23.8.2011 jsem se zúčastnil školení na téma budování zpětných odkazů, které pořádal vážený odborník na internetový marketing Michal Kubíček.
Školení bylo velmi zajímavé a ani v nejmenším nelituji své účasti.
Nebudu zde zveřejňovat všechny metody link buildingu, o kterých Michal přednášel. Přesto jsem vybral pár zajímavých, které nebyly zmíněny v našem kompletním průvodci budováním zpětných odkazů a o kterých si myslím, že přinejmenším stojí za zkoušku.
Samozřejmě s laskavým svolením Michala Kubíčka 🙂
1. Záložkovací služby
Jsou nejvhodnější pro weby, které často (alespoň relativně často :)) vydávají nový obsah. Každý článek můžete vložit do záložkovací služby a uživatelé následně váš článek hodnotí.
Pokud napíšete informativně kvalitní článek, můžete se objevit na předních místech doporučených článků a budete tedy viditelní většímu počtu uživatelů. Tito se samozřejmě mohou prokliknout na váš web, čímž můžete získat nové návštěvníky.
Záložkovací služby jsou ve většině případů zdarma (ještě jsem neviděl žádnou placenou) takže nevidím jediný důvod to nezkusit.
2. Pay per post
Z angličtiny „zaplať za článek„. U nás fungují webové stránky placla.cz, které se zabývají zprostředkováním tohoto způsobu reklamy na internetu mezi blogery a inzerenty.
Jednoduše řečeno se jedná o místo, kde si jako inzerent zadáte požadavek, na jaké téma chcete napsat článek a na jakém webu by měl být umístěn. Následně obdržíte nabídky různých blogerů, kteří by o tuto práci měli zájem a kteří spravují tématický blog. Pokud se dohodnete, předáte blogerovi podkladové materiály pro napsání článku, ten jej napíše a umístí na svůj web.
Touto cestou můžete získat kvalitně napsaný článek obsahující zpětné odkazy na vaše webové stránky , který je umístěn na tématicky spřízněném webu.
Cena takových článků se pohybuje od nějakých 250,- kč výše. Záleží na tom, jak jste nároční a na jak kvalitním webu bude takový článek umístěn.
3. Rss agregátory
Opět vhodné spíše pro blogy a pro webové stránky, které (opět alespoň relativně :)) často vydávají nový obsah. V podstatě se jedná o službu, která automaticky vytváří odkazy poté, co vydáte nový článek.
Rss agregátory vám mohou přivést relevantní návštěvníky a je to téměř plně automatizovaná služba. Navíc máte přístup také k analytickým datům.
Pro vkládání rss feedu vyzkoušejte feedburner.google.com
4. Faq servery
Jedná se o servery vytvořené na principu otázek a odpovědí. Návštěvník položí dotaz a čeká na odpověď.
Zde platí, stejně jako v ostatních podobných případech, že vaše odpověď musí mít hlavu a patu a musí být v prvé řadě napsána se záměrem pomoci tomu, kdo žádá o radu. Pokud se hodí uvést odkaz, udělejte to. Pokud bude ale váš příspěvek vypadat jako zjevná reklama, můžete si pokazit svou reputaci. A ta je na internetu velmi důležitá.
Pokud budete přispívat rozumným způsobem s ohledem na tázající, mohou být tyto servery kvalitním zdrojem návštěvnosti vašich webových stránek. Uživatelé, kteří dotaz položí, jsou totiž velmi dobře cílení. Čekají na vaši odpověď a doporučení a o danou problematiku se aktivně zajímají.
5. Doporučení uživateli/příteli
Na žádné vaší důležité webové stránce by neměla chybět tlačítka pro sdílení na sociálních sítích, záložkováni, popřípadě i odeslaní článku nebo obsahu stránky e-mailem.
Pokud se bude čtenáři článek/stránka líbit a bude mít jednoduchou možnost poslat tyto informace svému příteli nebo známému, spolehněte se, že to udělá.
Pro vás to znamená další zpětné odkazy, nové návštěvníky a rozšíření povědomí o vás a vašem podnikání.
Neměli byste zapomenout na následujíci nejdůležitější služby:
- +1 od Googlu
- další záleží na vás, vašich cílových zákaznících a jejich potřebách…
Vzhledem k velkému množství informací jsem se rozhodl těchto 10 tipů pro budování zpětných odkazů rozdělit do dvou částí po 5 tipech. V příštím článků si tedy povíme o zbývajících pěti, budu se těšit 🙂
Další článek:
10 Tipů na Budování Zpětných Odkazů ze Školení Michala Kubíčka o Linkbuildingu – 2. část
Mohlo by vás zajímat také:
- 10 Tipů na Budování Zpětných Odkazů ze Školení Michala Kubíčka o Linkbuildingu – 2. část
- Tvorba zpětných odkazů – kompletní průvodce – část první
- Nová e-Kniha Michala Kubíčka – 50 Způsobů Jak Získat Zpětný Odkaz
- Optimalizace webových stránek – Off-page faktory
- Linkbuilding 2.0 – Zpětné Odkazy z Článků
Pingback: Měsíční Zpráva o Návštěvnosti - Srpen 2011 | Propagace na internetu
Pingback: Nová e-Kniha Michala Kubíčka - 50 Způsobů Jak Získat Zpětný Odkaz | Propagace na internetu
Pingback: 4. díl tvorby finančního lead gen webu – SEO – linkbuilding, nástroje, techniky, tipy | Affilblog.cz - Affiliate marketing