Linkbuilding 2.0 – Zpětné Odkazy z Článků

Získávání Zpětných Odkazů

V minulém článku jsem nakousl problematiku placených zpětných odkazů. Přestože je Google proti, spousta lidí to dělá a na poli internetového marketingu je to poměrně běžná záležitost. No a vzhledem k tomu, že diskuze pod článkem se docela pěkně rozjela, bych se v dnešním článku podíval na jednu z nejefektivnějších metod, jak vytvářet zpětné odkazy a tou je – publikování článků. Kvalitní zpětné odkazy můžete pomocí článků budovat jak zdarma, tak i placenou cestou.

Nebudeme se bavit o článcích, které publikujete na svém vlastním webu, zaměříme se na články, které budou umístěné na jiných webových stránkách tak, abyste získali onen ceněný a důležitý – zpětný odkaz. Ůčelem zpětného odkazu by však nemělo být pouze SEO posílení, ale hlavně jeho co možná nejlepší potenciál přivést nové návštěvníky a možné zákazníky.

Co se publikování článků týče, máte dvě možnosti:

  1. Guest post
  2. Zaplatit za zveřejnění článku

Guest post

Guest post je článek, který napíšete sami a majitel daného webu vám jej zveřejní zdarma. Prostě pro někoho napíšete kvalitní článek a nabídnete mu jej. Pokud je článek dobrý a majitel webu jej přijme, zpravidla si vysloužíte i zpětný odkaz.

Je to jednoduchá (nepříliš často využívaná) metoda vytváření zpětných odkazů. V zahraničí jsou guest posty naprosto běžné a hojně využívané. U nás tomu tak ale moc není. Nevím proč, já jsem poměrně dlouhou dobu psal články pro objevit.cz a dodnes mi z daného webu chodí návštěvníci. Většinou je to tedy dle mého názoru o lenosti.

Pokud vás guest posting zaujal, kompletní návod na to, jak napsat úspěšný a efektivní guest post jsem napsal již v minulosti.

Zaplatit za zveřejnění článku

Ovšem rád bych se pořádně podíval na zoubek této oblasti – tedy když se rozhodnete, že za zveřejnění článku zaplatíte. Vetšina opravdu kvalitních webů, má-li zveřejnit článek, který bude obsahovat odkaz mimo daný web (a článek není z jejich hlavy :)), si nechá za článek zaplatit.

I zde ovšem může být postup takový, že buď si článek napíšete sami a webmaster jej pouze publikuje, nebo si majitel webu (či jeho zaměstnanci) článek napíše sám a následně jej zveřejní.

Článek píše majitel webu

V tomto případě máte poměrně jednoduchou práci, ovšem zaplatíte poněkud více peněz. I v tomto případě doporučuji však na celý proces dohlížet. Určitě si nechte před zveřejněním článek předložit a podívejte se, jak o vás článek vypovídá a hlavně – jak vypadá odkaz (popř. odkazy) v článku uvedený.

Nepřihlížejte na to, jestli vás článek vychvaluje až do nebe, ve finále to totiž bude vypadat jako klasická reklama. Pokud bude článek vyloženě reklamního charakteru, lidé jej číst nebudou, protože je jednoduše nebude bavit. A tak nejspíš ani nezískáte příliš prokliků – nových návštěvníků.

Článek by měl být informačně bohatý a přínosný pro čtenáře. Vy můžete být v článku uvedeni jako například hodnotný zdroj informací. Jak jsem zmínil v minulém článku, snažte se neodkazovat na domovskou stránku nebo e-shop, spíše příchozí návštěvníky posílejte na stránku s obsahem, informacemi, recenzemi, a podobně.

Článek píšete vy

Pokud se jedná o tuto variantu, vytváříte klasický guest post, jen s tím, že za jeho zveřejnění musíte zaplatit. Vřele tedy doporučuji přečíst si již výše zmíněný kompletní návod a článek vytvořit přesně na míru a k chuti návštěvníkům daného webu.

Vyhněte se přílišnému sebechvástání a opěvování své firmy nebo svých produktů. Takový článek přílišnou pozornost nepřiláká. Spíše se pokuste rozebrat problematiku, která čtenáře zajímá. Poraďte jim například jak předejít jejich problému, nebo jaké jsou varianty řešení v případě, kdy už problém opravdu nastane.

Do článku opatrně umístěte odkazy na vaše webové stránky tak, aby odkazovala vhodná klíčová fráze relevantní k vašemu oboru působění. Odkazů by však v článku nemělo být příliš. Jednoduše použijte jen tolik odkazů, kolik je bezprostředně nutné, ani o jeden víc.

Chtěl jsem se ještě podívat na to, jak vybrat vhodné weby pro zveřejnění vašich článků, ale to už by tento článek byl příliš dlouhý. O tom si tedy povíme někdy příště 🙂

Shrnutí

Informačně bohaté a užitečné články jsou jedním z nejefektivnějších způsobů linkbuildingu. Kromě toho, že jej lidé budou číst, získáte také kvalitní zpětný odkaz z relevantního textu. Ten vám přinese nejen efekt z heldiska vyhledávačů, ale (s trochou štěstí) také nové zákazníky.

Vyhněte se přílišné sebechvále, na tu čtenáři nejsou zvědaví.

Pokud si článek píšete sami, dbejte na to, aby:

  • byl článek kvalitní a přínosný
  • zacílený na čtenáře daného webu
  • obsahoval jen nejnutnější počet zpětných odkazů
  • obsahoval výzvu k akci

Pokud za vás článek píše majitel webu nebo jeho redaktoři:

  • zkontrolujte si hotový článek, jestli je napsaný podle vašich představ (a vyhovuje i podmínkám, které jsou uvedeny výše)
  • zkontrolujte, jestli odkazy vedou na vhodné podstránky vašeho webu
  • nechtějte článek reklamního charakteru

Vaším cílem je také dostat článek mezi co možná největší počet čtenářů. Poproste tedy webmastera o sdílení a přičiňte se také…

Jaké jsou vaše typy pro budování kvalitních zpětných odkazů pomocí článků? podělte se o ně s námi 😉

PS: Nezapomeňte článek šérnout na sociálních sítích 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

7 komentářů u Linkbuilding 2.0 – Zpětné Odkazy z Článků

  1. HonzaS napsal:

    Souhlasím, kvalitní články s vysokou informační hodnotou jsou moc dobré pro linkbuilding.

  2. Jan napsal:

    Zkoušel jsem nabízet články (možná nebyly dostatečně kvalitní – ono taky, piště průběžně kvalitní články o dveřním kování :-), ale na stavebních serverech chtěli vždy peníze za PR článek. V některých odvětvích to prostě skoro nejde.

    • Jakub napsal:

      Přesně tak, ale v takovém případě se opravdu může vyplatit ty peníze za zveřejnění článku zaplatit. Ale samozřejmě záleží na kvalitě daného webu a ceně za článek…

  3. kanter napsal:

    podľa mňa v rôznych systémoch ak napr. PG, placla a podobne je obrovské množstvo blogov kde sa da pridať článok aj za par korún, ale ak si dáte záležať a prehrabete sa obrovskzm množstvom balastu tak sa dajú nájsť aj celkom fajn webstránky, ktoré majú potencial priviesť aj návštevníkov

    • Jakub napsal:

      No právě to je obrovský problém, já právě vidím mnohem snažší řečení v tom, vyhledat relevantní weby a oslovit je přímo, často to může zabrat mnohem méně času, než listování podobnými agregátory. Kromě toho, pokud je web kvalitní (přesně jak říkáš) může hlavně přivést návštěvníky a nejen mít „odkaz“.

  4. Suvicka napsal:

    Mnoho webů jsou konkrétní a tak nezaujmou masu lidí, o to důležitější je propagace. Pokud je napsán článek s popisem o co se jedná, je to nejjednodušší cesta informovat o něčem novém, co ho zajímá. To se však neděje pokud vidí čistě jen „odkaz“

    Dekorace Dárky Designe – VaSůSu.cz

    Jedná se o 3D tisk, ale mnoho lidí neví co to je, a tak je lepší dát do popisu něco co jim je bližší. Ale kdyby se formou článku dozvěděli o co se jedná, byli by zaujati mnohem více…

  5. Richard napsal:

    Agregátory ne, je vždy lepší oslovovat nějaké konkrétní weby, poněvadž to šetří spoustu času, a navíc sámi si vybíráme, na které weby umístíme v závislosti nejen na jejich cenové politice, ale především celkové hodnotě…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!