V dnešním článku bych rád poreferoval o tom, co mě zde v USA naprosto fascinuje a z čeho bychom si měli všichni vzít příklad. Vzhledem k tomu, že zde hodně cestujeme, podstatnou část volného času trávíme v autě.
Tady v Kalifornii je opravdu obtížné najít někoho, kdo neřídí. Dokonce zde mohou řídit i „děti“ a to již od šestnácti let věku. Řídí zde děti, dospělí i senioři a doprava funguje naprosto bezproblémově. Jak je to možné? Jak to američané dělají, že zde může řídit opravdu každý a bez problému?
Jednoduše proto, že celá dopravní infrastruktura je zde navržená tak, aby ji zvládl i opravdový hlupák. Já osobně zde znám několik lidí, kteří zde jezdí každý den, ale když přijedou do České Republiky, mají z řízení strach.
Kromě opravdu základních pravidel silničního provozu je zde v každé sebeméně nejisté situaci vše osvětleno individuální dopravní značkou.
V každé situaci víte přesně co dělat. A proto zde může řídit opravdu kdokoli.
Z toho bychom si všichni měli vzít příklad a přesně tímto způsobem přistupovat k našim návštěvníkům a potenciálním zákazníkům. Nikdy nepřipusťte, aby návštěvník vašeho webu nevěděl, co má v dané situaci dělat.
Přístupnost a přehlednost informací
Ať už se jedná o hledání informací či jejich konzumace na vašem webu, vždy by mělo být návštěvníkovi jasné, jak má postupovat, aby našel to, co hledá.
K tomu by měla napomoci zejména přehledná a kvalitně zpracovaná navigace webových stránek (jak už jsme si mnohokrát řekli).
Můžete však využít i nějakou formu tématické akumulace obsahu. Podobně jako jsem například já vytvořil samostatné stránky pro Copywriting – kompletní průvodce, Budování zpětných odkazů – kompletní průvodce, E-mail Marketing – kompletní průvodce nebo začněte zde. Na tuto stránku je snadné odkázat a obsahuje odkazy na všechny důležité stránky/články.
Ostatní činnosti
Na Vašich webových stránkách ale také s největší pravděpodobností budete chtít po návštěvníkovi něco víc, než aby si jen přečetl informace a odešel.
Budete třeba chtít, aby si přímo na webu něco koupil. Nebo budete chtít, aby vás kontaktoval a udělal si objednávku…
Ať už chcete po svém návštěvníkovi cokoli, myslete na to, aby byl celý proces:
- co nejjednodušší,
- dobře popsaný.
Tedy aby neobsahoval nic, co není k dokončení dané činnosti potřeba a aby byl návštěvník v každém kroku dobře informovaný o tom, co má dělat.
Jsou návštěvníci opravdu „hloupí“?
Určitě ne!
V žádném případě nechci dělat z návštěvníků webových stránek ani amerických řidičů hlupáky!
Jsou jen pohodlní…
Jednoduše se jedná o to, že i když by byl návštěvník schopen nákup (nebo cokoli jiného) dokončit, nebude se mu chtít absolvovat složitý proces. Nebude se mu chtít zjišťovat nepodstatné informace, vyplňovat sáhodlouhé formuláře a podobně.
Čím složitější váš web bude, tím méně vám bude prospěšný…
Mohlo by vás zajímat také:
V podstatě souhlasím, v jednoduchosti je síla. Někdy se ale divím některým úspěšným stránkám jak mohou být při tak špatném designu a nepřehlednosti úspěšné. Ani třeba takový Amazon mi nepřijde moc přehledný, třeba tenhle produkt, žádný výrazný call to action buttony, mega informací ale nepřehledně.
Zdravím Lukáši, je to tak, v jednoduchosti je síla. Na druhou stranu amazon volí taktiku „ospravedlnění“. Amazon asi předpokládá, že CTA nejsou v jeho případě zapotřebí a snaží se spíše nabídnout dostatek informací, aby potenciálního kupce dokázal přesvědčit o tom, že daný produkt prostě musí koupit…
Díky za komentář 🙂