Tento měsíc nám vyšlo první pondělí přesně na 1.8. a já jsem zprávu o návštěvnosti ještě nezvládl dát dohromady. Vždy totiž musím počkat do konce měsíce a zprávu můžu vytvořit až poté, co vyhodnotím a zpracuji všechna důležitá data.
Proto měsíční zpráva o návštěvnosti tento měsíc vychází až v pátek :).
Každý měsíc zpracovávám tyto zprávy proto, abychom všichni měli přehled nad změnami v návštěvnosti, o tom, co přispělo ke zvýšení návštěvnosti, popřípadě co mělo na stránky negativní dopad a zapříčinilo snížení návštěvnosti.
Nejdůležitější je vzít si příklad z toho, co funguje a poučit se z chyb.
Zároveň zde shrneme události z minulého měsíce a řekneme si, co se chystám udělat v měsíci následujícím.
Důležité události v červenci 2011
První měsíc letních prázdnin. Mnoho lidí vyráží na dovolené. Já jsem tedy také vyrazil na týden na dovolenou a články jsem psal ve velmi příjemném prostředí apartmánu, nebo v krásné kavárničce přímo u pláže.
Zároveň jsem se samozřejmě věnoval studiu a zkoumal nejrůznější nové techniky propagace na internetu.
Přestože je vždy léto tak trochu línější, než ostatní měsíce v roce, snažím se držet zásad, které jsem uvedl ve článku 5 Tipů Jak Efektivně Využít „líné“ Léto. Každou volnou chvilku se tedy vyplácnu na sluníčko a čtu a čtu a čtu :).
V červenci byla dokončena série článků na téma Copywriting a jak jsem psal minulý měsíc, vytvořil jsem zvlášť webové stránky pro série článků. Vznikly tedy dvě nové stránky:
Tyto separátně umístěné webové stránky se soupisem všech článků, které patří do dané série, by měly pomoci přehlednosti těchto webových stránek. Pokud se budete tedy k některému článku, popřípadě k celé sérii, vrátit, stačí kliknout na odkazy umístěné v pravé liště webových stránek.
V červenci jsem konečně vytvořil článek Lekce Internetové Anatomie, ve kterém jsou popsány jednotlivé prvky na webové stránce a jak vypadají stránky zobrazené mezi výsledky vyhledávání. Tento článek tady od začátku chyběl.
Statistiky návštěvnosti
Vzhledem k tomu, že každý měsíc porovnávám návštěvnost s měsícem předcházejícím, rozhodl jsem se doplnit informace i do obrázku (Google Analytics umožňuje porovnávací režim), takže v případě celkové návštěvnosti jsou všechna porovnání uvedena přímo v obrázku.
Návštěvnost v červenci 2011
Jak vidíte, návštěvnost v červenci klesla oproti červnu. Ze 186 na pouhých 138 návštěv. Bohužel se tomu v lětě nikdo nevyhne. Většina lidí se opravdu snaží minimalizovat čas strávený pracovními záležitostmi a snaží se věnovat svým blizkým.
Starat se o propagaci svého byznysu na internetu samozřejmě patří mezi „pracovní“ záležitosti :). Nižší návštěvnost je tedy nevyhnutelná. Stejně tak budeme pokračovat s největší pravděpodobností i v srpnu.
Současně se ale zvýšil průměrný počet stránek shlédnutý za návštěvu, snížila se míra opouštění webových stránek a vzrostl průměrný čas strávený na stránkách. Tyto změny jsou velmi pozitivní.
Zdroje návštěvnosti v červenci 2011
V červenci měly největší podíl na návštěvnosti referring sites, tedy „doporučující“ stránky, ze kterých návštěvníci přišli sem. Z referring sites byl nejvýkonnější opět facebook, který poslal 31 návštěvníků.
Přímou cestou (zadáním www.propagacenainternetu.cz do panelu adresa) přišlo 27 lidí a z Googlu a Seznamu celkem 47.
Stále tady ještě není tolik obsahu, aby byly vyhledávače hlavním zdrojem návštěvnosti. Obsah budu ale stále přidávat, v každém dalším článku se tedy skrývá nový potenciál.
Konverze
Ani tento měsíc se nepřihlásil nikdo k odběru týdenního rychlokurzu optimalizace webových stránek. Nicméně pořád ještě není návštěvnost tak vysoká, aby se z toho daly vyvodit reálné, objektivní závěry.
Zhodnocení
Přestože návštěvnost oproti minulému měsíci klesla, jsem s výsledkem spokojen. V létě se ani nic jiného čekat nedá.
V srpnu také nečekám nějaký nárůst. No uvidíme.
Co se bude dít v srpnu
V srpnu se chystám začít další sérii článků. Ještě dávám stále dohromady potřebné materiály, ale věřím, že to stihnu. Téma si zatím nechám pro sebe :).
No a jinak si budeme užívat sluníčka a krásného počasí, léto uteče jak voda a bude tu podzim. Musíme si tedy ještě toho pěkného počasí užít, spojit práci se zábavou a připravit se na další „hektický“ pracovní rok :).
Mohlo by vás zajímat také:
Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!