Živě pořádané akce jsou i přes dnešní online dobu oblíbené a velmi efekitvní. Proto jsem se rozhodl spustit projekt Internet Marketing Sraz, proto se každý měsíc konají v Olomouci NetSrazy a na ruzných místech České republiky další akce.
Pokud se totiž se svými potenciálními klienty sejdete osobně, jedná se úplně jinou komunikaci, než když jen sdělujete informace skrze web či e-mail… Účastníci jsou mnohem uvolněnější a komunikativnější. I pro vás je to v mnohém výhodné, protože pokud vás vaši zákazníci nebo čtenáři/posluchači/diváci poznají osobně, zvýší se jejich důvěra ve vaši osobu.
Jaké akce lze například uspořádat?
Relaxační eventy
Například před každým NetSrazem v Olomouci pořadatel Jan Linhart organizuje nějakou doprovodnou akci (paintball, laser arena, motokáry…). Na těchto akcích se většinou navzájem seznámíme a potom když už sedneme do restaurace a přepneme se do „pracovního“ nasazení, víme kdo je kdo.
I vy tak můžete pro své zákazníky či partnery uspořádat podobné akce. Nemusí to být ani nijak drahé. Záleží na povaze vašich akcí, jakou si zvolíte.
Přednášky
Naplánovat setkání a uspořádat přednášku na nějaké téma spojené s vaším oborem podnikání není vůbec náročné. Určitě máte spoustu informací, za které by vám vaši zákazníci utrhli ruce.
Stačí jen najít místo, kde takovou přednášku zorganizujete. Stačí vám nějaká společenská místnost. Může se jednat o nějaké centrum, kde jsou vhodné podmínky, ale vystačíte si i se sálónkem v restauraci. Záleží, co je pro vás vhodné.
Internet Marketing Sraz se například pravidelně koná v Coworkingovém centru Viva Ostrava, kde je dostatek místa pro případ, že by přišlo mnoho účastníků, vše je připravené i pro projekci a podobně.
Pokud nabídnete přednášku zdarma a budete mít připravené poutavé téma a hodnotné informace, nebudete mít nouzi o účastníky a rozšíříte si tak povědomí o svém podnikání. Zároveň lze skvěle využít již publikovaný obsah například na webových stránkách. Opět zde totiž nehrozí duplicita obsahu s obsahem na vašem webu.
Školení/kurzy
Školení a kurzy jsou již zpravidla zpoplatněnými akcemi. Taková školení většinou probíhají celodenně a jdou s obsahem více do hloubky, aby kvalitně objasnili probírané téma. Obsahově by se daly přirovnat k živé verzi ebooku.
Cílem je většinou dobře zasvětit posluchače do dané problematiky v závislosti na jeho znalostech (začátečník, pokročilý, profesionál). Podle toho je připraven obsah kurzu/školení.
Koučink
Koučink se liší od školení v tom, že zpravidla učíte nějakou činnost soustavně jednoho „žáka“. Jako příklad si můžete představit situaci, kdy jako odborník na internetový marketing přijdete do firmy, která vám zaplatí za to, že jejich vlastního zaměstnance naučíte techniky a metody jak danou firmu nejlépe propagovat na internetu.
Koučink je další ze skvělých způsobů, jak využít své znalosti daného oboru.
Poradenství
Poradenství je podobné školení, jen s tím rozdílem, že se věnujete přímo problémům klienta. S klientem si sednete, ten vám sdělí, jaké má problémy, co se mu nedaří a čím potřebuje pomoci.
Informace sice nelze ve většině případů předpřipravit, přesto většinou čerpáte z již vytvořených materiálů.
Různé formy obsahu – závěr – Jak to vše spojit dohromady a vytěžit z toho co nejvíce?
Nejlepší je vždy kombinovat online metody jako psaní článků a podobně, s audio/video formou a následně lze tytéž informace využít ještě offline při živé akci.
Vždy se snažte vytvořit co nejkvalitnější, informačně bohatý obsah. Pokud budou informace na vysoké úrovni, je velmi jednoduché je využít rovnou několikrát.
Představte si například situaci, kdy píšete pravidelně na své webové stránky, po nějakém období vydáte ebook, který shrnuje základní přehled problematiky nebo různé tipy a triky (jak jsem například já učinil zde).
Kratší úseky můžete využít jako materiál pro kratší přednášky, podcasty a video prezentace. Větší celky následně pro školení, kurzy a webináře. Se znalostí dané problematiky se můžete také věnovat poradenství a koučinku.
Pokud si chcete udělat reklamu, nebo nabídnout nějaký zajímavý bonus k nákupu produktu, můžete také například firemní školení, nebo koučink zaměstnance nabídnout zdarma nějakému užšímu okruhu lidí (například vylosovaný kupující a podobně).
Co říkáte, nehodil by se nějaký živý event i pro vaši firmu? 🙂
Líbil se vám článek? Sdílejte jej s ostatními…
Mohlo by vás zajímat také:
úžasný článek plný podnětných nápadů, hned jsem ho poslal dál na G+. Děkuji za něj.
Rádo se stalo Pepane, díky za ocenění 🙂 tohle mě vždy potěší. A já děkuji tobě za sdílení 🙂
jj není zač dobrý obsah se sdílí úplně „sám“ 😉