Jak Připravit Partnerský Program, který Vystřelí Zisky k Nebesům – 1. část

Partnerský Program

V době psaní tohoto článku je v plném proudu jedna z největších affiliate akcí v České republice (dost možná i jednoduše – největší).

Miliónové Impérium Davida Kirše vyvolalo spoustu ohlasů a co si budeme namlouvat, né všechny byly pozitivní. Mnoho blogerů a úctyhodných podnikatelů na internetu se o tomto kurzu nevyjadřuje nijak pochvalně.

Jedno ale upřít nelze – každá Davidova kampaň, každý jeho prodej je fantasticky připraven, bezvadně nastartován a skvěle úspěšný. Z tohoto si můžeme vzít něco pro sebe a přiučit se, jak udělat opravdu efektivní prodejní akci a využít provizní systém ve svůj prospěch.

Podívejme se, co mají všechny tyto velkolepé prodejní akce společného:

  1. Kvalitní produkt
  2. Samotná příprava
  3. Prvotní příprava partnerů
  4. Úvodní předprodej ve formě informací a vzdělávání zákazníků zdarma
  5. Průběžné „vodění partnerů za ručičku“
  6. Cíl „šíření mezi všemi“ a soutěže o hodnotné ceny
  7. Hodnotný bonus k nákupu

David prodává informace – informační produkty – za tyto informace se platí poměrně dost peněz a tak si může dovolit vyplácet vysoké provize a rozdávat hodnotné dárky.

To není proveditelné ve všech oborech, ale i tak se můžeme lecčemus přiučit…

Pojďme se tedy podívat na jednotlivé části úspěšné provizní kampaně…

Řešení pro váš provizní systém - AffilBox

Kvalitní produkt

Kvalitní produkt je základem celé a každé prodejní akce. I když se vám povede ošetřit celou prodejní akci a vyděláte zajímavé peníze, pokud nebude váš produkt kvalitní (což všichni zjistí až po jeho zakoupení), podříznete si pod sebou větev a v budoucnu již s vámi nebude chtít nikdo spolupracovat.

Pokud totiž partner doporučuje produkt, dává v sázku svou dobrou pověst, své jméno. A nikdo si nechce kazit jméno tím, že bude doporučovat nekvalitní produkt.

Váš produkt musí být tedy opravdu kvalitní a skvělým marketingovým pravidlem je, že kupující musí dostat víc, než kolik zaplatil. Tak se z něj stane spokojený zákazník a bude se k vám rád vracet.

Samotná příprava

Systém pro správu provizního programu

Dobře si rozmyslete, na jakém systému chcete svůj provizní program spustit. Pokud máte vlastní řešení, snažte se vše ošetřit tak, abyste nečelili problémům zrovna v té nejhorší fázi – při samotném prodeji.

Vybíráte-li hotové řešení, ověřte si, jaké možnosti vám systém nabízí. Affilbox, který pro tyto účely doporučuji, vám nabídne všechny základní funkce a zároveň je velmi jednoduchý.

V každém případě si před nasazením systému ověřte, jestli splňuje všechny vaše potřeby.

Výše provize

Výše provize, kterou dáte partnerům za zprostředkovaný prodej je velmi důležitým faktorem, který může hodně ovlivnit vaší kampaň.

Čím vyšší bude provize, tím budou partneři váš produkt propagovat aktivněji.

Výše provize je jeden z motivačních faktorů, který může vaši kampaň raketově vystřelit k nebesům, nebo utopit v hlubinách.

Dobře si tedy spočítejte, kolik můžete za uskutečněný prodej nabídnout a snažte se provizi držet co nejvýše. Uvědomte si, že daných prodejů byste nemuseli nikdy dosáhnout, protože návštěvníci/posluchači těchto vašich partnerů vás neznají a nemuseli by se o vás dozvědět nikdy.

Příprava celé kampaně

Kampaň musí být dobře promyšlená a připravená již před samotným začátkem.

  • Co se bude dít, když váš web někdo navštíví poprvé, co je to nejdůležitější, co mu chcete sdělit?
  • Jakým způsobem si chcete získat důvěru vašeho (stále ještě potenciálního) zákazníka?
  • Jak jej chcete přesvědčit o tom, že by si měl zakoupit vás produkt?

Vzpomínáte si na to, jak jsme se bavili o tom, že každý kupující musí projít dvěmi fázemi? Nejdříve tou emocionální a potom racionální?

Jedním ze skvělých marketingových technik je AIDA:

  • Attention – získání pozornosti
  • Interest – zaujmutí
  • Desire – vyvolání potřeby, touhy zakoupit si produkt
  • Action – výzva k akci – zakoupení produktu

Připravte si celou prodejní kampaň – co, kdy, jak a komu sdělíte.

Konec první částí

Vzhledem k tomu, že když jsem článek dopsal, byl opravdu dlouhý, rozhodl jsem se jej rozdělit na dvě části, aby se informace lépe vstřebávaly 😉

Ve druhé části se podíváme na to, jak připravit partnery na kampaň, jak připravit předprodej, řekneme si, jak průběžně spolupracovat s partnery a jak šířit informace co možná nejefektivněji. Na závěr si řekneme, proč je důležité nabídnout kupujícím nějaký dárek po prodeji…

Líbil se vám článek? Sdílejte jej s ostatními!

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

5 komentářů u Jak Připravit Partnerský Program, který Vystřelí Zisky k Nebesům – 1. část

  1. Kvasnička Jan napsal:

    Moc pěkně napsaný článek. Je pravda, že na hlavu Davida se teď snáší vlna kritiky, ale jeho kampaně jsou opravdu TOP v České republice. Myslím si, že tady zatím není nikdo, kdo by mu v tomto mohl konkurovat. Klobouk dolů nad způsobem, jakým pozvedl Emailing a Affiliate.

    • Jakub napsal:

      Naprosto souhlasím, co se zpracování a přípravy kampaně týče, je vážně jednička… V ČR jsem nic podobného (ani pokus) ještě neviděl 🙂

  2. Pingback: Jak Připravit Partnerský Program, který Vystřelí Zisky k Nebesům – 2. část | Propagace na internetu

  3. Čau Jakube,

    Máš nějaký zkušenosti i s jinými affiliate programy? Třeba nějaký zahraniční? Nebo propaguješ jen produkty od Davida Kirše?

    Btw. zapomněl jsi na poměrně dost důležitou věc a to jsou bannery a jejich příprava. Pokud nabízíš nebo kdokoliv z vás svůj vlastní produkt, tak je důležité mít připravené bannery a linky s předepsaným „call-to-action“ textem. Měli by být samozřejmě připravené profesionálním grafikem, který dokáže vytvořit banner s vysokým CTR. Hodně tím partnerům ulehčíš přípravu pro propagaci.

    • Jakub napsal:

      Čau Tome,
      já propaguji jen věci, které mám ověřené. Mám ověřeného Davida, tak jeho produkty propaguji, kromě toho propaguji Active 24 a Wedos, které mám ověřené. Jinak se chystám propagovat i SEO produkty Honzy Linharta.

      Jinak určitě souhlasím s tvým dodatkem o přípravě materiálů. Patří to do oblasti „vodění partnerů za ručičku“, ale určitě jsem to tam měl uvést kompletně :). Díky za upozornění!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!