Máte vybranou službu, která vám zajistí e-mail marketing? Výborně.
Ovšem to, že úspěšně přimějete návštěvníky vašich webových stránek, aby se přihlásili k odběru e-mailů, ještě neznemená výhru. V dnešním článku si povíme o tom, jak napsat takový e-mail, který vaši čtenáři nedokážou ignorovat.
Takový e-mail, který budou chtít opravdu přečíst ve chvíli, kdy dorazí do jejich e-mailové schránky.
V dnešní době jsou naše e-mailové schránky neustále „bombardovány“ nejrůznějšími reklamními e-maily. Nabídky e-shopů, slevy, akce a výprodeje. Každý den musíme filtrovat informace, které pro nás mají hodnotu, které stojí za náš čas a pozornost.
Často tohle děláme, aniž bychom si to vůbec uvědomovali.
Mnoho příchozích e-mailů tak končí (většinou) nenávratně v koši, nebo rovnou vymazáním.
Vaše e-maily jsou ale jiné, správně?
Vaše e-maily jsou právě ty, které by si vaši odběratelé měli přečíst. Ty, kterým by svou pozornost a svůj čas věnovat měli.
Jak ale takový e-mail vytvořit? Jak přimět odběratele, aby opravdu daný e-mail otevřel a přečetl?
Spamová kontrola
Aby si váš e-mail mohl čtenář přečíst, je potřeba, aby mu byl v prvé řadě doručen. Pokud vám to vaše e-mailová služba umožňuje (můj SmartEmailing to umí :)), projeďte své napsané e-maily anti-spamovou kontrolou.
Tato kontrola vyhodnotí obsah e-mailu a zaměří se na tzv. stop slova – slova, která poštovní klienti považují za reklamní spam a může se stát, že je automaticky přesunou do složky „spam a viry“ (v případě Seznamu), smažou nebo něco podobného…
Nejdůležitější je nadpis
Nadpis je druhá věc, kterou ve své e-mailové schránce váš odběratel spatří. Nejdříve uvidí vaši adresu, tedy od koho mu e-mail přišel. Potom si přečte předmět e-mailu a na jeho základě spustí proces rozhodování:
- Tenhle vypadá zajímavě, přečtu si ho…
- No… To by se mohlo hodit, přečtu si ho až budu mít čas…
- Tohle mě vůbec nezajímá… Smazat…
Předmět e-mailu – nadpis rozhoduje o tom, jestli bude váš e-mail přečten či nikoli…
Nadpis musí čtenáře natolik oslovit, aby se rozhodoval jen mezi prvními dvěma variantami… Buď si jej přečte hned, v tom horším případě později.
Jaké nadpisy dokážou upoutat pozornost odběratele?
Nadpis musí velmi stručně a srozumitelně sdělit čtenáři, co najde v textu e-mailu.
Řekněte čtenáři, o čem váš e-mail je. Pokuste se mu sdělit, čím bude po přečtení e-mailu obohacen, k čemu mu e-mail pomůže.
Nikdy však neslibujte v nadpisu něco, co čtenáři v obsahu e-mailu nedáte. Mohlo by to vyústit ve ztrátu důvěry a odhlášení z odběru e-mailů…
Také je dobré samotným nadpisem motivovat čtenáře k tomu, aby e-mail otevřel. Vložte do nadpisu výzvu, která přiměje čtenáře e-mail rozkliknout.
V sérii článků o copywritingu máme na toto téma dva články:
Přečtěte si je, abyste měli lepší představu o tom, jak zaujmout čtenáře prostřednictvím nadpisů.
Stručně a k věci
V obsahu e-mailu musí následovat to, co čtenáři slíbíte v předmětu/nadpisu a to ve stručné a jasné podobě.
Nikdo nemá na čtení pošty příliš mnoho času. Sami si představte, jak čtete své e-maily…
E-mail není článek ani tisková zpráva.
Informace sdělujte stručnou a snadno pochopitelnou formou. Žádná zbytečná „omáčka“. Do e-mailů pište jen ty nejužitečnější informace – vaši čtenáří to ocení.
Pokud jsou informace, které potřebujete do e-mailu vložit, příliš rozsáhlé, rozdělte e-mail na více částí a ty odešlete zvlášť.
Ne každý čte e-maily v pohodlí domova a má na ně spoustu času. Berte ohled také na lidi, kteří jsou stále v jednom kole. Usnadněte jim to tím, že jim budete zasílat krátké a hodnotné e-maily.
Exkluzivní obsah
Čtenář by měl na oplátku, když vám poskytne svou e-mailovou adresu, dostávat užitečné informace. Informace, které nenajde „běžně“ na vašich webových stránkách.
Udělejte e-maily, které budete rozesílat svým odběratelům, něčím zajímavé. Informace v nich obsažené by měly být unikátní a zajímavé. takové, které není jednoduché najít kdekoli jinde.
Dejte čtenáři na výběr
Při vytváření e-mailu myslete na všechny. Mnoho lidí si čte e-maily v html formátu. Je to příjemnější čtení, hezky formátované a doplněné o grafické prvky.
Ne každý má ovšem zájem nebo možnost využít html. Někteří vaši odběratelé mohou používat takové čtečky e-mailů, nebo zařízení, která neumožňují zobrazení e-mailu v html podobě. Proto umožněte čtenáří, aby si vybral mezi html a běžným textem.
Svou html šablonu e-mailu upravte tak, aby graficky korespondovala s vašimi firemními prodejnami, webovými stránkami a dalšími propagačními materiály.
Využijte sílu slova aneb Copywriting v akci
Cílem copywritingu je přimět čtenáře, aby si přečet celé vaše sdělení – celý váš e-mail.
Tak jak je úkolem nadpisu, aby čtenář otevřel e-mail a začal číst, je úkolem první věty přimět čtenáře, aby si přečetl větu druhou. Úkolem druhé věty je, aby si přečet větu třetí. A tak dále…
Ukažte v nadpisu i obsahu, že e-mail obsahuje informace, které jsou aktuální. Informace, které si čtenář musí přečíst ihned!
Snažte se čtenáře udržet v pozoru a udržet jeho zájem – pokládejte mu otázky, žádejte jeho názor, zapojte jej do diskuze…
Výzvy k akci
Do e-mailu také zakomponujte výzvy k akci, které se odvíjejí od toho, co chcete, aby čtenář po přečtení e-mailu udělal – jak jsme se bavili o definování cílů v minulém díle.
Výzvy k akci by však měly být v souladu s informacemi uvedenými v e-mailu. Tedy naprosto přirozené.
Máte své vlastní „fintičky“ jak napsat e-mail, který si čtenář opravdu celý přečte? Poraďte nám 😉
Mohlo by vás zajímat také:
- E-mail Marketing – 6. díl – 4 Nejdůležitější Statistiky, které Musíme Sledovat
- E-mail Marketing – 7. díl – Respektujte své Odběratele
- E-mail Marketing – 4. díl – Jak Vytvořit E-mailovou Kampaň
- E-mail Marketing – 8. díl – Jak na Legální E-mail Marketing
- E-mail Marketing – 1.díl – Co Je E-mail Newsletter
Pingback: E-mail Marketing - Respektujte své Odběratele | Propagace na internetu
Pingback: E-mail Marketing - 4 Nejdůležitější Statistiky | Propagace na internetu
Pingback: Jak vytvořit úspěšnou e-mailovou kampaň - agree.cz