Dnes máme na programu doporučenou četbu, ale namísto doporučených kvalitních článku, bych vám dnes rád představil jednu ze svých nejoblíbenějších knih. Ze všech publikací na téma internetový marketing, které jsem za svůj život přečetl, se mi tato líbila nejvíce.
Už jsem se o ní i zmínil v jednom z dřívějších článků. Jedná se o knihu Optimize, kterou napsal Lee Odden. Kniha vyšla v roce 2012 je však pouze v angličtině.
Mnohem raději čtu knihy v anglickém jazyce – než totiž něco pořádného vyjde v jazyce českém, je to už zastaralé. Pokud je tedy vaše znalost angličtiny na dostatečné úrovni, určitě tuto a podobné aktuální knihy vřele doporučuji…
Ale teď zpátky ke knize…
Základní myšlenkou celé knihy je, že vše, co se dá hledat, lze optimalizovat… Kniha samotná je rozdělená do tří částí:
- Plánování
- Implementace
- Rozšíření
Část první – Plánování
V první časti věnované plánování vás autor provede počátkem optimalizace. Nejdříve je třeba zhodnotit aktuální stav businessu a internetové propagační podpory. Jak si váš web stojí právě teď a plán cesty k úspěchu – kam se chcete dostat.
V této části se také dozvíte, jak si efektivně naplánovat obsah tak, aby jste dosáhli co nejlepšího užitku z investované práce/času/peněz do tvorby obsahu.
Část druhá – Implementace
Ve druhé části se naučíte, jak dokonale poznat svého cílového zákazníka a jak mu podle jeho preferencí vytvořit propagaci na míru. Tak, abyste své cílové zákazníky opravdu oslovili…
Na základě těchto poznatků se pustíte do průzkumu klíčových slov ať víte, na co se při optimalizaci (nejen) webu soustředit. Klíčová slova jsou stále velmi důležitá, i když se vyhledávače (zejména Google) snaží co nejvíce přizpůsobit lidem, stále vyhledávají převážně v textu. A text obsahuje (klíčová) slova…
Po definování klíčových slov se vrhnete na tvorbu strategie – jak nejlépe oslovit, zaujmout a připoutat si své potenciální zákazníky. Posléze budete tuto strategii a obsah, který budete vytvářet, optimalizovat, abyste dosáhli co nejlepších výsledků.
Líbí se mi myšlenka, že obsah není král, ale je královstvím, kolem kterého se točí vše ostatní.
Vytvořený a připravený obsah se naučíte správně „předhodit“ a doručit svým cílovým zákazníkům různými způsoby a cestami.
Máte-li obsah hotový a publikovaný, je ten správný čas vrhnout se na jeho propagaci a tou je linkbuilding – budování zpětných odkazů. Po aplikacích změn algoritmu u Google už nemůžete dělat linkbuilding slepě. Abyste dosáhli kýženého efektu, je potřeba jej dělat chytře.
V závěru druhé části knihy se také dozvíte, ja pracovat se sociálními sítěmi – jak je využít nejen jako propagační, ale i jako samostatný obsahový a komunikační kanál.
No a na závěr je velmi důležité vše, co jste na internetu udělali správně měřit a vyhodnocovat. Musíte totiž vědět, co ovoce přináší a co nikoli a na co se máte soustředit v budoucnu. Také je důležité, abyste sledovali dosahování předem stanovených cílů.
Část třetí – propojení, rozšiřování a škálovatelnost
V poslední části vám Lee ukáže, jak vše, co jste se naučili do teď, spojit do jednoho funkčního celku. Pokud vše funguje tak, jak má, můžete se pustit do rozšiřování vaší kampaně a snažit se tak oslovit ještě širší masu cílových zákazníků.
Závěr celé knihy potom patří sledováni (a jak autor předkládá – nastavení mysli), zda-li je vaše kampaň opravdu dobře „optimized„, tedy optimalizovaná. Toto není, stejně jako samotný proces optimalizace, jednorázový úkol, ale prakticky nikdy nekončící smyčka.
To, jak jste dobří a do jaké míry se budete této problematice věnovat, zásadně ovlivní vaše finální výsledky.
Můj názor na knihu Optimize
Knihu jsem přečetl a již několikrát jsem se vracel k výpiskám, které jsem si z ní pořídil. Je to jedna z knih, které mi daly opravdu nejvíce. Nejužitečnější je dle mého názoru to, že se autor zaměřuje na celou propagaci z vysoce holistického pohledu. Jak tedy využít všech moderních způsobů propagace a spojit je všechny do jednoho celku…
Knihu si můžete koupit buď na Amazonu, nebo skrze jakýkoli online obchod (například pomocí iTunes do iPadu).
Četli jste tuto knihu? Líbila se vám? Nebo víte o nějaké podobné, která by stála za to? Podělte se s námi v komentářích 😉
Mohlo by vás zajímat také:
- Nová e-Kniha Michala Kubíčka – 50 Způsobů Jak Získat Zpětný Odkaz
- Která Kniha je z oblasti Internetového Marketingu Vaše Nejoblíbenější?
- 3 Knihy „50 Způsobů Jak Získat Zpětný Odkaz“ Pro Čtenáře Propagace Na Internetu
- 3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 1. Obsah
- Jak Rozjet Úspěšný Partnerský Program
Kdo chce třošku nahlédnout do způsobu myšlení autora, ještě než investuje peníze do samotné knihy, tak doporučuji projít si některou z Oddenových prezentací. Jedna co mě hodně zaujala je třeba zde: http://www.slideshare.net/toprank/optimize-integrated-seo-social-media-content-marketing-strategy-fusionmex#btnNext
Díky moc Tony za skvělou radu 🙂 tuto prezetaci jsem ještě neviděl…