A máme tady další měsíční zprávu. Březen utekl jak voda (alespoň mě :)) a tak je čas podívat se na statistiky návštěvnosti.
Každý měsíc vypracovávám tyto měsíční zprávy z několika důvodů:
- Abych měl přehled o tom, jak se návštěvnost vyvíjí.
- Abychom se všichni mohli přiučit z pozitivních a negativních dopadů různých činností.
- A abych se mohl kdykoli zpětně ohlédnout a popsat vývoj (růst) tohoto webu.
V této zprávě se podíváme na vše, co se událo v březnu. Základní body jsou:
- Přihlásili jste se do Email Academy? Registrace už je zavřená, kurz v plném proudu a já jsem se tam dostal 😉
- Jak to dopadlo s Patem Flynnem?
- Obsahový kalendář Propagace Na Internetu
- No a samozřejmě statistiky návštěvnosti…
Jdeme na to…
Co se událo v březnu 2012
Přihlásil jsem se do Email Academy
Asi největší událostí března bylo znovuotevření Email Academy. Ta je již v tuto dobu dávno zavřená a místa jsou naplněná. Jak jsem říkal, v prvním kole jsem se do kurzu nedostal a tak jsem se těšil na další otevření.
David je velmi chytrý člověk a už teď hladově hltám informace v členské sekci :).
Samotná účast a kurz však není to jediné, co mě opravdu naplňuje. Komunita uvnitř Email Academy je úžasná a fórum se plní k prasknutí. Všichni si navzájem pomáháme, radíme, hodnotíme své webové stránky a předáváme si své zkušenosti.
Po těch letech, co se v internetovém marketingu pohybuji a zajímám se o něj, by bylo také nefér, kdybych se snažil „jen“ přiučit. A proto se také snažím ostatním předat co nejvíce ze svých zkušeností ohledně propagace na internetu. A musím říct, že jsem opravdu rád, když někomu pomohu a sklízím následně uznání, není nic lepšího :).
Online kurz je velmi kvalitní a věřím, že jeho hodnota daleko převýší cenu, kterou jsem za kurz zaplatil. No uvidíme, kam to povede dál, těším se na každou další lekci…
Kalifornie, 30 stupňů, pohoda a Pat Flynn
Opět jsem se snažil zkontaktovat s Patem Flynnem a nakonec se mi to povedlo.
Bohužel je teď natolik vytížen, že jsme se domluvili na konkrétním termínu, v konkrétní kavárně (Starbuuuuucks :)) v San Diegu, ale až 18.4.2012. To je bohužel jen dva dny před mým odletem zpět do ČR a pobyt si již nemohu prodloužit (na elektronické vízum je nejdelší povolená doba 3 měsíce).
Pokud to tedy Pat zruší nebo bude chtít setkání odložit, jsem nahranej…
Doufám tedy, že to klapne…
Obsahový kalendář propagace na internetu
V březnu jsem napsal článek Usnadněte Si Tvorbu Obsahu a Zaujměte Své Čtenáře!, který vám představil strategii obsahového kalendáře. Nikdy zde na web nepíši nic „jen tak“ a zároveň se zveřejněním článku jsem začal pracovat na svém vlastním obsahovém kalendáři pro tento web.
Zároveň jsem vydal článek Co Vás Opravdu Zajímá?, abych měl přehled o tom, co návštěvníky PNI zajímá a o čem je tedy vhodné psát. Následně jsem obsahový kalendář postavil…
Od teď na něj najíždíme a jak se s tímto plánováním pracuje (a možná i samotný kalendář) vám povím v jednom z pozdějších článků ;).
Statistiky návštěvnosti
Návštěvnost v březnu 2012
Modře je vykreslen březen, zeleně únor:
V březnu se návštěvnost polepšila, už se velmi velmi blízce blíží lednovým číslům, což mě opravdu těší. Pokoříme lednový skok a jedeme dále :).
Celková návštěvnost narostla z 2.109 na 2.424 (o 315 návštěv více).
Počet unikátních návštěvníků se zvýšil z 1.486 na 1.625 (o 139 unikátních návštěvníků více)
Počet shlédnutých stránek vzrostl z 3.971 na 5.007.
Průměrný počet stránek na návštěvu se zvedl z 1.88 na 2.07.
Bounce Rate – míra opuštění – klesla z 71,36% na 69,64%.
Průměrný čas strávený na webu je 3 minuty a 8 vteřin, oproti únorovému – 2 minuty a 8 vteřin.
No konečně jsme se vrátili na zelenou vlnu 🙂
Zdroje návštěvnosti v březnu 2012
Rozložení návštěvnosti je jak má být – nejvíce lidí přichází skrze vyhledávače, následují doporučující stránky, a nejméně návštěvníků přichází přímým zadáním adresy.
Nejlepší zdroje návštěvnosti jsou vyhledávače, jen na čtvrtém místě se uchytil tipper.cz s 99 přivedenými návštěvníky.
Klíčové fráze, skrze které přišlo na web nejvíce lidí jsou:
- not provided – už mi to tady pěkně leze do čísel – 326 lidí přišlo skrze frázi, kterou se nedozvím…
- konkurenční výhoda organizace
- propagace
- jak zvýšit návštěvnost webu
- link na tento web – irelevantní klíčová fráze, takže si uvedeme ještě jeden:
- email marketing
Konverze
V březnu se k odběru e-mailů přihlásilo celkem 24 lidí (v únoru jich bylo 18).
Konverzní poměr je tedy cca 1,5% (minulý měsíc 1,2%).
Co se bude dít v dubnu?
V dubnu si budu ještě užívat poslední chvíle zde v Kalifornii, minimálně tento rok se sem už asi nedostanu. Ještě si tedy musím pořádně užít malého synovce i bratra se ženou :).
Také se budu naplno věnovat studiu e-mailového marketingu a psaní článku, které vás budou učit i bavit zároveň.
Jaký byl březen pro vás?
Mohlo by vás zajímat také:
Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!