V minulém článku jsme si osvětlili informace, vědomosti a dovednosti, které stojí za každým efektivním nadpisem. Řekli jsme si, co je vhodné do nadpisů uvést a co naopak nikoli.
V dnešním článku se podíváme přímo na léty a praxí osvědčené poutavé nadpisy, které můžete využít pro své propagační materiály hned teď.
Při používání šablon nadpisů, které budou následovat, se vždy snažte zvolit tu nejvhodnější, aby co nejlépe korespondovala s vaší nabídkou. pokuste se porozumět tomu, proč je daný nadpis tak efektivní.
Po každém nadpisu zpravidla následuje výčet nejdůležitějších benefitů/užitků, které zákazníkovi produkt přináší. Poté, v případě potřeby, specifické vlastnosti produktu, avšak pouze ve zkrácené formě. Nechcete totiž čtenáře odradit od čtení tím, že na něj vyklopíte hromadu nepodstatných informací. A až na závěr přichází představení řešení problému ve formě vašeho produktu. Produkt nebo název firmy by se měl objevit až v závěru reklamního sdělení. Pamatujte, čtenář potřebuje vyřešit problém – ten ho zajímá, ostatní je pro něj nepodstatné.
Ještě než se vrhneme na šablony úspěšných a efektivních nadpisů, podívejme se na jeden příklad, který už dokázal vydělat nepředstavitelnou spoustu peněz.
Originál: Why some people almost always make money in the stock market
V češtině: Proč někteří lidé téměř vždy vydělají peníze na akciovém trhu
Proč zaznamenal tento nadpis takovou úspěšnost?
- Slovo “proč” naznačuje odhalení určitého tajemství. Čtenář nabyde zájmu o odhalení a přiučení se něčemu, co nezná každý.
- Slovo „někteří“ vyvolává větší důvěryhodnost. Každý ví, že na akciovém trhu se točí velké peníze a že většina lidí na tomto trhu prodělává. Proto chtějí znát tajemství těch “pár” vyvolených, kteří jsou schopní z akciového trhu profitovat.
- “Téměř vždy” je zárukou dlouhodobého úspěchu v rámci tohoto oboru.
- “Vydělají peníze” je jasným zacílením na čtenáře. Každého zajímá jak vydělávat peníze.
Tento nadpis lze samozřejmě velmi jednoduše převést pro téměř jakoukoli nabídku. Popřemýšlejte, jak byste síly tohoto nadpisu mohli využít ve svém oboru podnikání.
Tak, a teď už k těm slíbeným šablonám nadpisů.
Nadpisy s otázkou
Otázka na čtenáře vyvolává přirozenou zvědavost. Pokud do otázky zakomponujete užitek nebo negativum, je těžké nepokračovat ve čtení. Navíc přímá otázka na čtenáře působí osobnějším dojmem, čtenář se cítí být více angažován je-li osloven přímo on.
Příklady:
Chcete také ušetřit více než 30% na pojištění?
Celkem běžná otázka vyskytující se na různých reklamních poutačích. Proč? Protože to funguje :).
Který účetní program si vybrat a proč?
Čtenář, který se zajímá o danou problematiku bude chtít získat informace o produktech, porovnání a podobně.
Děláte také tyto 3 chyby při placení daní?
Otázka, zda čtenář dělá stejné chyby jako ostatní. Z nadpisu vyplývá, že pokud se těmto chybám vyhne, může dosáhnout významného užitku.
Seznam
Síla seznamů je potvrzená, seznamy přitahují pozornost kvůli své jednoduchosti a přehlednosti. Zároveň je u seznamů na první pohled patrná kvantifikovatelnost, čtenář tedy ihned ví, co má očekávat. Klasické seznamy použité v nadpisech se používají v kombinaci s různými slovy, například:
- 5 důvodů proč…
- 3 příčiny…
- 8 způsobů jak…
- 6 tajemství k…
- a podobně.
Za těmito “úvodníky” následuje předložení užitku pro čtenáře. Pamatujte na to – a to platí při všech použitých nadpisech, že dáte-li čtenáři příslib nějakého řešení problému, musí jej čtenář opravdu dostat. Touto cestou si sami zvyšujete svou autoritu, naopak v případě nedodržení svého slibu svou autoritu zbytečně snižujete…
Příklady:
7 příznaků cukrovky a jak se jim bránit.
Vyvolání strachu z cukrovky přinutí čtenáře číst dál – “mám také některý z příznaků?” Po tomto nadpisu může následovat výčet příznaků cukrovky a návrhy na preventivní léčbu zakončené nabídkou produktu. Takový nadpis používejte pouze v případě, že máte opravdu dobré znalosti ve svém oboru. Nejdůležitější je vždy nabídnout zákazníkovi řešení jeho problému.
Jak svým dětem dodat dostatek vitamínů pro jejich růst a vývoj – 3 jednoduché způsoby.
Navození problematiky zacílené na děti vyvolává silnou emocionální zainteresovanost čtenáře. Záleží vám snad na něčem více než na vlastních dětech? Následováno 3 jednoduchými způsoby dokáže upoutat pozornost každého rodiče.
5 tajemství, které vám prozradí, jak snížit výdaje vaší domácnosti.
Slovo „tajemství“ působí jako kouzlo, každý chce vědět, co je ostatním utajeno a vytěžit tak pro sebe co nejvíce. Předložení benefitu v podobě snížení výdajů domácnosti, no kdo by nečetl dál…
9 běžných problému při opalování.
Devět problému při opalování, má je i čtenář? Lidé čtou běžné problémy, protože si myslí, že je mají také a chtějí se dozvědět, jak se jich zbavit.
Nadpisy s přímou výzvou k akci – rozkaz
Přestože tento styl nadpisů je trochu agresivnější, setkává se s úspěchem.
Příklady:
Zhubněte 5 kilogramů každý týden!
Součástí tohoto nadpisu je jednoduchý, přesně definovaný užitek, který zákazník od produktu může očekávat. Zároveň je uvedena doba, po které by se měl užitek dostavit. Velmi dobrý a efektivní nadpis.
Neutrácejte za předražené dárky v kamenných obchodech, nakupujte dárky v našem e-shopu www.galera.cz!
Výzva k nakupování v e-shopu, nadpis je postavený na dražších kamenných obchodech. E-shopy jsou levnější, protože nemusí platit drahé nájemné. Kdo by nechtěl ušetřit?
Staňte se odborníkem na optimalizaci webových stránek!
Mnoho společností, které nabízejí služby, se snaží udržet si své “know how”. Proto bývá v určitých případech složité najít dostatek informací k tomu, aby si mohl člověk tyto věci udělat sám. Slova “staňte se odborníkem na…” se v praxi osvědčila jako účinná.
Vyzkoušejte X a už se nikdy nestarejte o Y!
V tomto případě je užitek nahrazen negativem. Místo toho, abyste například použili “vyzkoušejte náš X a zhubněte!” použijete “vyzkoušejte X a už se nikdy nestarejte o nadváhu”. Na některé čtenáře platí spíše negativum, než přímé zdůraznění užitku. Navíc spojení “už se nikdy nestarejte” je účinný příslib opravdového vyřešení problému.
Další příklady efektivních nadpisů, které můžete přepracovat do podoby, která bude souznít s vaším oborem působnosti.
Dejte nám 4 dny a uvidíte, že se budete cítit lépe.
Dejte nám 20 minut denně a uvidíte, že návštěvnost vašich webových stránek vzroste minimálně o 10%.
Nemusíte být odborníkem ani programátorem, abyste si vytvořili své vlastní webové stránky.
Nemusíte být bohatí, abyste si mohli užít luxusní dovolenou.
Děláte také tyto chyby při výběru horského kola?
Děláte také tyto 3 běžné chyby, když se rozhodujete o hypotéce?
Podívejte se, jak snadno si můžete snížit výdaje na pojištění.
Podívejte se, jak snadno můžete ušetřit za elektrickou energii.
Bojíte se, jestli zvládnete platit půjčku?
Máte strách z koupě použitého auta?
Podnikáte? Díky nám můžete nyní ušetřit/získat X.
Jako zaměstnanec můžete snadno získat půjčku na bydlení
Cítíte se nepříjemně kvůli hmyzu? Vyzkoušejte nový X.
Teď, když máte představu o tom, jak se tvoří efektivní a poutavé nadpisy, zkuste je využít na svých propagačních materiálech. Pamatujte na jedno – nezáleží jen na tom, co říkáte, ale také jak to říkáte.
Tyto nadpisy jsou použitelné jak pro psaní textu na webové stránky, tak na PR články, letáky, vizitky a další místa, na kterých potřebujete oslovit zákazníka. Můžete je využít prakticky kdekoli – stačí je jen patřičně upravit a je to 🙂
Mohlo by vás zajímat také:
Pingback: Copywriting - Pište Efektivnější Texty na Sociálních Sítích | Propagace na internetu
V některých redakčních systémech je problém, že nadpis je shodný s titulkem stránky. Musí se potom buď upravit kód nebo udělat kompromis mezi úderným nadpisem a titulkem, který bude v pořádku po SEO stránce a klíčových slov.
Ano to je pravda, u některých redakčních systémů je buď potřeba zásah do zdrojového kódu, nebo instalace pluginu, nebo zvolit takový nadpis, který bude zároveň vhodným titulkem.
Myslím si ale, že není problém navrhnout nadpis, který dokáže oslovit a zároveň je vhodný pro SEO… To je ta nejlepší volba 😉
jenom to dá někdy trochu zabrat 😉
To je sice pravda, ale pokud si na to člověk opravdu zvykne, výsledek se dostaví relativně rychle. Když jsem byl letos v USA a měl jsem čas se tomuto opravdu věnovat. Pozoroval jsem mnohem větší dosahy a engagement. Ale jak říkáš – zabrat to opravdu dá 🙂
Slyšel jsem, že v redakcích novin a časopisů mají na titulky celé týmy odborníků, které o nich dlouho diskutují než je dají do tisku, a my na to jsme sami a „neprofici“ 😀
Vďaka za pekný článok. Niečo som už vedel, niečo málo nové som tu našiel, takže sa mi to oplatilo čítať 🙂
PS: chcel som získať „rychlokurz optimalizace www stránek“, ale tlačítko ma zaviedlo na „localhost“.
Zdravím Michale, jsem rád, že se líbil, ale co se týče problému s přihlášením, to popravdě nemám tušení, testoval jsem to na několika počítačích a systémech. Vše mi funguje bez problému… Zkus to prosím ještě jednou, to není možné 🙂
Pingback: Copywriting - 9. díl - Jak Psát Kvalitní PR Články | Propagace na internetu