Google Reader Končí! Pohroma Nebo Příležitost?

E-Mail Marketing

Nedávno jsem narazil na fantastický článek na webových stránkách zahraničního (a asi celosvětově největšího) poskytovatele e-mailových služeb. Ano – jedná se o Aweber.com, konkrétně se jedná o tento článek.

Zveřejnili na svém blogu článek o tom, jak lze fakt, že Google brzy ukončí svou službu Google Reader (rss čtečka), bezvadně využít ve svůj prospěch a namísto nadávání na tom ještě vydělat.

Google Reader a jeho zavření (které se plánuje na 1.7.2013)  totiž znamená přerušení kontaktu. Minimálně alespoň přechodně, než si lidé najdou nějakou jinou náhradu. S tím se ale dá vypořádat úplně jinak.

Oslovte své čtenáře a nabídněte jim…

Přihlášení k odběru e-mailů!

Čtenáři, kteří využívají Google Reader od vás odebírají články. Zveřejněte tedy článek a upozorněte v něm své čtenáře na to, že Google Reader bude brzy končit a že byste s nimi velmi neradi ztratili kontakt. Nabídněte jim jako alternativu přihlášení k odběru článků e-mailem, nebo sociální sítě či jiný způsob – záleží na vašich preferencích.

Nabídněte jim však pouze odběr článků, kdyby totiž chtěli váš newsletter, už by k němu byli přihlášení. Vytvořte si tedy nový seznam kontaktů a do něj vkládejte jen tyto uživatele, kterým budete následně posílat jen a pouze články.

Přesvědčte je!

V takovém článku jim řekněte, jak by vám nebylo smutno, kdyby se kontakt přerušil a jaká by to pro ně mohla být škoda, kdyby přišli o vaše skvělé kvalitní články.

Zároveň je upozorněte na to, že budou do své e-mailové schránky dostávat opravdu jen články a žádná obchodní sdělení. Tohle je potřeba opravdu zdůraznit, protože uživatelé (zejména ti podezřívavější) za tím uvidí vaší snahu o získání e-mailu pro účely zasílání obchodních nabídek.

Proto je dobré využít nějakou službu, která se tváří nevinně, například feedburner, který je k tomu přímo stvořen.

A pracujte s nimi i dále…

Uživatele sice budou odebírat jen a pouze vaše články, to ale neznamená, že se nemůžete ve svých článcích zmínit o tom, jaké skvělé informace jste jim schopni nabídnout ve vašem prémiovém newsletteru.

Vaše články jsou vlastně samy o sobě obchodním sdělením – a tím nejlepším. Budujete si autoritu a důvěru, předáváte kvalitní informace, vytváříte přidanou hodnotu.

A i malý dovětek na konci článku může občas udělat divy 😉

Kontakt s vašimi potenciálními zákazníky je to nejdůležitější, více než 60% lidí nejsou ochotni nakoupit poprvé, ale jsou ochotni nakoupit později (statistika z Email Academy).

Získávejte je, pracujte s nimi, važte si jich…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

6 komentářů u Google Reader Končí! Pohroma Nebo Příležitost?

  1. Kamil napsal:

    Popravdě trochu mne to mrzí, neboť jsem Google Reader používal velice dlouhou a k absolutní spokojenosti.

    • Jakub napsal:

      Já také, používal jsem jej dokonce na více účtech, abych si obsah rozdělil na zahraniční a lokální a teď to budu muset vyřešit nějak jinak… Ale tak změna je život, alespoň to dokazuje, že se nehodí spoléhat na ostatní 😀

  2. HoneyM napsal:

    Nechapu, proc z toho vsichni delate takovou paniku, vzdyt sluzeb jako je Google Reader existuji desitky, v podstate staci si jen zdroje presunout jinam.

    • Jakub napsal:

      Když ten Google Reader byl takovej pohodlnej a navíc přímo v Google rozhraní 🙂

    • anakin napsal:

      Alternativ je více, ale nenašel jsem nic, co by fungovalo tak jednoduše. Potřebuji to používat z domu i z práce a hlavně potřebuji, aby čtečka četla a kumulovala obsah feedů i když nesedím u počítače. To diskvalifikuje off-line čtečky a ani ty on-line to neumějí všechny. Navíc při vložení nového feedu google často znal víc než těch aktuálních 10 položek.

      • Jakub napsal:

        Naprosto souhlasím, také jsem si ještě svou novou oblíbenou alternativu nenašel…
        No ještě pořád čekám, co mi spadne do klína. Věřím, že před pádem Google Readeru se s čtečkama roztrhne pytel 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!