6 Rychlých Tipů Jak Snížit Bounce Rate – Míru Opouštění

6 Rychlých Tipů Jak Snížit Bounce Rate - Míru Opouštění

Po  přečtení minulého článku jste se určitě podívali na statistiky návštěvnosti svých webových stránek a zkontrolovali ukazatel Bounce Rate – Míru Opouštění.

Ať je jeho hodnota jakákoli, vsadím se, že s ní nejste spokojeni ;).

V tomto článku se tedy podíváme na 6 jednoduchých a rychlých tipů, které vám pomohou snížit Bounce Rate vašich webových stránek.

Nezapomínejte však na to, co jsme si řekli v minulém článku – Bounce Rate je potřeba vnímat v širších souvislostech a zejména potom na jednotlivých stránkách vašeho webu.

Jak tedy napomoci snížení hodnoty Bounce Rate – Míry Opouštění?

Zde je 6 jednoduchých tipů:

1. Zabraňte dlouhému načítání webových stránek

Jednou z nejběžnějších příčin opuštění webové stránky je příliš dlouhá doba načítání webové stránky.

Doma má sice mnoho uživatelů vysokorychlostní připojení k internetu, takže i pestrá fotografie ve vysokém rozlišení se stáhne poměrně rychle.

Co když ale někdo hledá informace pomocí mobilního telefonu? Co když je někdo připojený prostřednitcvím pomalejšího připojení?

Pokud se webová stránka nenačte během několika vteřin, nedočkavost zvítězí nad trpělivostí a uživatel okno zavře.

Tentýž problém může nastat, pokud používáte nekvalitní webhosting. Výpadky webhostingu mohou způsobit nespolehlivé načítání vašich stránek a uživatelé se na ně už nevrátí.

Budou totiž předpokládat, že nefungují.

Byla by škoda, kdybyste přicházeli o návštěvníky kvůli zbytečným technickým problémům.

2. Relevantní obsah

Nesnažte se přelstít vyhledávače a cílit na taková klíčová slova, která s vašimi webovými stránkami nesouvisí tak, jak by měly. I když jsou populární a přivedou vám mnoho návštěvníků, tito návštěvníci vám budou k ničemu…

Pokud jsou tyto webové stránky o propagaci na internetu a já napíšu článek, který bude přitahovat návštěvníky na frázi levné kočárky, co myslíte, že se bude dít?

Lidé budou tento web opouštět a už se na něj nevrátí. Bounce Rate vyskočí raketovým tempem ke hvězdám.

Zaměření pomocí klíčových slov a frází by mělo probíhat vždy na takové návštěvníky, kteří jsou vašimi cílovými zákazníky.

3. Vyhněte se velkému množství otravné reklamy

Používáte na svých stránkách reklamy?

Pokud ano, zkoušeli jste se na své webové stránky podívat pohledem běžného návštěvníka?

Jsou-li webové stránky příliš zaplněné různými reklamními bloky, často bývají návštěvníci natolik znechuceni, že stránky okamžitě opustí.

Na mnoha stránkách dokonce ani nemusíte poznat, co je obsah stránky a co je jen reklama.

Chodíte na takové webové stránky? Že ne? Není se čemu divit 😉

Je tedy vhodné umístit reklamu na taková místa, kde budete zaznamenávat vysokou míru prokliků, ale zároveň nesmí být této reklamy příliš mnoho. Nesmí uživatele odradit od vašeho obsahu.

4. Nevnucujte návštěvníkovi média

Vyhýbejte se automaticky spouštěným médiím na webových stránkách.

Před deseti lety možná někoho oslnilo, když se mu načetla webová stránka a začala hrát hudba, nebo se spustil film.

Dnes je ale doba někde jinde.

Vžijte se do situace vašich návštěvníků, kteří mohou být například v práci a ve chvilce volna si otevřou vaši webovou stránku a najednou začne hrát hudba, nebo se spustí nějaké video.

Jakákoli média by měla být zastavená, nechte rozhodnutí na návštěvníkovi, jestli si je bude chtít pustit nebo ne…

5. Přehledný design

Design webových stránek by měl vytvářet pozitivní dojem a zpříjemnit návštěvníkovi jeho pobyt na vašich stránkách.

V žádném případě by neměl být design přehnaně extravagantní, aby odpoutával pozornost od obsahu vašich webových stránek.

Stejně tak by neměla grafická stránka webu znesnadňovat návštěvníkovi orientaci a volnost pohybu na vašich stránkách.

Mnohokrát se mi už stalo, že jsem mezi grafickými efekty webových stránek ani nemohl rozpoznat navigaci a další důležité prvky.

6. Ukažte uživatelům co mají dělat

Struktura vašich webových stránek by měla být jednoduchá na orientaci, aby si návštěvník na vašem webu nikdy nepřipadal jako ztracený. Vždy musí vědět, jak najde informaci, kterou hledá.

Zároveň mu můžete po dokončení konzumace nějakého obsahu nabídnout možnosti, kam pokračovat dál.

Například napíšete delší souvislý text (který samozřejmě příjemně a přehledně naformátujete, že? :)) a zaznamenáte u něj vysokou hodnotu Bounce Rate. Nyní můžete na konec tohoto textu umístit odkazy na další stránky vašeho webu, které by tohoto návštěvníka mohly zajímat.

Nebo když si prohlíží nějaké produkty ve vaší nabídce, nabídněte mu související produkty.

Stále udržujte návštěvníka v pohybu, stále udržujte jeho pozornost. Nedávejte mu příležitost k tomu, aby váš web opustil…

Máte nějaké vlastní osvědčené tipy na snížení Bounce Rate? Přihoďte dřevo do ohně 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!