Před nedávnem jsem napsal článek Chcete si Zajistit Stálý Přísun Nových Návštěvníků? Vytvořte Nadčasový Zdroj Informací!, pomocí kterého jsem chtěl poukázat na to, že pokud budete předkládat svým čtenářům hodnotné informace, budou vás milovat a budou váš web navštěvovat pravidelně a rádi.
Také jsem napsal článek Jak na „Content Marketing“ aneb Máte o čem Psát?, ve kterém jsem (alespoň pevně věřím) každému čtenáři vyvrátil představu, že nemá o čem psát a že je produkce kvalitního obsahu překážkou. Doufám, že mi dáte za pravdu, že každý, ať se věnuje jakémukoli oboru, může najít svou notu a psát pro své potenciální zákazníky.
V dnešním článku se podíváme na něco nového. Podíváme se na to, jak si můžete naplánovat zveřejňování informací tak, abyste více zaujali a upoutali své čtenáře a také, abyste si tvorbu tohoto obsahu sami sobě usnadnili.
Tento nápad jsem vytáhl z kupy svých poznámek a dokumentů, které jsem za léta svého studia i praxe v propagaci na internetu nasbíral, archivoval a postupně je aplikuji… Obsahový kalendář může být velmi silnou zbraní, proto jsem se do toho pustil… Zkuste to také 😉
Princip spočívá v tom, že si předem naplánujete koloběh typů zveřejňovaných informací.
Například pokud provozujete jako já blog na určité téma, máte možnost zveřejňovat několik typů článků. Můžete psát například:
- Vlastní názory a pohledy
- Návody
- Případové studie
- Recenze různých nástrojů či produktů
- Různé analytické či teoretické články
- Odkazy na zajímavé weby nebo články
- a podobně…
Máte tedy mnoho možností a zpravidla píšete to, co vás v danou chvíli napadne…
Zkuste si ale svůj obsah naplánovat.
V mém případě by plán mohl vypadat například takto:
- Pondělí – názor na nějaké dění na internetu
- Pátek – návod z oblasti SEO
- Pondělí – nějaký článek s analytickým nebo teoretickým zaměřením
- Pátek – návod z oblasti Copywritingu
- Pondělí – případová studie
- Pátek – návod z oblasti e-mailového marketingu
- Pondělí – recenze/představení nějakého užitečného nástroje
- Pátek – Odkazy na zajímavé weby nebo články
Tohle je jen příklad naplánování, svůj kalendář si budu muset pořádně promyslet předtím, než jej zavedu. Ale… I tak jak je se mi celkem zamlouvá 🙂
K čemu je obsahový kalendář dobrý?
Obsahový kalendář je přínosný zejména ze dvou důvodů…
1. Rozložení obsahu
Vaši čtenáři budou mít tožiž informace rovnoměrně rozložené. Nebudou číst 5 návodů za sebou, pak 3 recenze produktů a následně 5 článků, které budou obsahovat jen odkazy na různé jiné weby…
Každého čtenáře také zajímá něco jiného. Pokud budete mít typy článků rozložené, každý si přijde na své. Nebude muset čekat třeba měsíc, až vyjde článek, který jej zajímá.
Tímto způsobem publikování informací zaujmete širší počet návštěvníků.
2. Usnadnění tvorby obsahu
Pokud pravidelně zveřejňujete články, určitě se setkáváte (tak jako každý) čas od času s tím, že vás vůbec nic nenapadá a nevíte, o čem máte svůj další článek napsat…
Obsahový kalendář vám s tím pomůže v tom, že vám stanoví orientační linii, kterou budete následovat. Mnohem snáze se „nakopnete“ a začnete psát, když víte, že teď je na řadě například recenze nějakého produktu.
Naplánování obsahu neni přínosné jen pro ty, kteří publikují pravidelně a často, ale pomoci může každému. Výše zmíněné dva důvody totiž fungují i když publikujete jen jednou měsíčně…
Co říkáte, používáte také nějaké formy rozvržení obsahu a nebo píšete výhradně dle nálady? Dejte nám vědět v komentářích :).
Mohlo by vás zajímat také:
díky Jakub, dobrý nápad s plánovaním tém. Ja v tomto nemám žiadny systém. Články píšem podľa toho, aký impulz dostanem. Štandardne mám články napísané na mesiac až dva dopredu a postupne ich uverejňujem. Občas však vybočím z rady podľa trendu (resp. šialenstva) na internete. V tomto období píšem o získavaní zákazníkov cez internet, predtým som sa venoval slovenským voľbám z hľadiska marketingu. Toto mi umožňuje privádzať na stránku náhodných čitateľov. Je z nich síce veľký odpad, ale zas počet konverzii(nie %) niekoľkonásobne narástol.
Avšak mám pocit, že plánovanie článkov je dobrá cesta, no občas treba zareágovať na veci, ktoré prebehnú médiami.
Ahoj Martine, díky za komentář 🙂 budu se také muset začít také trochu soustředit na aktuální dění, abych na stránky přivedl nové návštěvníky – je známo, že vyhledáváče upřednostňují trendy a řadí stránky s aktuální tématikou dopředu…
Pingback: 12 rychlých tipů pro tvorbu účinného obsahu | Neoriginální blog