Internet je v dnešní době přeplněný informacemi na prakticky jakékoli téma.
Aby k vám stále chodili noví a noví návštěvníci, musí být váš web (jak jsme si řekli již mnohokrát) informačně bohatý a tyto informace musí být pro vaše návštěvníky hodnotné.
O to se ale dnes snaží také téměř každý…
Co ale dělat, pokud chcete v daném oboru prorazit a vystoupit z řady jiných webů? Jak se odlišit a získat si nejen stálé návštěvníky, ale zajistit si také stálý přísun nových návštěvníků v budoucnu?
Právě o tom si povíme v tomto článku.
Jedním z možných a velmi efektivních řešení tohoto problému je vytvořit nadčasový zdroj informací. Co je tím myšleno? Ať už se pohybujete v jakékoli oblasti, většina webů píše o všemožných novinkách a trendech a objevech a tak dále.
Jenže…
Tyto informace jsou ideální pro vaše stálé návštěvníky, kteří již vědí, oč se jedná. Mají přehled a znalosti v daném oboru a na vašich stránkách se jen… Vyšperkovávají a sbírají dodatečné znalosti.
Chcete-li si zajistit stálý přísun návštěvníků, je potřeba se na obor podívat jako na celek a soustředit se na takové informace, které potřebují lidé v prvopočátcích, kdy se začínají o danou problematiku zajímat.
Pokud teprve plánujete vytvoření nějakého webu, je dobré si články naplánovat předem a začít „od piky„. Pokud máte již web zaběhnutý a osvětlení základní problematiky na něm chybí, prokládejte nové články takovými, které zaberou obecněji celou oborovou problematiku a osvětlí nováčkům, oč se vlastně jedná – co je důležité, co je cíl a jak se k němu dá dopracovat.
K čemu je to dobré?
Kromě toho, že si opět navýšíte svou reputaci a návětěvníci budou opravdu vědět, že víte o čem mluvíte, získáte také spoustu nového obsahu, který může přivádět návštěvníky z vyhledávačů na (jak to jenom říci) „začátečnícké fráze„.
Váš web by měl tedy směřovat k tomu, aby dokázal ze začátečníků, kteří na vaše stránky přišli s dotazem „Co to k sakru je to XYZ?“, po absorbování vědomostí obsažených ve vašich článcích udělat profesionály (nebo alespoň pokročilé) v dané oblasti.
Navíc takové informace mají nadčasovou hodnotu, nemusíte se tedy bát, že za rok Google nebo Seznam pozmění algoritmus (viva Panda) nebo kdokoli v jakémkoli jiném oboru přijde se zásadní změnou (napří. toaletní papír nahradí třemi mušlemi)… Vaše informace budou mít stále nedocenitelnou hodnotu.
A ono co si budeme nalhávat, i odborník se může v základech dozvědět něco nového 😉
Jak toho dosáhnout?
Jak jsem se zmínil již dříve, je potřeba se soustředit na jádro daného oboru a psát informace tak, aby je noví čtenáři pochopili a mohli se posunout o krok dál.
Zároveň je potřeba myslet na nově příchozí návštěvníky. Pokud přijde někdo, kdo je v daném oboru nováčkem, je potřeba mu ukázat cestu od začátku k cíli. Například na těchto stránkách obsahuje stránka Začnete zde výběr článků tak, aby i absolutní začátečníci mohli odstartovat svou dráhu propagace na internetu.
Jaké články jsou vhodné?
Nejvhodnější jsou samozřejmě články ve stylu návodů. Vytvořte články, které budou shrnovat problematiku a cíle, kterých je potřeba dosáhnout a následně se můžete podívat na určitou problematiku podrobněji. Nadčasové jsou také články, které se v daném oboru zabývají psychologií a s ní spojeným copywritingem. Jak efektivně působit na zákazníky a nabídnout informace či produkt… To jsou v drtivé většině případů věci, které se příliš nemění.
Například přestože tyto webové stránky navštěvují lidé, které se mnou v komentářích vedou diskuze, doplňují mě či vyvracejí mé domněnky (za což jsem samozřejmě moc rád :)), přesto vidím ve statistikách návštěvnosti, že články jako například:
- Jak vyhledávače stanoví pořadí výsledků vyhledávání
- Formy reklamy na internetu
- Klíčová slova a fráze
jsou stále navštěvované a lidé na nich tráví poměrně dost času. Dokonce i článek Anatomie webové stránky má každý měsíc nějakou návštěvnost, i když byste třeba řekli, že tohle zná každý…
V každé oblasti je stále spousta nováčku…
Každý rok končí školu spousta středoškoláků, z dětí se stávají dospělí a lidé mění svá zaměstnání. Někoho už třeba nebaví grafické práce nebo třeba programování v PHP a chce dělat něco jiného.
Třeba chce začít práve s tím, čemu dobře rozumíte vy…
Ukažte těmto lidém, jak začít a udělejte z nich profesionály. Nic nezvýší vaši reputaci a autoritu tak, jako když budete uznávaným oborníkem, na kterého se obrátí každý začátečník i pokročilý…
Pracujte na svém webu tak, aby měl opravdovou nadčasovou hodnotu, aby neumřel s vydáním nové verze či patche 2.3.16 v -aťužjetocokoli-.
Mohlo by vás zajímat také:
Pěkně shrnuto, ono možná nemusí jít jen od nadčasovost jako spíš ucelenost. Zrovna nedávno se mě ptal kamarád jaké stránky bych mu doporučil o běháni. Stránek s recenzemi a i články jak začít, co dělat je všude plno. Ale aby někde na netu bylo od úplné píky informace přehledně za sebou, tak to o nich nevím, nebyl jsem mu schopný poradit a myslím že takhle je to v každém oboru.
Naprosto souhlasím, ucelenost je velmi důležitá. Většinou se totiž na daných webech dají najít informace „od piky“, ale pročítej tři roky plně fungující blog, abys našel to, co potřebuješ :). Pro takové situace je dobré vytvořit nějaký rozcestník pro začátečníky, kde budou mít přístup k potřebným informacím v optimálním pořadí…
Nějak mě nenapadá, jaký obsah může vytvářet třeba zubař, autoklempíř nebo prodavač bot… Kolik hodnotných informací se asi dá vytvořit ohledně vyklepávání blatníku? 😉
Zdravím Honzo, myslím si, že téměř každý má o čem psát. Včetně všech, které jsi zmínil… Každopádně tvůj komentář mě inspiroval k napsání článku, který vyjde v pondělí 🙂
To Honza: Tak zrovna ten zubař by mohl mít dobrý web a pěkně placené AdSense, ne? Každý den nové tipy na zubní hygienu, novinky atd…
Dovolím si oponovat. V češtině na internetu valná část věcí chybí. Povrchních článků alá krmivo pro vyhledávač jsou statisíce. Hodnotných poskrovnu. Dneska totiž většina webů existuje kvůli zisku a to se s kvalitou naprosto vylučuje. Navíc se většinou jedná o články pro začátečníky, krátké a velmi strohé články a drtivá většina specifičtějších či pokročilých záležitostí online jednoduše není.
Prostoru pro rozvoj je stále obrovské množství, ale nemá smysl dělat další web publikující týdně 3-5 „článků“ o ubohé 1NS s téměř nulovým informačním obsahem a narvaný bannery, placenými odkazy a kontextovou reklamou. Opravdu není třeba dělat další web o půjčkách, hypotékách, kosmetice, hubnutí anebo hazardu. Dobře se shání reklama, ale podoný web je jen zanášení internetu balastem.
Zdravím Basti (Basto?),
předem díky za komentář, jen se chci zeptat proti čemu oponuješ? To jsem se právě snažil tímto článkem říct… Že prostor pro užitečné informace je pořád a nikdo by se neměl nechat odradit 🙂
Jakube, příliš moc informací je ale také na škodu, nemyslíš? Kdo má v dnešní době čas číst dlouhatánské články?
Zdravím Tome, záleží na tom, o čem píšeš :). Pokud je téma rozsáhlé a jsou potřeba dlouhatánské články, čtenáři to ocení (ti, kteří nechtějí, je číst nemusí). Pokud si například koupíš knihu, je tam taky spousta informací a přesto je čteš… Myslím si, že na web nelze pohlížet jako na zdroj krátkých článků, často jsou dlouhé články opravdu k objasnění problematiky zapotřebí. Například Glen z http://www.ViperChill.com píše články, které mívají klidně i 5000 slov a přesto je jeho blog opravdu oblíbený…