Vítejte u další měsíční zprávy.
Každý měsíc se zpětně ohlédneme za měsícem minulým a prozkoumáme, co se událo a co mělo vliv na změnu návštěvnosti.
Tyto zprávy píšu nejen proto, abych měl přehled o tom, jakým způsobem se návštěvnost webových stránek www.propagacenainternetu.cz vyvíjí, ale také (a hlavně) proto, abychom se všichni mohli poučit jak z pozitivních, tak z negativních změn.
Co mělo na návštěvnost kladný účinek, co záporný, nebo co se v návštěvnosti vůbec neprojevilo?
A proč?
Právě proto jsou zde pro mě i pro vás měsíční zprávy o návštěvnosti 🙂
Takže… Střemhlav do říjnové měsíční zprávy 😉
Říjen byl dalším úžasným měsícem.
Po takovém skokovém zvýšení návštěvnosti, které se událo v minulém měsíci, většinou návštěvnost klesne a ustálí se na nějaké úrovni.
Málokdy se návštěvnost po skokovém měsíci ještě zvýší. Návštěvnost se ovšem ještě navýšila, což mě velice mile překvapilo.
Dokazuje to jedno, že vytvoření těchto webových stránek nebyla v žádném případě ztráta času a že už teď mají mnoho čtenářů, kterým (snad) pomáhají zvýšit návštěvnost svého vlastního webu a zvýšit tak progres svého byznysu.
Cílem těchto webových stránek je, abyste byli schopni přivést na své webové stránky nové platící zákazníky, aniž byste museli utrácet velké peníze za internetovou reklamu.
Důležité dálosti v říjnu 2011
V říjnu se toho neudálo tolik, jako minulý měsíc, přesto je zde pár zajímavostí…
Elektronická publikace zdarma : 13+1 Tipů Jak Zvýšit Návštěvnost Webu
Minulý měsíc jsem věnoval spoustu úsilí vytvoření elektronické publikace 13+1 Tipů Jak Zvýšit Návštěvnost Webu.
Tento e-book je zdarma a mým cílem bylo:
- Sjednotit zajímavé tipy na zvýšení návštěvnosti, které nejsou technicky náročné a které zvládne opravdu každý.
- Zvýšit mou autoritu – vím o čem mluvím a vše je založeno na mých vlastních studiích, pokusech a zkušenostech.
- Přivést nové (a pravidelné) návštěvníky na webové stránky www.propagacenainternetu.cz.
A výsledek?
V e-booku jsou umístěny sledované odkazy, které počítají, kolik čtenářů na ně kliklo.
Sledování ale není jednoduché a 100% prokazatelné, neboť spousta lidí si mohla e-book přečíst a poté přijít na web zadáním přímé adresy – tedy obejít sledované odkazy.
Přesto zaznamenané výsledky jsou velmi velmi zajímavé – chcete vědět, kolik kliknutí na odkazy v e-booku jsem zaznamenal?
4 – slovy čtyři!
Za celý měsíc, po který byla kniha nahrána na spoustu webů, jako je ulozto.cz a jemu podobné, SlideShare a další.
Tento výsledek mě velmi zklamal.
Co to ale znamená? Je kniha špatná nebo zbytečná? Nemyslím si…
Naznačuje to jen jedno…
Marketing – propagace tohoto e-booku byla provedena špatně. E-book nebyl předložen čtenářům na správných místech.
Což připomíná pravidlo internetového marketingu:
Můžete mít nejdokonalejší a nejkvalitnější produkt na světě. Pokud jej nikdo nenajde, nikdo jej nekoupí.
Budu tedy muset věnovat mnohem více usílí nejen vytváření, ale také propagaci. V nadcházejících měsících tedy musím odhalit způsob, jakým informační produkt zdarma šířit, aby přinesl kýžené ovoce. Vše zde samozřejme následně detailně sepíšu 😉
Clicky Analytics – další pohled na návštěvnost
Implementace Clicky Analytics také nepřinesla to, co jsem od ní očekával.
Clicky Analytics mi nabídl jen užší pohled na návštěvnost, omezenější informace, než Google Analytics.
Pokračuji v testování, prozatím jsem však nenalezl nic, co by mi Clicky Analytics mohl nabídnout navíc. Nejdůležitější věc, kvůli které jsem Clicky Analytics instaloval, bylo sledování downloadu/stažení souborů. Tato informace však v průběhu měsíce z Clicky Analytics zmizela (asi byla přesunuta do placené verze).
Uvidíme dál, prozatím nic moc…
„Dokončení“ série článků o e-mail marketingu
V Říjnu jsem dokončil sérii článků o e-mail marketingu.
Kompletní průvodce e-mail marketingem nyní obsahuje všechny nejpodstatnější informace o e-mail marketingu, které umožní každému začít se svou vlastní e-mailovou propagací. Závěrečný díl navíc ukázal, kde se dále vzdělávat, abyste mohli provozovat E-Mail Marketing na Profesionální Úrovni.
Ještě mám však v plánu nějaký ten článek časem doplnit – bude se jednat o kompletní návod, jak si zprovoznit a nastartovat u SmartEmailingu svou vlastní e-mailovou kampaň.
Tak a nyní je ten správný čas vrhnout se na návštěvnost 🙂
Statistiky návštěvnosti
Návštěvnost v říjnu 2011
Níže vidíte screenshot z Google Analytics. Modře je vykreslen říjen, zeleně září.
Návštěvnost se oproti minulému měsíci zvýšila ze 795 návštěv na 988 (+24,28%!), což mě opravdu překvapilo 🙂 čekal jsem, že návštěvnost klesne…
Unikátních návštěvníků také přibylo – v září jich bylo 437, v říjnu 597. No sakra ti 3 navíc už přijít taky mohli, aby byla překročena šestistovka :D.
Neúměrně se zvýšil i počet Pageviews a klesl počet prohlédnutých stránek za návštěvu. To naznačuje, že více lidí už tento web poznalo a že sledují převážně nově vydané články, nebrouzdají tedy po celém webu.
Narostla Bounce Rate (míra opouštění) a snížil se průměrný čas strávený na stránkách. Tyto dvě veličiny spolu souvisí. Na snížení Bounce Rate budu muset zapracovat – 61% se mi zdá opravdu moc!
Odkud návštěvníci přišli?
Zdroje návštěvnosti v říjnu 2011
Přímá návštěvnost si drží poslední místo, přesně tak, jak to má být :). V říjnu přišlo přímým zadáním adresy celkem 128 návštěvníků.
Na druhém místě jsou Referring Sites – tedy jiné stránky, které na tyto stránky odkazují a přeposílají návštěvníky. Tyto poslaly 263 návštěvníků.
Na prvním místě jsou vyhledávače, které poslaly celkem 597 návštěvníků.
5 nejvýznamnějších zdrojů návštěvnosti:
- Google vyhledávání
- Přímé zadání adresy
- Seznam vyhledávání
- 404m.com
- owww.cz
5 nejvýznamnějších klíčových slov, skrze které z vyhledávačů přišli návštěvníci – zadali je do vyhledávání a přišli na tyto stránky:
- long tail klíčová slova a fráze
- propagace na internetu
- jak psát pr články
- poradi webu ve vyhledavacich
- jak vybrat doménové jméno konkurence
Všechna vyhledávaná slovní spojení jsou naprosto pochopitelná a relevantní, až na poslední – „jak vybrat doménové jméno konkurence„.
Tápal jsem, co přesně tím návštěvníci myslí…
Když však zadám tuto frázi do vyhledávání, Propagace na Internetu se objeví na 4. pozici (v době psaní této zprávy) s článkem Jak Vybrat Perfektní Doménu. Snad článek těmto návštěvníkům pomáhá 🙂
Konverze
V říjnu se do e-mailového kurzu optimalizace webových stránek přihlásilo celkem 13 lidí. Což je téměř dvojnásobek minulého měsíce, super 🙂
Doufám, že je e-mailový kurz i publikace Webové Stránky Snadno & Bez Znalostí přínosem…
Pokud máte jakékoli poznámky, požadavky, nebo cokoli k e-mailovému kurzu – neváhejte a napište mi!
Co se bude dít v listopadu
Na čem se chystám pracovat v listopadu?
Že by konečně ty Linkovací Služby?
Už bych se velmi rád dostal k tomu, co jsem sliboval již v minulé měsíční zprávě.
A to sepsat přehled použitelných a efektivních linkovacích služeb, které napomohou ke zvýšení návštěvnosti webových stránek…
Sakra jaktože mi nikdo nevynadal za to, že tu ještě nejsou? 🙂
Případová studie
V říjnu jsem se věnoval vylepšení jedněch webových stránek. V brzské době se dočkáte článku, ve kterém vám povím o tom, jak jsem za pár hodin dokázal zvýšit návštěvnost webu 😉
Webové stránky jsou sice v nepříliš konkurenčním prostředí, přesto věřím, že vám článek ukáže, že ne vždy musí být zvýšení návštěvnosti neuvěřitelně pracné a náročné…
Konverze a jejich optimalizace
Koncem října jsem nakousl 3-dílnou sérii článků 3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat –
- Obsah
- Design
- Konverze
Brzy se dočkáte článku, který vám ukáže, jak optimalizovat konverze na vašem webu.
A že se jedná o opravdu důležitou věc…
Závěrečné slovo…
Říjen byl dalším úžasným měsícem, čekal jsem snížení naávštěvnosti (i tak by to byl úspěch), ale návštěvnost se naopak ještě zvedla…
Doufám, že budeme tímto směrem pokračovat i nadále 🙂
Máte nějaké nápady, poznámky, doporučení, připomínky nebo se vám něco nelíbí? Povídejte!
Mohlo by vás zajímat také:
Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!