Určitě jste to slyšeli už mnohokrát, základem úspěchu je přemýšlet nekonvenčním způsobem.
V agličtině často používaná a prakticky už ohraná fráze „out of the box thinking“ je dnes již klišé.
Proč se to tak často říká? Proč se to opakuje stále dokola?
Protože to funguje.
Protože lidi zajímá, když někdo dělá něco jinak.
Protože pozornost upoutá vždy ten, kdo je jiný než ostatní.
V tomto článku si povíme, co obnáší tento způsob uvažování, jak může napomoci vašemu byznysu a propagaci a v závěru si řekneme 6 tipů jak být kreativnější.
A co je vlastně míněno tím „think out of the box“?
Jednoduše řečeno se při definici můžeme držet následujících bodů:
- Nebojte se nových věcí.
- Buďte otevření novým myšlenkám a nápadům.
- Nebojte se a dělejte běžné (i vyjímečné) činnosti nestandardními způsoby.
- Podporujte ty, kteří přicházejí s novými nápady.
- Vnímejte své okolí, naslouchejte a buďte kreativní.
Při snaze být kreativní je potřeba „nakopnout“ pravou polovinu mozku. Ta je totiž emocionální, kreativní.
Levá polovina mozku je logická, analytická a racionální.
Každý problém má své řešení. K vyřešení každého problému vede několik cest. Snažte se vybrat tu nejlepší. Myslete kreativně.
Jako příklad lze uvést toto vtipné video. Pokud nerozumíte angličtině, nezoufejte. Podstatou je, že ředitel společnosti vyřešil problém (ne)pořádku na pracovišti opravdu nestandardním způsobem.
Jak může tento způsob uvažování pomoci vašemu byznysu a vaší propagaci?
Jak jsme si řekli již mnohokrát, vše se točí kolem vašeho cílového zákazníka. Nejprve musíte vědět:
- Koho chcete oslovit?
- Jaké jsou jeho zájmy?
- Kde tráví svůj volný čas?
Máte-li všechny tyto informace, přemýšlejte o tom, jak tohoto zákazníka oslovit. Zapomeňte na konvenční způsoby. Přemýšlejte, jak jej oslovit způsobem, který nikdo nepoužívá. Jak je oslovit tam, kde nejsou ostatní? Myslete kreativně.
Navštěvuje váš cílový zákazník určité zábavné webové stránky, které neumožňují reklamu? Co takhle se zkusit domluvit s webmasterem těchto stránek na nějaké spolupráci výměnou za „nepatrnou“ reklamu.
Hrají vaši cíloví zákazníky on-line hry? Co takhle nějakým způsobem propagovat svou firmu přímo uvnitř takové on-line hry? Určitě jste slyšeli o virtuálním světě Second Life. Mnoho velkých i malých firem v tomto virtuálním světě pořádají nejrůznější akce a tím propagují sami sebe v reálném světě.
Vymyslete nějakou propagační akci na sociálních sítích, která přitáhne zájem uživatelů.
Reklamy na autech, v tramvajích, autobusech, vlacích, na zastávkách, sloupech, billboardech, v metru, podchodu… Tyto a jim podobné způsoby reklamy jsou už příliš staré. Lidé si proti nim vypěstovali protilátky a z velké části je už ani nevnímají.
Chcete-li oslnit své cílové zákazníky, musíte být kreativní, být originální, být jiní.
6 Tipů Jak Být Kreativnější?
Nevíte jak myslet kreativněji? Zde je pár tipů, které vám pomohou vyřešit jakýkoli problém kreativněji:
1. Pracujte s více variantami řešení
Nikdy se nezastavujte hned, když přijdete na první variantu řešení problému. Vždy vygenerujte více variant. Ať už jsou sebešílenější. Kterýkoli problém můžete vyřešit mnoha různými způsoby. Všechny varianty si poté porovnejte a vyberte tu, která bude nejefektivnější.
2. Víc hlav víc ví
Svolejte skupinu lidí, ve které budou zastoupeny nejrůznější povahy. Lidé s co nejrozličnějšími způsoby uvažování. Každý ať navrhne řešení podle svého. Zakažte vzájemnou kritiku a jen sbírejte myšlenky.
3. Podívejte se na situaci pohledem nezainteresovaného člověka
Jak by viděl váš problém člověk, který s vámi ani s vaší firmou, službou či produktem nemá vůbec nic společného? Jak by řešil tento problém naprostý laik pomocí obyčejného „selského rozumu“.
4. Jak by řešil podobný problém člověk z úplně jiného odvětví?
Zkuste se podívat na studie, ve kterých řeší podobné problémy společnosti, které působí v úplně jiném odvětví. Jakým způsobem k takovému problému přistupují? Jaké jsou varianty řešení? Klidně se zkuste zeptat nějakého známého, který nemá s vašim oborem nic společného.
5. Zařaďte zpátečku
Při pohledu na problém, při jeho analýze, otočte své myšlení. Postupujete od začátku až po vznik problému? Zkuste své myšlení obrátit. Postupujte od vzniku problému krok po kroku zpět až do chvíle, kdy žádný problém nebyl. Pokud se vám nedaří přijít na nic kreativního při jednom způsobů, vyzkoušejte ten druhý…
6. Změňte prostředí
Stále sedíte ve své kanceláři a nenapadají vás žádné pořádné myšlenky? Nebo přemýšlíte doma ve svém obýváku a ne a ne nic vymyslet? Seberte se a vyražte na nějaké neobyčejné místo. Běžte na místo, kde nikdy nepracujete. Sedněte si sami do kavárny, dejte si kávu a přemýšlejte. Nebo vyražte a sedněte si k vodě. Kdekoli se cítíte příjemně. Vezměte si jen poznámkový blok a zapisujte si všechny myšlenky.
Ať už se jedná o cokoli, vždy to jde udělat „nějak jinak“. Jakýkoli produkt či služba může být nabízena a propagována nekonvenčním způsobem. Možnosti jsou dnes doslova neomezené. Myslete kreativně!
Mohlo by vás zajímat také:
Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!