Proč Je Někdy Na Pomoc Příliš Pozdě?

Proč je někdy na pomoc příliš pozdě?

Musím se přiznat, že dnešní článek jsem měl v hlavě už hodně dlouhou dobu (řekl bych několik měsíců). Když jsem založil tento web, prakticky nikdo mě neznal a já neznal téměř nikoho v tomto oboru. Jenže s tím jak začaly webové stránky Propagace Na Internetu růst a rozšiřovat se mezi lidmi, často jsem dostával e-maily se žádostmi o radu.

Tyto e-maily se ve většině případů daly rozdělit na dvě skupiny:

  1. „Dobrý den, rádi bychom vám nabídli místo ve firmě ABC na pozici XYZ…“
  2. „Dobrý den, nenašel byste si někdy chviličku, potřeboval(a) bych trošku poradit…“

První je docela jasná a pochopitelná… V tomto článku bych se ale rád zaměřil na tu druhou skupinu e-mailů, kterých jsem dostal opravdu mnoho…

Typických charakteristickým rysem těchto dotazů a proseb o pomoc je to, že lidé jsou v průšvihu… Buď zaspali na vavřínech a dříve si neuvědomili důležitost internetu, nebo využívali služeb internetových marketérů, kteří dělali svou práci jen na oko. S úpravami algoritmů, které staré, manipulační techniky odepsaly, se potom dostali do problémů, protože prakticky vymizeli z výsledků vyhledávání (zejména ti, jejichž cílovka používá převážně Google).

Jenže co dělat? Většina lidí, se kterými jsem jejich problémy (zdarma) konzultoval, totiž měli jedno společné – nemohli si dovolit zaplatit někoho, kdo jim to udělá dobře. Různé balíčky „seo optimalizace“, tisíce až statisíce zpětných odkazů do druhého dne a podobná svinstva stojí pár tisícovek. Jenže kvalitní práce, ta je holt podstatně dražší.

No a většina těchto lidí, kteří to neustáli, jsou někde na desátých stránkách výsledků vyhledávání u relevantních dotazů a přicházejí o zákazníky i o zisk. Často je to až natolik zlé, že si opravdu nemohou dovolit někoho schopného zaplatit a tak se ocitnou v začarovaném kruhu a snaží se zuby nechty udržet na trhu a naučit se sami maximum, aby svůj byznys zase postavili na nohy.

V této fázi se snaží pochopit vyhledávače, začnou se zajímat o všemožné techniky internetového marketingu a plácají se na jednom místě. Po nějakém čase jim přetečou nervy a zjistí, že je toho na ně prostě hrozně moc a že to nechápou, že tomu nerozumí, že nevědí, od koho se učit a kdo plácá bláboly a podobně…

Internetový marketing je obor, který zahrnuje spoustu činností, které musejí společně fungovat a doplňovat se, ostatně to jsme si docela pěkně (i s bohatou diskuzí) vysvětlili v minulém článku.

Myslet si, že se všechno naučíte, až vám poteče do bot, je naivní a bláhové. S největší pravděpodobností se totiž spálíte a svému byznysu tím spíše uškodíte.

Co tím chtěl básník říct?

Můžete mít bezva podnikání, které vynáší spoustu peněz a vy si užíváte svobodného života. Žádné problémy, žádná nouze o peníze. Jenže i v tomto stádiu byste měli myslet na to, aby bylo vaše podnikání stabilní. Pokud začnete pozorovat úpadky a poklesy, pokud se objeví konkurence, která bude mít internet (popřípadě i jiné prodejní kanály) lépe podchycený než vy (a přitom jste na internetu závislí), musíte jednat co nejdříve.

Pokud se v internetovém marketingu opravdu nevyznáte, vyhledejte někoho, kdo vám pomůže. Nejhorší, co totiž můžete udělat, je nechat své podnikání umírat, pak už byste se z toho také nemuseli vyhrabat…

Dokud máte funkční podnikání, investujte do jeho rozvoje a posilování. A investujte hlavně do sebe a svého vzdělávání, postupné pronikání do tématu je mnohem snažší, než když vám teče do bot a musíte se všechno naučit okamžitě. Problémy řešte hned, nečekejte až do chvíle, kdy se budete topit v průšvihu…

Jaké zkušenosti s tím máte vy?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

6 komentářů u Proč Je Někdy Na Pomoc Příliš Pozdě?

  1. Martin napsal:

    Ono jde spíše o to, že oni lidé vůbec nerozumí marketingu, internetový marketing se od toho normálního v dnešní době zas až tak neliší a není to v základu nějak extra složité. Jak píšeš, oni chtějí „obejít“ vyhledávače a nevytvářet kvalitní obsah a to je kámen úrazu.

    Ono to ve výsledku není tak těžké, chce to jenom trpělivost a věnovat onomu marketingu třeba alespoň hodinu denně. Jenomže spousta lidí nejenže nemá peníze na to si někoho zaplatit, oni ani nemají tu hodinu denně, a jó to je potom vážně těžké. Ona se ta práce na marketingu sama neudělá 🙂

  2. Je to pravda a myslím, že to ví i většina majitelů firem. Jenom většina lidí čeká na to, co přijde a neplánují moc do budoucna.

    Překlep- „baličky“ – „balíčky“

    • Jakub napsal:

      Děkuji za upozornění – opraveno 🙂 a k tomu plánování – naprosto souhlasím, bohužel je to škoda, která může způsobit tragické následky (několika jsem už byl svědkem)…

  3. Filip Brůcha napsal:

    Vidím problém v tom, že někteří čestí podnikatelé se stále nenaučili outsourcovat (pěkné české slovo) určité věci na někoho, kdo jim skutečně rozumí. Zkrátka stále spoléhají na zlaté české ručičky…

    • Jakub napsal:

      Přesně tak, a myslím, že to naprosto všichni známe i ze své vlastní zkušenosti.

      Všechno se snažíme naučit a dělat si sami. Bohužel ve většině případů to končí neefektivně (v tom lepším případě), nebo dokonce pohromou… Až příjdeme o spoustu času a peněz a stejně nemáme výsledek, se kterým jsme spokojeni, pak teprve zaplatíme tomu, kdo to konečně udělá pořádně 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!