompletního průvodce budováním zpětných odkazů jsme si objasnili obecné informace ohledně vytváření zpětných odkazů pro vaše webové stránky. Vysvětlili jsme si důležité vlastnosti každého takového odkazu – zejména text odkazu obsahující klíčová slova, titulek odkazu a umístění na stránce.
Také jsme si opět připomněli důležitost toho, aby každý váš příspěvek kdekoli na internetu byl unikátní, abyste se nesetkali s tím, že si vyhledávače takové zpětné odkazy nezařadí do databáze kvůli duplicitnímu odkazu.
A vysvětlili jsme si, že zpětné odkazy opravdu mohou váš web za určitých okolností poškodit. Pro tento případ si v závěru této druhé části průvodce tvorbou zpětných odkazů uvedeme strategii budování zpětných odkazů, která počítá s tím, že vytvoříte takové množství zpětných odkazů, které by mohlo vyhledávači připadat nepřirozené.
Budování zpětných odkazů
Jakmile budete připraveni na budování zpětných odkazů, můžeme se do toho pustit! Jak tedy začít s budováním zpětných odkazů?
Katalogy
Vzhledem k samotné podstatě katalogů – rozsáhlé webové stránky obsahující obrovské množství odkazů na webové stránky všeho zaměření – je kvalita těchto zpětných odkazů zavádějící.
Proto doporučuji tento link building provádět ve chvílích, kdy vás nenapadá nic lepšího.
Základem je zaregistrovat se v takových katalozích, kde by vás uživatelé mohli opravdu hledat. Takovými jsou například firmy.cz od Seznamu, nebo najisto.centrum.cz od Centrumu. Další záleží na vašem oboru činnosti, můžete si například zvolit ještě nějaké lokální katalogy.
V každém případě doporučuji ruční registraci do těchto katalogů. Existuje mnoho programů, které nabízejí registraci do velkého množství místních i zahraničních katalogů během okamžiku. Přesto takovéto programy nedokážou správně zvolit kategorii (kategorie se v katalozích mírně liší) a vytvořit poutavý text bohatý na klíčová slova.
Také zde hrozí riziko duplicitního obsahu, pokud nadefinujete text, který chcete uvést do katalogů a program vás ve všech zaregistruje s tímto jedním textem. V každém katalogu by měl být unikátní text!
PR články
Pokud jste dokončili registraci do katalogů, dalším způsobem jak si zdarma vytvořit zpětné odkazy jsou PR články. PR weby jsou jednoduše webové stránky, kam můžete napsat nějaký článek obsahující odkazy na vaše webové stránky.
Opět, stejně jako v případě katalogů, se jedná o webové stránky s obrovským množstvím odkazů všeho druhu – minimální relevance, spousta odkazů. Proto PR články nejsou nijak převratnou metodou link buildingu.
PR články by měly být napsány v rozsahu cca 350 – 600 slov a měly by být bohaté na klíčová slova. Opět nezapomeňte správně napsat text odkazu s klíčovými slovy, abyste maximalizovali hodnotu takto vytvořeného zpětného odkazu.
Také dbejte na to, aby každý PR článek byl ve své podstatě unikátem. Pokud vytvoříte jeden článek a ten nakopírujete na všechny PR weby, můžete se opět potýkat s problémem duplicitního obsahu a tyto zpětné odkazy budou mít nulovou hodnotu.
jak jsem zmínil výše – PR články na PR webech jsou také málo efektivní, doporučuji k nim tedy přistupovat podobně jako k registraci do katalogů. Pište PR články, když nemáte zrovna nic lepšího na práci 😉
Blogy zdarma
Jako další krok si můžete zvolit vytvoření podpůrných miniblogů. Na internetu existuje mnoho služeb, které nabízejí vytvoření vašeho vlastního blogu zdarma. Výhodou těchto blogů, kromě toho, že jsou zdarma, je také fakt, že jsou součástí kvalitních domén. I když bude mít váš nově vytvořený blog PageRank 0, přesto bude součástí kvalitního serveru.
Na takové nově vytvořené blogy stačí napsat 1-3 články bohaté na klíčová slova se správně zvolenými klíčovými slovy v textu odkazu a zase získáte poměrně kvalitní zpětné odkazy. Pozor na duplicitní obsah!
Nebo můžete blog pojmout úplně jinak a udělat z něj opravdu silnou podporu vašeho mateřského webu. O tom si ale povíme jindy.
Mikrostránky
Pokud se nacházíte ve vysoce konkurenčním prostředí, mohou vám pomoci mikrostránky. Mikrostránky jsou webové stránky, které máte umístěny na vlastní doméně a hostingu, které jsou opět o rozsahu jen několik málo stránek (1-5). Tyto stránky jsou napsány s důrazem na klíčová slova a z každé takové webové stránky vede několik odkazů na vaše vlastní webové stránky, které se tímto způsobem snažíte podporovat.
Jestli se rozhodnete pro tvorbu mikrostránek, je důležité zvolit si nějaký výhodný multihostingový balíček u některé společnosti poskytující webhosting. Například u Active 24 můžete získat multihosting pro 5 nebo 10 domén za cenu 154,80 kč nebo 298,80 kč měsíčně (a máte připravených 5-10 virtuálních serverů včetně databází a PHP skriptů – vhodné například pro WordPress).
Články na jiných blozích (guest posting)
Pokud najdete blog, který se zabývá informacemi ohledně problematiky, kterou vy jako organizace řešíte. Můžete se domluvit s majitelem tohoto blogu, že byste na jeho blog napsali tzv. “guest post” tedy článek návštěvníka. Když do tohoto článku uvedete opravdu zajímavé informace a majitel blogu uzná, že by tyto informace mohly jeho blogu i jeho návštěvníkům prospět, určitě nebude proti jeho zveřejnění.
Guest posty většinou obsahují zpětný odkaz vedoucí na vaše webové stránky v popisu autora (uvádí se zpravidla v závěru článku). Guest posty mají však primárně přivádět návštěvníky, nesnažte se tedy článek „prošpikovat“ odkazy na váš web.
Všeho s mírou…
Zde jsem zpracoval článek na toto téma- Ovládněte Techniku Guest Postů – kompletní průvodce.
Sociální sítě
Pod pojmem sociální sítě a social media marketing si většina lidí představí facebook. Facebook ale není jedinou sociální sítí, zmiňme například Twitter, YouTube, LinkedIn, Pinterest a další… Mnoho uživatelů může dát přednost v konzumaci informací skrze video či prezentace. YouTube je jedním z nejpoužívanějších vyhledávacích systémů (druhý nejpoužívanější vyhledávací systém). Pokud máte možnost v rámci svého oboru poskytnout uživatelům nějaké videotutoriály (videonávody), vytvořte video a umístěte jej na YouTube. Sdílejte odkazy na facebooku, vytvářejte ankety, účástněte se diskuzí…
Přestože odkazy na sociálních sítích nejsou ty pravé zpětné odkazy (bývají označené nofollow, takže vyhledávače je nevnímají jako odkaz na vaše stránky), mohou vám tyto odkazy přivést na stránky velké množství cílených návštěvníků.
Uvažujte nad komplexním využitím sociálních sítí ve svůj prospěch.
Podobné webové stránky, přátelé, dodavatelé/odběratelé, výměna zpětných odkazů
Při spolupráci s vašimi dodavateli, partnery, přáteli a podobně, se můžete domluvit na vzájemné výměně zpětných odkazů. Tato výměna vás nikoho nebude stát ani korunu a v případě dodavatelů a partnerů se bude jednat i o relevantní odkazy, takže tímto způsobem můžete všichni jen získat.
V případě, že si chcete vyměnit odkaz s některými podobnými webovými stránkami, zkuste jim napsat přátelský e-mail s nabídkou na výměnu odkazů. Pokud se jedná o relevantní zpětné odkazy, ani jedna strana nemá důvod odmítnout.
Pokročilým způsobem výměny zpětných odkazů je výměna „obloukem“ přes třetí web. Příklad – vy odkážete na nějakou webovou stránku a místo toho, aby na vás majitel odkázal ze stejného webu, odkáže na vás ze svých jiných relevantních webových stránek. Viz obrázek:
Vytvořte zdarma hodnotný zdroj informací pro vaše potenciální zákazníky
Seberte své zkušenosti a informace cenné ve vašem oboru podnikání a vytvořte z nich nějakou krátkou publikaci. Může se jednat o nějakou zprávu, brožuru nebo elektronickou knihu například ve formátu pdf. Do tohoto zdroje informací na vhodná místa umístěte odkazy na vaše webové stránky a sdílejte tuto publikaci na internetu.
Můžete ji nabídnout volně ke stažení na vašich webových stránkách, sociálních sítích a podobně. Pokud budou informace v této publikaci opravdu kvalitně zpracovány a budou mít vysokou informační hodnotu, bude se tato vaše publikace šířit internetem mezi uživateli samovolně (tzv. virálním způsobem). Včetně povědomí o vaší firmě.
Interview, spolupráce
Dalším efektivním krokem při budování zpětných odkazů může být interview či spolupráce s nějakou uznávanou autoritou ve vašem oboru. Domluvte se s někým, kdo má bohaté zkušenosti v dané problematice a nahrajte s ním rozhovor (například přes Skype). Tento rozhovor pak můžete zveřejnit na svých (i jeho) webových stránkách. Můžete jej také přepsat do textové podoby a uveřejnit na dalších místech na webu.
Kontrola, kde má zpětné odkazy vaše konkurence
Nevíte si rady kam umístit další zpětné odkazy? Podívejte se na webové stránky své konkurence. Prozkoumejte odkud získávají zpětné odkazy.
Jedním z vynikajících nástrojů pro kontrolu zpětných odkazů je www.linkdiagnosis.com. Touto cestou můžete zjistit, které stránky odkazují na webové stránky vaší konkurence a podívat se, jestli by nebylo možné získat na těchto webových stránkách zpětné odkazy také pro sebe.
Placená reklama na cizích webových stránkách
Chcete-li získat kvalitní zpětné odkazy a jste ochotni za ně zaplatit, můžete se poohlédnout po kvalitních stránkách příbuzných vašemu oboru. Takové stránky mohou mít pro návštěvníky vysokou informační hodnotu a vysokou návštěvnost. Takové stránky mohou zároveň nabízet reklamní prostor na svých webových stránkách.
Čím kvalitnější stránky s vyšší návštěvností, tím bude samozřejmě taková reklama dražší. Na oplátku vám ovšem může přeposílat mnoho zacílených návštěvníků, kteří budou mít o vaše produkty zájem. Tyto webové stránky vám mohou nabídnout prostor pro nejrůznější zpětné odkazy, od videí, přes grafické bannery až k textovým odkazům. Vždy však důkladně zvažte jací lidé tyto stránky navštěvují, jestli by mohli mít zájem o vaše produkty, jestli má stránka dostatečnou návštěvnost. Když už za zpětné odkazy máte platit, musíte vědět, že se vám to vyplatí.
Fóra
Participace na různých fórech zabývajících se vaším oborem je kvalitní způsob budování autority na internetu. Zpočátku se nedoporučuje uvádět v příspěvcích ani signaturách (patičky vašich příspěvků) odkazy na své webové stránky. Snažte se psát relevantní příspěvky a lidem s jejich problémy a dotazy opravdu pomoci.
Až vás budou považovat účastníci fóra za přínos, poté můžete být trošku drzejší a odkazovat i na své stránky. Vždy však pouze na relevantní stránky na vašem webu.
Vždy musí být hlavním cílem pomoci ostatním účastníkům fóra.
Pokud vás návštěvníci fóra shledají jako znalce tohoto oboru, budou se o vás chtít dozvědět více a najdou si vás i vaše webové stránky. Pokud budete na fóru působit nějakou dobu a aktivně přispívat, pak když si do signatury (patičky) vložíte odkaz na své webové stránky, získáte najednou několik zpětných odkazů.
Pokročilejší technika budování zpětných odkazů
Pokud se chcete pustit do takového budování zpětných odkazů, kdy jich budete vytvářet v krátkém časovém intervalu tolik, že máte obavy z penalizace, mám pro vás nachystanou jednu pokročilejší techniku. Celý princip této techniky spočívá v tom, že zpětné odkazy rozdělíme do dvou úrovní.
První úroveň
Zpětné odkazy na první úrovni jsou články na různých blozích, PR webech, nebo mikrostránkách. Zde si vytvoříte pevnou základnu zpětných odkazů. Základem jsou kvalitní články s odpovídající hustotou klíčových slov a kvalitními zpětnými odkazy – tedy kvalitní anchor texty s klíčovými slovy, titulky atd.
Takto si vytvoříte základní zpětné odkazy, které budou zvyšovat hodnocení vaší webové stránky, na kterou odkazujete.
Druhá úroveň
Na druhé úrovni se budují zpětné odkazy pomocí nejrůznějších externích programů. Tyto programy dokáží například přetvořit vaše již vytvořené články do takové podoby, aby vyhledávače neshledaly tyto články jako duplicitní (avšak nejsou dle mého názoru kvalitní a čtivé – pořád jsou to jen programy).
Pomocí těchto programů následně zveřejníte tyto přetvořené články na velké množství dalších webových stránek. Takové programy jsou schopné vytvořit z jednoho článku až několik stovek příbuzných článků a všechny je zveřejňují na nejrůznějších méně kvalitních webech.
Na druhou úroveň zpětných odkazů také patří záložkování tohoto velkého množství automaticky vytvořených článků pomocí sociálního záložkování (jako je například del.icio.us).
Princip
Princip této dvou úrovňové techniky je v tom, že odkazy první úrovně odkazují přímo na vaše webové stránky, zatímco zpětné odkazy druhé úrovně odkazují na vaše články a mikrostránky, které máte na první úrovni.
Velké množství méně kvalitních odkazů zvedá ranky stránek, které teprve následně odkazují přímo na vaše webové stránky. Tím vlastně pomocí velkého množství zpětných odkazů na druhé úrovni zvyšujete kvalitu zpětných odkazů první úrovně a nepřímo tedy i vaší hlavní webové stránky.
Tak to byla druhá část kompletního průvodce tvorbou zpětných odkazů. Doufám, že jste zde nalezli užitečné informace. Budování zpětných odkazů je velmi důležitou činností při propagaci na internetu. Snažte se kontinuálně vytvářet zpětné odkazy pro vaše webové stránky, poznáte to potom v lepším umístění mezi výsledky vyhledávání. Třetí část bude vydána opět za týden. Ve třetí části pro vás ujednotím nejdůležitější zdroje na budování zpětných odkazů. Všem přeji pěkný a odpočinkový víkend 🙂
Mohlo by vás zajímat také:
Chtělo by to nějaké odkazy na uvedené služby, např. ty PR stránky aj. Třeba návrh na další díl – step-by-step jak zviditelnit stránky s odkazy a příklady. Jinak super, jen tak dále. 🙂
V příštím díle se budeme věnovat zdrojům – tedy odkazy na nejdůležitější české katalogy a také PR weby, kam může kdokoli umístit svůj PR článek. Časem také doplním seznam blogů zdarma a podobných webových stránek. A děkuji za uznání 🙂
postrádám vysvětlení tohoto – cituji:
„v závěru této druhé části průvodce tvorbou zpětných odkazů uvedeme strategii budování zpětných odkazů“ 😉
Zdravím pane Postrádám :), cituji kompletně tebou zmíněnou větu: Avšak i pro tento případ si v závěru této druhé části průvodce tvorbou zpětných odkazů uvedeme strategii budování zpětných odkazů, která počítá s tím, že vytvoříte takové množství zpětných odkazů, které by opravdu mohlo vyhledávači připadat nepřirozené a vyústit v penalizaci. Je tedy zmíněna jako „Pokročilejší technika budování zpětných odkazů“ v závěru článku :). Každopádně děkuji za komentář a tvůj čas.
Promiň ale měl jsem zato že Název je chápán jako název příspěvku – nikoli jméno či nick 😉
A jenom můj poznatek k této metodě – tato metoda nepovede k penalizaci když si připravíš patřičnou strukturu k přerozdělování hodnot ranků a tedy k hlavnímu – tedy navyšování hodnoty vstupní stránky či kterékoli jiné…
Tedy když se to dělá špatně – jsi penalizován 😉
Ano ano, to je právě cílem této strategie… Když jsi schopen vytvořit tak velké množství zpětných odkazů, že se obáváš penalizace, pak první úroveň (tedy ty stěžejní zpětné odkazy) slouží jako takový filtr.
Vlastně pomocí velkého množství zpětných odkazů na druhé úrovní zvyšuješ hodnotu odkazů první úrovně.
Na tvou webovou stránku následně míří větší množství kvalitnějších zpětných odkazů, které zvyšují autoritu tvé vlastní webové stránky…
Pěkný článek, děkuji za zveřejnění. Zajímala mě hlavně část kontrola konkurenčních zpětných odkazů, protože s tím mám osobně největší problém. Jako například když najdu relevantní fórum, kde má konkurent příspěvek z odkazem a má ho i zandexovaný googlem, když já vložím další příspěvek z odkazem do stejného vlákna, můj odkaz se prostě nezaindexuje ani omylem a nevím kde může být problém, někdy by mě s toho googlu hráblo.
Dobrý den Josefe, děkuji za uznání 🙂
Nad Vaším problémem jsem přemýšlel a jediné co mne napadá je, že Váš konkurent by mohl mít dohodu s fórem, že jím uvedené odkazy mají atribut rel=“follow“, tedy Google a jiné vyhledávače je zaindexují. Pokud totiž ostatní odkazy v příspěvcích nebo patičkách mají atribut rel=“nofollow“, pak je vyhledávače nezaindexují a tedy nezapočítají jako zpětný odkaz nikdy.
Napadá mě ale, že bych na téma – kontrola zpětných odkazů konkurence mohl v dohledné době napsat článek 🙂
Dobrý den,
s atributem rel jsem počítal, ale nepodařilo se mi najít v kódu stránky hodnoty atributu, fórum běželo v rámci redakčního systému a tak člověk najde jen volání na nějakou komponentu, ale atribut jako takový zde není. Zajímavé ale je, že např. seznam tyto odkazy indexuje oba, google ne. Poslední dobou mi ale připadá že google nároky na zpětné odkazy hodně přitvrdil, na některých webech mi v průběhu měsíce vyházel i poměrně kvalitní odkazy umístěné přímo v PR článku, což mě docela překvapuje. Zatím jsem se s tím setkal ale jen u google, naopak seznam, alexa, jyxo atd. indexuje vše tak nějak v pořádku. Jinak ale google ve vyhledávání zobrazuje stránku pěkně a na hlavní klíčová slova je web zatím na první straně vyhledávání. Statistiga z google analytics mi jde zatím správným směrem návštěvnost jde sice pomalu, ale návštěvníci se vracejí, doba na webu narůstá a konverze také. Jen ty zpětné odkazy v google mi vrtají hlavou, no ale já to nějak rozlousknu 🙂
ps: dneska jsem zhltnul Vaši audio prezentaci a je to moc pěkný, dobrá práce.
Dobrý den,
ano je to pravda, Google je stále přísnější co se zpětných odkazů týče, ale je to bohužel dáno tím, že nese mnohem větší břímě, než jiné vyhledávače. Google je totiž jako jediný vyhledávač používaný opravdu po celém světě.
Algoritmus vyhledávání je proto neustále upravován tak, aby nabízel co nejkvalitnější výsledky.
Já bych si na Vašem místě nedělal příliš mnoho starostí se zpětnými odkazy na daném fóru, věřím, že pokud přispíváte zajímavými informacemi, získáte přirozenou cestou mnoho nových návštěvníků 🙂 i když Vaše odkazy nebudou Googlem zaindexovány.
Jinak jsem rád, že se audio minikniha líbila 🙂 to opravdu potěší.
Tak máte pravdu, že ta indexace není pro mě prioritní, návštěvníci z toho fóra dokonce chodí, protože mám na webu na to diskusní téma pěkný článek, dokonce jsem zjistil že ho olinkovali další dvě fóra na daný dotaz, což mě těší. Tak nějak mě to zajímalo hlavně z hlediska SEO do budoucna, i když s naším hlavním vyhledávačem seznamem je to v pořádku a návštěvníci přicháázejí převážně z něj, ten poměr google vs seznam se u mě pohybuje zhruba 20:80 ve prospěch seznamu. No budu se věnovat budování dál a na google se vrhnu až bude víc času 🙂
Proč myslíte, že Google váš odkaz nezaindexoval? Pokud vám jde o seznam odkazů na vaši stránku, který si můžete zobrazit u informací o vaší stránce na Google, tak tam zdaleka nejsou všechny, o kterých Google ví. Jsou tam jen ty významné a dokonce bych řekl, že ani né významné, ale prostě nějaký náhodný mix či co. Zdraví Pavel 🙂
Já myslím, že jste na skvělé cestě 🙂 navíc nikdy nevíme, co na nás (zejména) Google, ale i ostaní vyhledávače, připraví v budoucnu. Proto zastávám takový postup propagace, kdy se soustředím nejvíce na to, pomoci návštěvníkům. Pokud budou webové stránky opravdu přínosné pro návštěvníky, vyhledávače budou tyto stránky vždy „milovat“ :).
Já se spíše obávám toho, co přinesou vyhledávače v budoucnu. Zatím to funguje takto, čili toho využívám.
Podle mě je již rel=nofollow pasé a a Google i Seznam ho berou jako follow.
Přesně tak, dnes už „nofollow“ funguje/nefunguje jen tak, jak se vyhledávačům líbí… Google si nenechá nic diktovat, co když na tom ale závisí reputace webu? Proč Google sleduje odkazy, o kterých mu řeknu, že sledovat nemá?
V tomto ohledu je Google tak nějak příliš arogantní bych řekl.
Dobrý den, libí se mi vaše články. Jen by mě zajímal ten program co umí přeformátovat článek tak že je k nerozeznání od skutečného. Děkuji.
Zdravím Michale,
bohužel s tímto ti nepomůžu. Já tyto techniky neuznávám a nevěřím v jejich úspěšnost :). Navíc čeština je poměrně složitý jazyk takže nevěřím, že by nějaký program dokázal článek přepsat tak, aby dával smysl a zachoval původní myšlenku. Většina těchto programů bývá naprogramována pro angličtinu a i tam pokulhávají – tedy vyžadují korekturu po přetvoření článku.
Dávám raději přednost kvalitně vytvořeným poctivým článkům. Věřím, že jeden poctivý článek má mnohem větší efekt než 10 programem přetvořených 🙂
Taky pravda 🙂 jeste sem se chtel zeptat jestli nevíte za jak dlouho se tak web dostane na vysokou přičku ve vyhledávačích? V případě že dnes vyměním 10 odkazů zaregistruju do 10 kvalitních katalogů a napíšu několik článků. Jedná se o týdny mesíce roky?
Děkuju moc
Vyšvihnout se na rozumná místa ve vyhledávačích je otázkou řádově měsíců… Znám weby, které se dostaly na první stránku v Google během tří měsíců. Zde je ale situace velmi ovlivněná kvalitou webových stránek konkurence, čím lepší stránky má konkurence, tím více práce budete muset investovat, abyste se na rozumná místa dostal…
Zdravim, musim nejdriv rict, skvely web… diky… a ted otazkam: 🙂
„Domluvte se s někým, kdo má bohaté zkušenosti v dané problematice a nahrajte s ním rozhovor Tento rozhovor pak můžete zveřejnit na svých (i jeho) webových stránkách. Můžete jej také přepsat do textové podoby a uveřejnit na dalších místech na webu.“
Tohle lze urcite aplikovat i na clanky, priklad Web A napise clanek a domluvi se s Web B, ze z A budou vybrane clanky obcas i na webu B, se stejnym titulkem a obsahem, na B bude jen jedna zmena, dole bude odkaz na web A.
Web A a B jsou weby na stejne tema, kazdy s jinou domenou, maji jine stari a rozdilne ranky atd…
A ted k dotazu, co duplicita? Jak to resi vyhledavace? Vyplati se to?
Nemas nejake zdroje informaci na toto tema, je to pro me ted docela aktualni a nikde se nemuzu dobrat jednoznacne odpovedi…
Zdravím Quichote,
příklad o kterém mluvíš je duplicitní odkaz jak vyšitý.
Pokud s někým nahraješ rozhovor a umístíte jej oba na svém webu, pravděpodobně jej oba popíšete svými slovy a u audio souborů duplcitní odkaz nehrozí.
Pokud ale (jak říkáš) chcete vzájemně některé články publikovat na obou webech, obsah bude duplicitní a vyhledávač si vezme jen jeden článek.
Máš v podstatě 2 možnosti:
1/ daný článek alespoň ze 60% (odhad) přepsat jinými slovy, aby nehrozila duplicita
2/ což je si myslím mnohem lepší a jednodušší – prostě si čas od času články „vyměňte“. To znamená že oba weby budou publikovat své unikátní články, semtam si však vzájemně články vyměníte (nezkopírujete – každý článek jen na jednom webu) i se zpětným odkazem v závěru článku (o autorovi).
Vyhovovalo by tohle řešení?
Presne to co si napsal, si myslim i ja…
Na druhou stranu jsem se dozvedel i jiny nazor, ktery ma take logiku.
Web A bude mit original clanku TEST za tyden se se na Webu B zobrazi clanek TEST s odkazem primo na puvodni clanek TEST z webu A.
Vyhledavac zjisti, ze ze clanky jsou stejne, ale ze na B je odkaz na A, to pro nej znamena, ze web A ma hodnotne informace, protoze se kopiruje a proto clanek nejen uprednostni na A, ale nebude za to penalizovat ani A ani B.
Tohle je taky logicke, protoze vyhledavac se snazi vyhledavajicim poskytnout nejlepsi relevanci vysledku a protoze je web kopirovany, vcetne odkazu puvodu je zrejme respektovanym zdrojem. Podobna situace je u knih atd… cim vic je nekdo publikovany tim ma vetsi autoritu.
Ano s tím souhlasím, ale přesto bych si na toto publikování netroufl. Zejména proto, že duplicitní obsah je z pohledu Googlu prostě špatný a nepotřebný. Sám si položím otázku – Jak pomůže čtenářům to, že jeden článek bude na dvou místech – nijak, pomůže to jen webmasterům. Protože nikdy nevíme, co přijde s další úpravou algoritmu, měli bychom se soustředit na to, abychom se duplicitnímu obsahu vyhli. Jak říkám – já bych preferoval výměnu článků. I když systém, který popisuješ teoreticky může dnes fungovat, nemáš jistotu, že bude fungovat i za rok. Já jsem zastáncem kvalitního webu s dlouholetou perspektivou, která má mnohem lepší dlouhodobé výsledky 🙂
„Pište PR články, když nemáte zrovna nic lepšího na práci “
Zajímavá úvaha, ale vzhledem k tomu, že téměř každý článek je svým způsobem skladbou, spíše bych doporučil „dopilovat“ existující a shánět content pro nové. 🙂
Vydávat je ve velkém nemá moc smysl. 🙂