Nedávno jsem narazil na fantastický článek na webových stránkách zahraničního (a asi celosvětově největšího) poskytovatele e-mailových služeb. Ano – jedná se o Aweber.com, konkrétně se jedná o tento článek.
Zveřejnili na svém blogu článek o tom, jak lze fakt, že Google brzy ukončí svou službu Google Reader (rss čtečka), bezvadně využít ve svůj prospěch a namísto nadávání na tom ještě vydělat.
Google Reader a jeho zavření (které se plánuje na 1.7.2013) totiž znamená přerušení kontaktu. Minimálně alespoň přechodně, než si lidé najdou nějakou jinou náhradu. S tím se ale dá vypořádat úplně jinak.
Oslovte své čtenáře a nabídněte jim…
Přihlášení k odběru e-mailů!
Čtenáři, kteří využívají Google Reader od vás odebírají články. Zveřejněte tedy článek a upozorněte v něm své čtenáře na to, že Google Reader bude brzy končit a že byste s nimi velmi neradi ztratili kontakt. Nabídněte jim jako alternativu přihlášení k odběru článků e-mailem, nebo sociální sítě či jiný způsob – záleží na vašich preferencích.
Nabídněte jim však pouze odběr článků, kdyby totiž chtěli váš newsletter, už by k němu byli přihlášení. Vytvořte si tedy nový seznam kontaktů a do něj vkládejte jen tyto uživatele, kterým budete následně posílat jen a pouze články.
Přesvědčte je!
V takovém článku jim řekněte, jak by vám nebylo smutno, kdyby se kontakt přerušil a jaká by to pro ně mohla být škoda, kdyby přišli o vaše skvělé kvalitní články.
Zároveň je upozorněte na to, že budou do své e-mailové schránky dostávat opravdu jen články a žádná obchodní sdělení. Tohle je potřeba opravdu zdůraznit, protože uživatelé (zejména ti podezřívavější) za tím uvidí vaší snahu o získání e-mailu pro účely zasílání obchodních nabídek.
Proto je dobré využít nějakou službu, která se tváří nevinně, například feedburner, který je k tomu přímo stvořen.
A pracujte s nimi i dále…
Uživatele sice budou odebírat jen a pouze vaše články, to ale neznamená, že se nemůžete ve svých článcích zmínit o tom, jaké skvělé informace jste jim schopni nabídnout ve vašem prémiovém newsletteru.
Vaše články jsou vlastně samy o sobě obchodním sdělením – a tím nejlepším. Budujete si autoritu a důvěru, předáváte kvalitní informace, vytváříte přidanou hodnotu.
A i malý dovětek na konci článku může občas udělat divy 😉
Kontakt s vašimi potenciálními zákazníky je to nejdůležitější, více než 60% lidí nejsou ochotni nakoupit poprvé, ale jsou ochotni nakoupit později (statistika z Email Academy).
Získávejte je, pracujte s nimi, važte si jich…
Mohlo by vás zajímat také:
Popravdě trochu mne to mrzí, neboť jsem Google Reader používal velice dlouhou a k absolutní spokojenosti.
Já také, používal jsem jej dokonce na více účtech, abych si obsah rozdělil na zahraniční a lokální a teď to budu muset vyřešit nějak jinak… Ale tak změna je život, alespoň to dokazuje, že se nehodí spoléhat na ostatní 😀
Nechapu, proc z toho vsichni delate takovou paniku, vzdyt sluzeb jako je Google Reader existuji desitky, v podstate staci si jen zdroje presunout jinam.
Když ten Google Reader byl takovej pohodlnej a navíc přímo v Google rozhraní 🙂
Alternativ je více, ale nenašel jsem nic, co by fungovalo tak jednoduše. Potřebuji to používat z domu i z práce a hlavně potřebuji, aby čtečka četla a kumulovala obsah feedů i když nesedím u počítače. To diskvalifikuje off-line čtečky a ani ty on-line to neumějí všechny. Navíc při vložení nového feedu google často znal víc než těch aktuálních 10 položek.
Naprosto souhlasím, také jsem si ještě svou novou oblíbenou alternativu nenašel…
No ještě pořád čekám, co mi spadne do klína. Věřím, že před pádem Google Readeru se s čtečkama roztrhne pytel 🙂