SEO Jedním Vrzem?

SEOŠkola - prémiový online trénink

Dnes máme na programu téma SEO (optimalizace pro vyhledávače) a tak bych se rád střízlivě podíval na aktuálně nejžhavější český prémiový trénink v této oblasti – SEOŠkola.cz, jehož autorem je Josef Řezníček.

Slyšeli jste o projektu SEOŠkola? Já o něm vím už pořádně dlouhou dobu a také jsem slyšel spoustu pozitivních i negativních názorů. Proto bych se nad tímto dnes rád zamyslel a také bych rád slyšel váš vlastní názor.

Proč SEO a né jiné techniky?

V úvodním videu se Josef věnuje právě této problematice. Už jsem se o těchto věcech zmínil v dřívějších článcích zde na webu Propagace Na Internetu, opakování je ale matka moudrosti 🙂

Podívejme se na výhody a nevýhody SEO, jak je Josef prezentuje ve svém videu.

Výhody:

  • cílená návštěvnost
  • konkurenční výhoda
  • nejnižší cena za návštěvníka
  • Vzrůstající návštěvnost
  • rozšiřování povědomí

Nevýhody:

  • nečekejte okamžité výsledky
  • nejistota

O výhodách asi netřeba příliš diskutovat. Cílená vzrůstající návštěvnost a rostoucí povědomí je samozřejmostí a nejnižší cenu za návštěvníka si nejspíš také dokážete odůvodnit sami. Jakmile se totiž dostanete na přední příčky, Objem příchozích návštěvníků poroste, aniž byste museli investovat nějaké velké finance.

Mezi nevýhody Josef zařadil rychlost a nejistotu. Zde bych si dovolil trochu nesouhlasit – ono totiž velmi záleží na konkurenčnosti prostředí. Pokud totiž není váš obor přesycený (z hlediska SEO) nabušenými weby, můžete zpozorovat opravdu razantní výsledky velmi brzy.

Příklad: jak jsem se rozepsal v tomto článku, jednou snadnou „SEO“ úpravou webu se mi podařilo prakticky okamžitě zdvojnásobit návštěvnost webu a v následujících měsících návštěvnost kontinuálně vzrůstala bez dalších velkých zásahů až na téměř desetinásobek původní návštěvnosti…

A nejistota? Pokud se webu věnujete opravdu poctivě a dávate si záležet na tom, aby byl užitečný pro vaše návštěvníky a cílové zákazníky, pozitivní efekt vás prakticky nemůže minout…

Musíte znát pravidla hry, abyste mohli vyhrát

V jednom z úvodních videí Josef mluví o vyhledávačích. Hlavní myšlenka je zmíněná už v nadpisu – abyste mohli vyhrát, musíte znát pravidla hry. Ať máte jakékoli zkušenosti s optimalizací pro vyhledávače nebo s agenturami, které SEO poskytují, nejedná se o žádné zaříkávání, šarlatánství ani magii (a hlavně – opravdu neexistují žádní seošamani :D).

V tomto videu také Josef zmínil další věc – pro váš business je velmi důležité, abyste se dostali do první desítky mezi výsledky vyhledávání. Samozřejmě – čím výše budete, tím lépe a největší peníze se točí na prvních místech mezi výsledky vyhledávání. Dokonce jsem na jednom ze zahraničních webů četl, že rozdíl mezi prvním a druhým místem často znamená rozdíl desítek tisíc dolarů měsíčně.

3 principy

V dalším videu zdarma Josef rozebral 3 základní principy SEO. Vzhledem k tomu, že se optimalizaci webových stránek pro vyhledávače věnují už pěkně dlouho, ani jeden z principů pro mě nebyl novinkou (a pokud se v této oblasti pohybujete, nebude novinkou ani pro vás :)). Líbí se mi ale, jak tuto problematiku Josef podal. Základní myšlenkou je to, že vyhledávače se stále snaží co nejvíce přizpůsobit lidskému myšlení. Přestože nikdo není schopen napsal formuli, která by lidské myšlení simulovala, programátoři se snaží, co to dá.

A proto byste se měli snažit o to, aby byly webové stránky co nejlépe použitelné právě pro uživatele. Budete-li se líbit uživatelům, budete se líbit i vyhledávačům.

  1. Kvalitní obsah – publikujte obsah, který je zajímavý pro vaše cílové uživatele.
  2. Web pro uživatele – neoptimalizujte jen pro vyhledávač, snažte se web optimalizovat hlavně pro uživatele. Jak jsem zmínil výše, budete-li se líbit uživatelům, budete se líbit i vyhledávačům. Kromě toho by měl být váš web pro uživatele také pohodlný.
  3. Zpětné odkazy – snažte se zpětné odkazy získávat tak, aby odkazy dávaly smysl. Stránka, na které je zpětný odkaz umístěn, by měla být hodnotná pro vaše cílové zákazníky. To proto, aby uživatelé, kteří na váš web takto přijdou byli opravdu dobře cílenou návštěvností.

Myslete dlouhodobě

Krátkodobé techniky na zvýšení návštěvnosti a posunutí ve vyhledávačích mohou opravdu fungovat „krátkodobě“, z dlouhodobého hlediska se vám však opravdu vyplatí soustředit se na kvalitní web.

A jak by takový kvalitní web podle Josefa Řezníčka měl vypadat? To se pravděpodobně dozvíme přímo v kurzu SEOŠkola, který se dnes – 2.11.2012 otevírá pro veřejnost :). Obecně se mi Josefův pohled na SEO celkem zamlouvá a videa měl zpracována dobře.

Jaký je váš názor na tento nový informační produkt? Pusťme se do diskuze 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

10 komentářů u SEO Jedním Vrzem?

  1. Pepan Mencl napsal:

    Vše co je výše napsáno je naprostá pravda, včetně toho, že to není nic nového. Ale ve všech článcích o marketingu mi chybí jedno – jak se „dostat do hlavy zákazníků“ a vědět co na web dát za informace. Kolikrát mi totiž přejde, že to co je skutečně v oboru podstatné, zákazník naprosto mine, nezajímá ho to, a prkotina, které nepřikládám jako odborník žádný význam, mi přitáhne nejvíc zákazníků. Tak to jen na okraj 😉

    • Jakub napsal:

      Zdravím Pepane, ono to nikde v žádném článku o marketingu není z jednoho důvodu, ono to totiž říct nejde…

      V každém oboru, v každé oblasti se odpověď na tuto otázku liší a vyžaduje to určitou dávku kreativity a průzkumu. Je třeba totiž přijít na to, co tvé cílové zákazníky opravdu zajímá, za čím budou na tvé webové stránky chodit a co potřebují natolik, že si tě zapamatují…

      A ano prkotina, kterou ty pokládáš za zbytečnou, může opravdu být hodnotnou informací pro tvé návštěvníky.

      Právě proto bychom vždy měli brát na zřetel nikoli sebe, ale potenciální zákazníky 😉

      • Pepan Mencl napsal:

        tomu co píšete rozumím, ale stejně zjistit CO považuje zákazník za DŮLEŽITÉ není vůbec jednoduché. Když se na to zákazníků zeptáte tak dostanete ve většině odpověď jinou než pak vyjádří jejich činy. Navíc všude všichni mluví o kvalitě, ale jakmile přejde na to za tu kvalitu zaplatit začnou se všichni kroutit a koukat po levnějších produktech i za cenu jejich nekvality. Co si o tom myslíte Vy?

    • Jan Linhart napsal:

      Článek má pravdu, komentář má pravdu, ale dobrý obsah je hodně obecný pojem. Marek Prokop teď o budování obsahu napsal hezký článek – http://www.sovavsiti.cz/weblog/174/buduj-dobry-obsah, který přesně vystihuje Váš komentář.

  2. Radek napsal:

    Dobrý obsah sice nejde úplně popsat, ale já si jako kvalitní článek představuju text alespoň NS dlouhý, s obrázky, videy, případně grafy atd., který je dobře strukturovaný (nadpisy, zesílení textu).
    V poslední době se takové články snažím dělat a má to docela úspěch 😉

    • Jakub napsal:

      Můj názor je, že obrázky, grafy atd jsou spíše spestřením k upoutání pozornosti. Kvalitní článek musí v prvé řadě obsahovat hodnotné informace, které uživatele zajmou, ale to jsem opět v jádru pudla…

      Ale jinak naprosto souhlasím, kombinace různých médií má samozřejmě pozitivní efekt, protože uživatele prostě baví 🙂

  3. basti napsal:

    Drtivou většinu problémů nejde obsáhnout v 1 NS dlouhém článku za 40 Kč a dvou ukradených fotkách – to je bohužel realita drtivé většiny webů. Bohužel většina tvůrců takového obsahu nehodlá pochopit, že jim SEO nijak nepomůže. Akorát zanáší internet balastem.

    Vyhledavače se pak logicky nezaměřují ani tak na lidské myšlení, ale na odfiltrování podobných přeoptimalizovaných a bezcenných sraček. Bohužel podobné weby mají často mohutný linkbuilding a používají celou paletu různých SEO technik, takže sebelepší web bez SEO nemá v podstatě šanci. To je tvrdá realita současného „SEO“ – bohužel “ SEO odborníci“ si velmi často pletou optimalizaci pro vyhledávače s oblbováním vyhledávačů a podsouváním naprosto nerelevantních nebo bezcenných informací. Pak se můžeme divit, že Google používá celou armádu nástrojů na penalizaci podobných oblbovacích praktik.

  4. Martin napsal:

    Podle mě je nejlepší psát naprosto přirozeně jakoby žádné seo neexistovalo. Vyhledávače poznají, když najednou ve vlnách jsou všechny články „ukázkové“. Ideální je na optimalizaci najmout několik lidí najednou, každej má jiný styl a zároveň najmout lidi, kteří vůbec nic neví o vyhledávání…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!