Dnes je 2.12.2011 a to znamená, že je čas na další měsíční zprávu :).
Každý měsíc se podíváme na statistiky návštěvnosti webových stránek www.propagacenainternetu.cz a detailně analyzujeme, odkud tato návštěvnost pochází.
Tyto měsíční zprávy zpracovávám z těchto dvou hlavních důvodů:
- Abych si udržel neustálý přehled nad tím, jakým způsobem se návštěvnost tohoto webu vyvíjí.
- Abychom se všichni mohli inspirovat tím, co na zvýšení návštěvnosti zabralo a co naopak nikoli.
Jste připraveni na listopadovou zprávu o návštěvnosti? 🙂
Ačkoli to v průběhu měsíce vypadalo, že výsledná návštěvnost bude v červených číslech, opět jsme se vyšvihli do čísel zelených a návštěvnost oproti říjnu porostla.
Ale statistiky návštěvnosti přijdou na řadu později, podívejme se nyní na…
Důležité události v listopadu 2011
I v tomto měsíci se událo celkem dost zajímavých věcí…
Článek pro objevit.cz
Webový server objevit.cz vydal článek vybízející čtenáře k tomu, aby sami napsali článek. Tak jsem se toho hned chytl a napsal článek :). Můžete se na něj podívat zde: Evernote: 7 důvodů, proč nemůže chybět ve vašem softwarovém arzenálu.
Tento článek mi sice nepřivedl tolik nových návštěvníků, kolik jsem si představoval, ale i tak jsem byl spokojen –
každý návštěvník je velmi důležitý a výsledná návštěvnost je součtem všech dílčích zdrojů návštěvnosti…
Článek byl publikován 12.11.2011.
Zároveň jsme se s Jirkou Rosteckým (majitel objevit.cz) dohodli na další spolupráci, takže na objevit.cz budou vycházet další (mé) články.
Tento způsob budování návštěvnosti je jedním z nejefektivnějších – spolupráce s obsahově podobnými stránkami. Zároveň ovšem patří mezi nejnáročnější – články musíte opravdu psát a dění stále sledovat :).
Případová studie – webové stránky Bazary Měšec
11.11.2011 (krásné datum, že? :)) vyšel článek Jak Zvýšit Návštěvnost Webu o 91,90% – Případová Studie Bazary Měšec a tento článek si získal až nečekanou pozornost. V listopadu je na třetím místě stránek s největším počtem shlédnutí:
- domovská stránka www.propagacenainternetu.cz,
- stránka „Začněte zde“,
- Jak Zvýšit Návštěvnost Webu o 91,90% – Případová Studie Bazary Měšec,
- e-mail marketing – kompletní průvodce,
- nástroje.
Vzhledem k popularitě jsem se rozhodl zveřejnit i tento měsíc jen tak pro informaci návštěvnost webu Bazary Měšec. Na tomto webu jsem dodával jen různé zboží do nabídky jednotlivých oddělení. Žádná razantní změna se již neděla, přesto návštěvnost i nadále krásně roste…
Jak vidíte, může stačit nepříliš náročná úprava a zasadíte semínko, které poroste a poroste a poroste 🙂
E-mail marketing
E-mail marketing se stále jeví jako nejpopulárnější téma…
Pořád se pohybuje mezi prvními pěti nejčtenějšími stránkami tohoto webu a když jsem napsal článek E-mail Marketing na Profesionální Úrovni, poměrně dost z vás se přihlásilo do online videotréningu EmailAcademy: Tajemství Odhaleno.
Je tedy patrné, že se o e-mail marketing zajímá stále více lidí – není divu, je to jedna z nejefektivnějších „zbraní“ při propagaci na internetu, jak jsme si řekli v kompletním průvodci E-mail marketingem.
Díky této oblíbenosti a zájmu o tuto problematiku jsem se tedy pustil do přípravy článku, který vás provede krok za krokem celým procesem od registrace až po vytvoření prvního e-mailu u SmartEmailingu.
Tento článek je již hotový a jen čeká ve frontě na zveřejnění 🙂 vyjde příští týden v pátek, tedy 9.12.2011.
Linkovací služby
Přezevšechnu svou skepsi ohledně linkovacích služeb jsem se rozhodl jednu z nich vyzkoušet.
Popravdě mi to přišlo podobně jako s katalogy – koho zajímají stránky, které odkazují na miliony jiných stránek?
Avšak stejně jako katalogy, tak i „linkovačky“ mají své opodstatnění a využití.
Vyzkoušel jsem pro začátek jednu linkovací službu – tipper.cz.
Musím uznat, že jsem byl překvapen. Lidé z tohoto webu opravdu přicházejí, ale nejen to… Mé články se pokaždé objevují mezi nejčtenějšími články za poslední 3 dny. Což mi velmi imponuje a zároveň dokazuje, že lidé nejen chodí, ale také články čtou.
Tipper mi poslal v listopadu celkem 52 návštěvníků, což je (alespoň pro mě) překvapivé a velmi pěkné číslo.
Vánoce vánoce přicházejí…
V listopadu jsem se také věnoval trošce grafické práce, abyste se vy, návštěvníci webových stránek www.propagacenainternetu.cz cítili příjemně a naladili se na blížící se vánoce :).
Také pro vás mám připravené vánoční dárky… Více informací ohledně těchto dárků se dozvíte v pondělním článku 🙂
Tak to už by mohlo stačit… Podívejme se tedy na statistiky návštěvnosti…
Statistiky návštěvnosti
Návštěvnost v listopadu 2011
Na screenshotu z Google Analytics je modře vykreslen listopad a zeleně říjen roku 2011.
Jak je vidět na obrázku, návštěvnost opět porostla, což mě velmi těší.
Co ale na obrázku vidět není, je počet unikátních návštěvníků. Je vidět, že procento nových návštěv se zvýšilo o 17,35%, což mě velmi potěšilo. Unikátních návštěvníků v listopadu přišlo celkem 723, což je nárůst o 134 unikátních návštěvníků oproti říjnu (celkem 589).
Nejen, že byla pokořena tisícovka návštěv, ale také jsme co se unikátních návštěv týče přeskočili 600 hranici a najeli hned na sedmistovku 🙂
A komu za to vděčím?
Přeci vám, čtenářům ;).
Trochu mě trápila rostoucí míra opouštění – Bounce Rate, jak jsme si ale řekli ve článcích Co je to Bounce Rate – Míra Opouštění a Jak Tento Ukazatel Vnímat? a 6 Rychlých Tipů Jak Snížit Bounce Rate – Míru Opouštění, na Bounce Rate je potřeba se dívat v širších souvislostech, zejména pak ve spojení s časem strávených na stránkách.
Tento čas je velmi zřídka kratší, než 2 minuty, což značí, že lidé si obsah stránky přečtou, ale nepokračují dále.
Neochází zde k rozkliknutí a okamžitému opuštění webu.
Také může být Bounce Rate způsobena odkazy, kdy jsou návštěvníci nasměrování na článek z RSS čtečky, Facebooku, Twitteru, Tipperu a dalších míst, kdy otevřou nejnovější článek, přečtou si jej a opustí stránky. Tipycký problém blogu… Bounce Rate roste…
Vzhledem k roustoucí průměrné strávené době na stránkách (v listopadu 3 minuty a 14 vteřin) neztrácím kvůli Bounce Rate hlavu…
A odkud návštěvnost přišla?
Zdroje návštěvnosti v listopadu 2011
Screenshot jsem poprvé rozšířil i o pět nejvýznamnějších zdrojů a top 5 klíčových slov, prostřednictvím kterých lidé přišli z vyhledávačů. Nevím, proč jsem to nedělal od začátku :D.
Příchozí návštěvnost je stále pěkně rozložená, nejvíce lidí chodí z vyhledávačů, poté z jiných stránek a nejméně přímým zadáním adresy.
Žlutá barva (other – jiné) je příchod na webové stránky z e-mailů.
Mezi pěti nejvýznamnějšími zdroji vidíme:
- Přímé zadání adresy
- Seznam
- webové stránky 404m.com
- Linkovací služba Tipper.cz
Pět nejvýznamnějších dotazů do vyhledávače, skrze které v listopadu přišlo nejvíce návštěvníků jsou:
- Propagace na internetu
- Jak psát PR články
- Zakázané SEO praktiky – lidé se konečně také zajímají o to, co by dělat NEMĚLI 🙂
- Not Provided (netuším)
- Propagace – příliš obecný pojem, přesto se www.propagacenainternetu.cz zobrazuje hned na druhé pozici na druhé stránce v Googlu a na první stránce a druhé pozici na Seznamu.
Konverze
V listopadu klesl počet lidí, kteří se přihlásili k odběru e-mailů ze 13 (říjen) na pouhých 8. Tedy o 5 lidí méně než minulý měsíc.
Bude to chtít asi začít testovat jiné formuláře a jiná místa, kam formulář umístit, aby se konverze zvedly…
Odhadované procento konverzí je tedy v listopadu 1,11%.
Co se bude dít v prosinci 2011
V prosinci se nebude dít vůbec nic zajímavého *píská si*.
Ne, dělám si legraci… V prosinci se však budu věnovat jednomu velkému projektu, který mě zaměstná na celý měsíc a prozatím si jej nechám pro sebe. Bude to překvapení.
Pro vás by měl být hotový a připravený 1.1.2012 🙂
Závěrečné slovo
Listopad byl dalším fantastickým měsícem pro mě i pro webové stránky www.propagacenainternetu.cz.
Děkuji vám všem za váš čas strávený u čtení této měsíční zprávy, ale hlavně za veškerý váš čas a podporu na těchto webových stránkách.
Jsem nadšený vždy, když dostanu e-mail od čtenáře, kterému se web líbí a kterému pomohl a to je přesně ten nejdůležitější důvod, proč jsem tento web vytvořil…
Dík patří vám všem! 🙂
Mohlo by vás zajímat také:
Not Provided – psal o tom tuším Robert Němec někde u sebe. Je to důsledek novinky googlu, kdy přihlášení uživatelé Google+ mají Google šifrovaný bo co a tak vyhledávací dotaz není zjistitelný.
Je dost možné, že Google se chce vrátit do starých dob, kdy nebylo zjistitelné, jaká klíčová slova jsou ta správná. Jestli bude Google drtit svou kampaň na Google+ současným způsobem, tak dost možná nakonec nezjistitelná na klíčové slovo bude většina přístupů z Googlu.
Všechno se točí kolem klíčových slov a to mění obsah všech stránek na internetu. V podstatě mě to štve, protože to znehodnocuje obsah. Při psaní všichni neustále dbají, aby tam byla klíčová slova. Takže jako uživatel internetu bych vlastně byl rád, kdyby lidi nemohli tak švindlovat s obsahem díky znalosti klíčových slov, ale jako tvůrce webů se toho děsím 🙂
Zdravíčko Bíbre z Bali :),
děkuji za informačně bohatý komentář, trošku jsem se po napsání této zprávy věnoval studiu „Not Provided“ a už jsem také zjistil to, o čem píšeš výše.
Naprosto souhlasím s tvým tvrzením, pro uživatele to může být přínosné z toho ohledu, že nikdo nebude švindlovat s klíčovými slovy, na druhou stranu, pokud někdo potřebuje informace ode mě a já nebudu vědět, jak mu je nabídnout, může to vyústit v nepříjemný problém.
No uvidíme, jak to bude vypadat, až se „Not Provided“ opravdu rozšíří a my (správci webů) nebudeme mít žádné informace ohledně klíčových dotazů.
U mě (na blogu Portiscio) tvoří (not provided) klíčová slova cca 2 % návštěv z vyhledávačů, takže to zas tak tragická ztráta není. I do budoucna myslím, že to nepřekročí hranici 10 %, což je stále snesitelný. U několika eshopů a firemních stránek, k jejichž statistikám mám přístup, se procento (not provided) klíčových slov pohybuje maximálně okolo 1 % z celkových návštěv z vyhledávačů.
Zdravím Zdeňku,
také si myslím, že to nebude velký problém. Ale uvidíme časem. Pokud se totiž bude stále více lidí pohybovat na internetu pod svým zabezpečeným účtem, mohlo by to ve finále opravdu vyústit v naprosto irelevantní informace ohledně klíčových slov, skrze které nás návštěvníci nalézají… Každopádně děkuji za komentář 🙂
Ďakujem za článok a informácie, ktoré sú v ňom. Pre mňa zaujímavé info ako iní rozbiehajú svoje blogy. Super je, že môžem porovnávať.