Celodenní Seminář Magiclist – Brno 6.11.2012

Magiclist Brno 6.11.2012 Celodenní seminář

V úterý 6.11.2012 jsem se (hrdě) zúčastnil celodenního semináře v Brně. Tento seminář organizoval Jarek Mikeš, aby otevřel oči majitelům e-shopů v česku. E-shopy dnes nemají častokrát ani ponětí o možnostech, jak zvýšit svůj prodej pomocí nejnovějších technik.

Jarek totiž vyvíjí novou službu pro e-shopy, Magiclist. Magiclist je skvělým podpůrným systémem prodeje pro české e-shopy. Nicméně předtím je potřeba majitele českých e-shopů také vzdělávat a představit jim způsoby, které mohou využít.

No a právě proto se konal tento seminář, který provozovatelům e-shopů přiblížil, jak lze e-shop efektivně provozovat. Celý den byl rozdělený na bloky a přestávky. V jednotlivých blocích vystupovali mistři svých oborů. Přednášky byly tyto:

  1. Honza Kvasnička – Ergonomie (použitelnost) e-shopů
  2. Mário Roženský – Partnerské programy
  3. Jindřich Fáborský – Sociální sítě v roce 2013
  4. Jarek Mikeš – Představení Magiclistu
  5. Honza Linhart – SEO pro e-shopy

Nyní si jen krátce povíme o každé přednášce…

Jan Kvasnička – Ergonomie e-shopů

Honzova přednáška byla zaměřená zpočátku na představení základních pravidel pro layout, funkci e-shopu a jeho použitelnost pro běžné uživatele. Honza mluvil o tom, jak je důležité návštěvníkovi vše strčit až pod nos a nenutit jej přemýšlet. Také je potřeba dodržovat zaběhnuté principy, rozložení prvků na stránce tak, jak jsou uživatelé zvyklí a podobně.

Také jsme se poměrně důkladně věnovali výzvám k akci (prvkům Call-To-Action), které jsou tím nejdůležitějším (pro nás) na webových stránkách e-shopu.

V závěrečné části jsme si prošli mnoho praktických příkladů, na kterých jsme si ukázali, co je správně a co nikoli a jak ke svému vlastnímu e-shopu přistupovat, aby jeho efektivnost byla co nejlepší…

Mário Roženský – Partnerské programy

Mário Roženský, majitel a prodejce systému pro správu partnerského programu Affilbox přednášel právě o tom, jak mohou e-shopy velmi efektivně využít provizní systémy ve svůj prospěch.

Pokud si nejste úplně jistí tím, co to provizní systém je, doporučuji začít zde v kompletním průvodci provizními systémy. Pokud víte, najdete zde mnoho rad a tipů, jak je využít.

Mário nám představil provizní systémy, k čemu slouží a jak fungují. Zároveň nám ukázal, jak se rozhodnout, zda-li provizní systém potřebujeme či nikoli a také nás virtuálně provedl procesem implementace (zavedením) partnerského programu.

Vysvětlili jsme si jednotlivé možnosti, jak lze partnerský systém implementovat, jak se na provoz partnerského programu připravit a co to všechno obnáší. Mário se ve svém oboru opravdu vyzná :).

Jindřich Fáborský – Sociální sítě v roce 2013

Jindra svou přednášku pojal velmi osobitým způsobem. Ze začátku jeho přednášky jsem se neustále podivoval nad tím, proč mluví tak rychle… Ke konci jsem pochopil :). Jindra měl totiž tolik zajímavých informací, že jsme je všichni naprosto hltali a stejně nám časový limit nestačil.

Na úvod nás vyvedl z mýtu sociálních sítí. Sociální sítě jsou všude, každý by tam měl být, každý tam chce být a ti, kteří tam nejsou, stále zjišťují, jak se tam co nejdříve dostat a začít bohatnout. Jindra nás vyvedl z omylu a hned na začátku nám ukázal, že jsou mnohem důležitější věci, kterým bychom se měli věnovat před tím, než se pořádně opřeme do sociálních sítí.

V závěru jsme se podívali na to, co se na sociálních sítích má a co se nemá dělat a jak ze sociálních sítí vytěžit co nejvíce.

Celá přednáška byla velmi poučná, zábavná a dynamická. Moc se mi líbila a doufám, že se nějaké Jindrovy přednášky opět brzy zúčastním :).

Jarek Mikeš – Představení Magiclistu

Jarek Mikeš, který stál za celým tímto seminářem a který stojí také za projektem Magiclist nám ukázal, jak fungují zboživé vyhledáče a jak bude fungovat Magiclist.

Magiclist je jednoduše řečeno vyhledávač dárků a služeb. Kdokoli, kdo prodává něco na internetu, se do tohoto projektu může zapojit. Snadno do Magiclistu naimportujete své produkty, které prodáváte, a uživatelé si je mohou prohlížet a kupovat, popřípadě objednávat.

Magclist totiž funguje také jako wishlist který využívá například Amazon. Pokud narazíte něco, co byste si přáli, kliknete na ikonku a zařadíte si produkt do seznamu svých přání. Ostatní pak mají k vašim seznamům přístup a pokud máte například narozeniny, je pro ně mnohem snažší vám vybrat dárek. Magiclist dokonce obsahuje (nebo bude obsahovat) funkci, díky které se můžete na nákladnější dárek „složit“.

Celý systém nese známky zbožového vyhledávače s prvky komunitní sítě. Dle mého názoru má tento projekt slibnou budoucnost, Jarek je velmi schopný člověk a tak jsem si jistý, že ještě o projektu Magiclist mnoho uslyšíme…

Jan Linhart – SEO (optimalizace pro vyhledávače) pro e-shopy

Honza nás ve své velmi působivé prezentaci provedl celým procesem optimalizace pro vyhledávače pro e-shopy. SEO je velmi diskutované téma, takže rady byly spíše známého charakteru, nicméně si jsem naprosto jist, že pro mnoho lidí byla prezentace velmi přínosná a zajímavá.

Ve stručnosti – řekli jsme si o tom, jak je důležité nedělat slepou optimalizaci, ale že je potřeba si udělat analýzu klíčových slov, na které se chceme dobře zobrazovat a také – věnovat patřičnou pozornost longtailu, na který můžeme v konečném výsledku získat mnohem více (a mnohem lépe zacílených) návštěvníků/potenciálních zákazníků.

Také jsme se podívali na klasické principy optimalizace – on-page optimalizaci webu a linkbuilding a linkbaiting. Honzova přednáška byla (stejně jako ta Jindrova) velmi dynamická a zábavná

Honza dělá a vždy dělal jen SEO, takže si asi dovedete představit, jak hodnotné jsou informace právě od takového odborníka :).

Závěr – zhodnocení

Upřímně jsem se na Magiclist chystal a ani jsem nečekal, že to bude tak skvěle ztrávený den. Všechny přednášky byly výborné a informačně bohaté. Potkal jsem opět spoustu lidí a přátel, které jsem dlouhou dobu neviděl a večer jsem jel domů opravdu spokojený. Pokud jste na Magiclistu nebyli, přišli jste o hodně.

Jediné, co mi na semináři trochu chybělo, byla přednáška o e-mail marketingu. E-mail marketing je totiž bezpochyby součást internetové prezentace, na kterou by žádný e-shop neměl zapomínat. Ale stejně – ani nám nezbyl čas…

Pokud děláte cokoliv na internetu, měli byste se podobných akcí bezpodmínečně účastnit a překonat svou lenost, popřípadě „nedostatek času“ 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

10 komentářů u Celodenní Seminář Magiclist – Brno 6.11.2012

  1. Lukáš napsal:

    Jakube urcite to bylo velmi poucne. Z ktere strany k tobe doletela informace o konani teto akce?..ac mam v RSS milion odberu tak o konani teto akce jsem narazil az ted ve tve rekapitulaci:)..Bylo to vylozene pro lidi co uz e-shop maji?

    • Jakub napsal:

      Ahoj Lukáši, no tato akce byla určená majitelům e-shopů, pokud jsi byl v databázi Magiclistu, dostal jsi automaticky pozvánku. Jinak já jsem se o tom dozvěděl přímo od Jarka Mikeše na Netsrazu v Brně minulý měsíc :).

      Ps: tyto srazy (Netsraz.cz a IMSraz.cz) je opravdu dobré navševovat, alespoň čas od času 🙂 poznáš spoustu lidí a dozvíš se věci, které by ses jinde nedozvěděl…

  2. Právě jsem našel a přečetl článek a mám obrovskou radost! :-))) Děkuji za zmínku a za pěkná slova. Měj se fajn a také doufám, brzy na viděnou.

    • Jakub napsal:

      Ahoj Jindro, jsem rád, že se ti článek líbí a taky doufám, že budeš mít zase brzy nějakou zajímavou přednášku 🙂

  3. Jarek Mikeš napsal:

    Já děkuju za pěkný článek, účastníkům i přednášejícím.

    Ohlas z Magického semináře byl více než skvělí, což mi dalo motivaci v tom pokračovat a začít pracovat na dalším tématu 🙂

    Jinak o podobných akcích se většinou dá dozvědět pouze z komunity. Sice se občas něco na webu publikuje, ale třeba já konkrétně jsem to nikde veřejně „neventiloval“. To proto, že jsem chtěl, aby mi tam přišla opravdu skupina lidí co mají eshopy, co podnikají aktivně a ne studenti/nepodnikatelé co čerpají rozumy. Resp. pro ně to určeno nebylo.

  4. Pingback: 9 Kroků Ke Spuštění Úspěšného Partnerského Programu | Propagace na internetu

  5. Pingback: Měsíční Zpráva o Návštěvnosti - Listopad 2012 | Propagace na internetu

  6. Pingback: Základy E-shopu - Erogonomie (Použitelnost) | Propagace na internetu

  7. Ellen napsal:

    furt jsem premyslela proc se ti otliskbo slovo FLEK na bradu, kde jsi ho mela napsane a proc. no a vidis. na ruce. me napadalo ze na stole a pak ti na nej spadla brada. Ale proc bys psala lflek na stul, ze?jinak me se to cte dobre protoze umim psat obema rukama zaroven a to zrcadlove. Proti sobe. Rukopis mam uplne stejny levou i pravou. akorat tou levou to musi ostatni cist v zrcadle.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!