Včera (15.3.2012) jsem se zúčastnil webináře na téma E-mail Marketing, který pořádal David Kirš. Majitel společnosti SmartEmailing a autor EmailAcademy.
Při webináři sice nastaly technické komplikace (ještě jsem nikdy nezažil webinář, který by se jim vyhl :D), naštěstí až na jeho konci.
Z webináře jsem si odnesl spoustu poznámek a o některé z nich bych se s vámi rád podělil…
Většina věcí je sice známá a už jste se o nich mohli dozvědět i v dřívějších článcích zde. Určitě ale neuškodí, když si je připomeneme.
Ohrožuje internet vaše podnikání?
Také podnikáte offline? Máte prodejnu s fyzickými produkty v obchodním centru, nebo v centru města a neustále se perete s myšlenkou, že vás různé levné e-shopy mohou zruinovat?
Ohrožuje internet vaše podnikání?
To je jen jeden úhel pohledu… Ten špatný.
Internet má v sobě velký potenciál, kterého je potřeba využít ve svůj prospěch. Namísto utápění se v myšlenkách na to, jak vás může kdokoli na internetu ohrozit, hledejte cesty k tomu, jak z internetu udělat svou zbraň.
Přemýšlejte nad tím, jak internet co nejlépe využít k tomu, abyste své podnikání rozšířili.
Vnímejte internet jako příležitost.
Lokalita, lokalita, lokalita
Věta používaná (nejen) v oboru realit. Poměrně snadno ji lze přeformulovat k obrazu podnikání na internetu.
A jeho základem je: obsah, obsah, obsah
Obsah je vždy tím, co návětěvníky vašich webových stránek bude zajímat nejvíce. Dejte jim to, co chtějí. Dejte jim kvalitní obsah a uvidíte, že se ve svém podnikání posunete zase o kus dál.
E-mail marketing vám umožňuje snadným způsobem a téměř plně automatizovaně předávat vašim zákazníkům obsah, který je opravdu zajímá.
Cesta zákazníka
Podíváme se na cestu zákazníka v ideálním případě, měla by vypadat nějak takto:
Dozvědět se o vás -> Věřit vám -> Koupit -> Doporučit
Nejdříve je potřeba, aby se o vás zákazník dozvěděl. Následně si u zákazníka musíte vybudovat důvěru. Pokud vám zákazník věří, pak si od vás i koupí a pokud bude s nákupem spokojen, rád vás doporučí.
Pomocí e-mail marketingu můžete se svými zákazníky navázat první opravdový kontakt a začít si budovat důvěru tím, že jim budete dávat obsah spojený s vaším oborem činnosti.
Dále následuje fáze, kdy musíte zákazníkovi udělat neodolatelnou nabídku. Nabídka musí být opravdu dokonalá, nesmí se tak pouze tvářit. To vám zajistí plnou spokojenost vašeho zákazníka a otevře vám dveře k…
Doporučení. „Nejlepší reklama je reklama doporučená„. Pokud váš produkt nebo vaši firmu někdo doporučí svému známému, zákazník se vydá zkratkou. Nemusí se o vás dozvědět a nemusíte si od nuly budovat jeho důvěru. Stačí se soustředit na fázi „prodeje“ a „doporučení“.
„Nehoňte více než jednoho zajíce najednou…“
David na webináři upozornil na chybu, kterou lidé dělají nejen v e-mail marketingu, nejen na internetu, ale všude. A tou chybou je, že se snaží oslovit svého zákazníka příliš mnoha nabídkami. V závěru to končí tak, že zákazník si nevybere vůbec nic.
Proto se vždy soustřeďte jen a pouze na jeden cíl. Na jedno sdělení, jednu zprávu, kterou chcete vašemu zákazníkovi předat.
Vzpomínáte na článek Jak vytvořit efektivní Landing Page? Ve 4. bodě jsem upozorňoval právě na tuto věc 😉
Doufám, že se vám, kteří jste se webináře nezúčastnili, tento článek líbil. A připomínám, pokud Chcete Být Nejlepší v E-mail Marketingu, dnes ráno v 9:00 se otevřely brány registrace do online kurzu e-mailového marketingu – Email Academy 2. Dostal jsem informace, že stejně jako v případě prvního kola bude počet míst omezen. Pokud tedy máte zájem, registrujte se co nejdříve 😉
Mohlo by vás zajímat také:
Pingback: Vážený pane doktore | Sokolská 33
Pingback: Vážený pane doktore | Sokolská 33