Vítám vás u první měsíční zprávy o návštěvnosti. Tyto zprávy budou vycházet vždy ze začátku měsíce, hned jak se mi podaří zpracovat data za minulý měsíc.
Měsíční zprávy o návštěvnosti budou zveřejňovány nejen proto, abychom mohli společně sledovat, jak tyto stránky rostou. Ale zejména proto, abychom všichni viděli, které metody zvyšování návštěvnosti fungují, které méně, a které třeba ani nestojí za námahu.
Proto zde každý měsíc podrobně analyzujeme data z uplynulého měsíce a budeme se snažit se z nich co nejvíce poučit. Povíme si co se událo daný měsíc a co se chystá v měsíci následujícím. Toto mi pomůže jednak udržovat přehled o vývoji návštěvnosti, ale také mě přinutí soustředit se na to, co je opravdu třeba pro zvýšení návštěvnosti udělat. Na internetu je skvělé to, že prakticky vše lze sledovat, analyzovat, zhodnotit a do budoucna se podle toho zařídit.
Pokud máte webové stránky, pomocí kterých chcete zvýšit svůj prodej, doporučuji vám si vést také každoměsíční zprávy o návštěvnosti, prodejích pomocí těchto vašich stránek a o všech přínosech, které vám vaše stránky přinesou. Co nelze sledovat a měřit, nelze řídit.
Důležité události v dubnu 2011
Konečně se mi podařilo dokončit a spustit tyto webové stránky. Měl jsem to sice v plánu už mnohem dříve, ale pořád jsem se k tomu nemohl dotlačit. Nechtěl jsem nic zanedbat a chtěl jsem, aby stránky byly perfektní od začátku.
První chyba: stránky nebudou perfektní nikdy, nikdy nebudou dokonalé a přesně podle mých představ. Čekat na tento moment by také mohlo vést k tomu, že bych tyto webové stránky nevytvořil nikdy.
Poučení: nejdůležitější není to, aby webové stránky (nebo jakýkoli jiný projekt) byly perfektní, důležité je se do toho pustit, akce! A poté neustále pracovat na vylepšování a zdokonalování.
Po dokončení grafického vzhledu následovala registrace do fotobanky Pixmac, pro nákup obrázků, aby web vypadal opravdu dobře (což se mi snad povedlo :)). Registrace do e-mailové služby SmartEmailing, která zajistí přihlášení k odběru týdenního rychlokurzu optimalizace webových stránek, automatické odesílání těchto e-mailů a umožní stažení e-booku Webové stránky snadno & bez znalostí po příhlášení. První článek byl publikován 19.4.2011 (resp. první 4 články, aby tady něco bylo :)).
Google zaindexoval tyto webové stránky 21.4.2011, Seznam byl naproti tomu pomalejší a indexace proběhla někdy v intervalu 23.4. – 27.4. V tuto dobu jsem neměl možnost to sledovat, takže přesný den nemohu určit.
Navíc, podstatná část návštěvnosti jsem byl já, když jsem testoval webové stránky na různých prohlížečích, počítačích, operačních systémech a přístrojích.
Statistiky návštěvnosti
Jak tedy vypadala návštěvnost během prvních 11 dní po spuštění? Podívejte se na obrázek.
Jak vidíte, stránky byly zobrazeny 61 krát, bylo prohlédnuto 515 stránek, průměrně 8,44 stránek při jedné návštěvě. Bounce Rate = míra opouštění = 32,79% je velmi dobrá, avšak irelevantní vzhledem k tomu, že hlavním návštěvníkem jsem byl já. Stejně tak průměrný čas strávený na stránkách i nové návštěvy nelze brát příliš vážně.
Největší špičku vidíte v datu 18.4.2011, což je doba, kdy ještě nebyly stránky ani zaindexovány. To jsem kontrolovat (téměř) hotové stránky na nejrůznějších počítačích, které mi přišly pod ruku :).
Podívejme se ještě na zdroje návštěvnosti na následujícím obrázku.
Jak je vidět, 88,52% návštěv byly přímé návštěvy (tedy zadáním přesné adresy do prohlížeče). 8,20% návštěv vedlo z jiných webových stránek, jak je vidět z levé spodní tabulky tak 4 návštěvy přišly z facebooku, kde jsem upozornil na jeden článek (čistě pokusně a v čase, kdy s největší pravděpodobností na facebooku skoro nikdo není).
Co je ale nejzajímavější, 3,28%, tedy 2 návštěvy přišly z vyhledávače Google. Jedna proto, že jsem v jednom článku použil příklad www.kocarky-praha.cz, a majitelé daných stránek si kontrolovali zpětné odkazy (což poznáme podle operátoru -site použitého při vyhledávání). Přičemž narazili na tyto stránky (úplná náhoda :)). A druhá návštěva přišla z vyhledávání termínu „cena klíčového slova autobazar“. Na tuto frázi se tyto webové stránky umístily na 8 pozici v Googlu (v onen den). Což je fráze, na kterou stránky opravdu nejsou optimalizovány a je to důkazem, jak se můžou na vaše stránky lidé dostat skrze nejrůznější hledané fráze :).
Zhodnocení
61 návštěv (včetně mých) není nic extra. Vezmeme-li ale v úvahu, že stránky byly zaindexovány 21.4.2011 Googlem, přičemž obsahovaly jen 4 články. Nebyla provedena žádná propagace stránek na sociálních sítích a nebyl vytvořen ani jeden jediný zpětný odkaz vedoucí na tyto stránky. Přestože nepřibyl ani jeden návštěvník, který by se zaregistroval do e-mailového rychlokurzu a stáhl si e-book, myslím, že si návštěvnost vedla poměrně dobře :). Růst stránek bývá standardně odhadován na 6-18 měsíců a není možné očekávat obrovskou návštěvnost během prvních několika dní nebo prvních měsíců.
Co se bude dít následující měsíc?
Měsíc květen bude ve znamení registrace do různých internetových katalogů, což je nejzákladnější cesta budování zpětných odkazů. Proto budu vyhledávat různé online katalogy, do kterých budu zavádět informace o těchto webových stránkách.
Navíc jsem při náhodné kontrole zjistil, že jednotlivé články nejsou správně optimalizované na potřebné klíčové fráze. Proto se budu kromě registrace do katalogů věnovat také optimalizaci těchto článků.
Pokud máte nějaké poznámky nebo doporučení, neváhejte a zanechte komentář, rád si poslechnu jakékoli rady 🙂
Mohlo by vás zajímat také:
Velmi zajímavé, prosím o další články
Zdravím Petře, neboj, další článek je už připravený 🙂 zveřejněný bude v pátek… Každopádně děkuji za pochvalu 🙂